Toon posts:

[BC3] iiyama 510 Pro of NEC FP1370.....

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ja, welke ?? en vooral: waarom ?

Thnx :)

Verwijderd

Tja, dan maar IIyama

• Tom
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

Tom

Move em wel maar denk dat je de search mag gebruiken, maar weet de regeltjes daar niet....

Verwijderd

Topicstarter
Op maandag 07 mei 2001 15:49 schreef Tom het volgende:
Move em wel maar denk dat je de search mag gebruiken, maar weet de regeltjes daar niet....
Thnx voor de verhuizing :) Maarre, search heb ik gebruikt en daar komt de NEC errug weinig in voor, zodoende :)

• Hoyden
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 23-08 14:14
Die NEC is toch een TFT scherm ofnie ?

Staat zo in de pricewatch..
NEC TFT FP1370 22"

Verwijderd

Topicstarter
Op maandag 07 mei 2001 15:54 schreef The Fox het volgende:
Die NEC is toch een TFT scherm ofnie ?

Staat zo in de pricewatch..
NEC TFT FP1370 22"
:? (ik in de war) Nee is een CRT..... met mitsubishi beeldbuis, net zoals de iiyama....

• Hoyden
Ik lees net dat er ook een CRT monitor van is.. :)

Verwijderd

Topicstarter
Op maandag 07 mei 2001 15:56 schreef The Fox het volgende:
Ik lees net dat er ook een CRT monitor van is.. :)
Ok, dan is t goe :)

Maarre welke zou je nemen ?

• Hoyden
Als prijs je niet boeit zou IK de NEC nemen..

Volgens mijn geheugen zijn die altijd van prima kwaliteit (IIYAMA ook wel, alleen lees je daar toch wat negatieve dingen over.. Logisch als iedereen zo''n ding heeft.)

Ik ben zowiezo iemand die niet altijd iets hoeft te kopen wat iedereen al heeft, dus in dit geval betekend dat de NEC :)

• Hoyden
Hoe kwamen die NEC monitoren eruit op die testsite met al die linkjes in het andere topic ?

(Btw, ik wil ook een 21" monitor, ben ''bang'' dat het wel IIYAMA word ivm budget :))

Verwijderd

Topicstarter
Zijn er dus echt maar zo weing tweakerz met één van deze monitors :?

Verwijderd

Topicstarter
Op maandag 07 mei 2001 15:59 schreef The Fox het volgende:
Hoe kwamen die NEC monitoren eruit op die testsite met al die linkjes in het andere topic ?

(Btw, ik wil ook een 21" monitor, ben ''bang'' dat het wel IIYAMA word ivm budget :))
Ik weet wel dat de NEC overal een 24 mm dotpitch ( :? ) heeft en dat die bij iiyama verloopt van 25 in het midden tot 27 in de hoeken, dus waarschijnlijk ook waziger in de hoeken....... Maar ik weet dus niet of dat wel t prijsverschil waard is :) Ook al heb ik de NEC voor 2656 piek gezien ( bij http://www.vbshop.nl , en voor 2678 bij http://www.asci.nl )

...kut ik moet ff weg, broertje helpen, :)

• Hoyden
En btw, je moet ook niet naar een aantal testen kijken, dat verscheelt zoveel, dan is die beter en dan die weer..

Kijk, als een monitor 20x in een test niet goed uit de bus komt, dan kun je er wel vanopaan denk ik :)

Een lagere DP is ook wel merkbaar denk ik..

Daarom heb ik zelf ook een Samsung 17" gekozen boven een IIYAMA 17"

Mocht de prijs je toch dwarszitten dan denk ik dat IIYAMA alsnog de beste keus is..
(Omdat die gewoon het beste ligt qua prijs/kwaliteit)

• Hoyden
...kut ik moet ff weg, broertje helpen
:)

Ik zal je topic blijven volgen, ben zelf ook wel benieuwd..

Verwijderd

Topicstarter
Op maandag 07 mei 2001 16:07 schreef The Fox het volgende:

[..]

:)

Ik zal je topic blijven volgen, ben zelf ook wel benieuwd..
Bedankt :) , en er valt ook zo veel te volgen zie ik :P . Zijn er geen mensen met deze NEC / Iiyama die hun ervaring willen posten ?

Verwijderd

heb een pro510... Mooi beeld, niks op aan te merken. Er is ook nog een pro511 die iets mindere resolutie/refreshrate aankan.

Zijn de NEC en IIyama in specs gelijk?? Technisch en qua formaat??

Verwijderd

Topicstarter
Op maandag 07 mei 2001 20:09 schreef CBravo het volgende:
heb een pro510... Mooi beeld, niks op aan te merken. Er is ook nog een pro511 die iets mindere resolutie/refreshrate aankan.

Zijn de NEC en IIyama in specs gelijk?? Technisch en qua formaat??
De NEC haalt op 2048x1536 80 Hz, ook is de dotpitch van de NEC overal .24 . Bij de iiyama verloopt dat van 25 in het midden tot 27 in de hoeken. Maar nogmaals, ik weet dus niet of dat t prijsverschil waard is.....

• BC3 Victim
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 29-09-2006
Yep Iiyama

Heb ze vandaag naast elkaar gezet, beide werkende op een Asus 7700 en de Iiyama was gewoon veel strakker.

Dus Iiyama wordt mij nieuwe monitor als ik in Augustus een nieuw systeempie ga kopen. (Het oude gaat naar de kids en die hebben ook een monitor nodig)

De username van de oorspronkelijke plaatser van deze posting is bij Big Crash 3 eind mei 2001 verloren gegaan. Om toch de posting zelf terug te kunnen plaatsen is de user BC3 Victim in het leven geroepen

Verwijderd

Topicstarter
Op dinsdag 08 mei 2001 23:46 schreef PiefPoefPaf het volgende:
Yep Iiyama

Heb ze vandaag naast elkaar gezet, beide werkende op een Asus 7700 en de Iiyama was gewoon veel strakker.

Dus Iiyama wordt mij nieuwe monitor als ik in Augustus een nieuw systeempie ga kopen. (Het oude gaat naar de kids en die hebben ook een monitor nodig)
Ik heb t over de NEC FP 1370 (professional series), .24 DP (dotpitch) .

Die Iiyama heeft een DP van 25-27(in hoeken).
En die iiyama is evengoed scherper :?

• Abbadon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 17:04
Op dinsdag 08 mei 2001 00:09 schreef AirHead het volgende:
Zijn er dus echt maar zo weing tweakerz met één van deze monitors :?
Ik heb wel een Iiyama Pro510, maar kan ''m niet vergelijken met de NEC, want die heb ik niet duh. Wat ik wel kan zeggen is dat ''t beeld van m''n 510 staat als een huis en superscherp en erg kleurrijk is (in combinatie met m''n G400 dan, want een GeForce weet ''t toch weer te verprutsen op 1600*1200+). Ben er na 15 maanden nog steeds heel erg blij mee:)

Just pick a dead end and chill out 'till you die.

• BC3 Victim
Yep die Iiyama was scherper...

Naast de beeldbuis zit er natuurlijk nog een heleboel meer in een monitor dat de kwaliteit van het beeld bepaald....

Focuseer circuit..
Hoogspannings trafo..
enz.. enz...

Deze electronica is bij ieder type beeldkast weer anders ook al hebben ze dezelfde buis..

Daarom kan het best zijn dat de Iiyama voor mijn ogen een net iets scherper plaatje leverde.

Daarnaast viel de NEC bij hogere resoluties iets verder terug in scherpte dan de Iiyama.

Maar goed deze conclusie is gebaseerd op twee monitoren die ik vergeleken heb. Het kan zijn dat als je twee andere monitoren van dezelfde types vergelijkt de uitkomst weer anders is. Beeldkwaliteit kan nog al eens verschillen van monitor tot monitor ondanks zelfde type en serie omdat de analoge componenten van een monitor allemaal een bepaalde afwijking in de marge hebben. die afwijkingen tezamen kunnen wel eens een maandag morgen produkt opleveren.

De username van de oorspronkelijke plaatser van deze posting is bij Big Crash 3 eind mei 2001 verloren gegaan. Om toch de posting zelf terug te kunnen plaatsen is de user BC3 Victim in het leven geroepen

Verwijderd

Topicstarter
T wordt zo voor mij toch niet makkelijker om te kiezen tussen de 510Pro en de NEC FP1370 :'( . Als je puur naar de prestaties kijkt, dan haalt de NEC betere cijfers. op 2048x1536 @80Hz, de iiyama 2048x1536@75Hz.

Ook heeft de iiyama een verloop in dotpich van 25-27(in hoeken) en de NEC overal 24....
(ik val in herhaling).
Welke moet t nou worden :?

• BC3 Victim
Nou als je het niet weet...

Laat dan je portemonaie beslissen.

2000 piekies voor Iiyama
2800 piekies voor NEC
*uiteraard volgens de tweakers Pricewatch

Voor het verschil van 800 piekies koop je er bijna een Geforce 3 bij zodat je het monitorretje ook lekker kan aansturen.

Take me advice and buy Iiyama

Verwijderd

Topicstarter
Op donderdag 10 mei 2001 01:52 schreef PiefPoefPaf het volgende:
Nou als je het niet weet...

Laat dan je portemonaie beslissen.

2000 piekies voor Iiyama
2800 piekies voor NEC
*uiteraard volgens de tweakers Pricewatch

Voor het verschil van 800 piekies koop je er bijna een Geforce 3 bij zodat je het monitorretje ook lekker kan aansturen.

Take me advice and buy Iiyama
hmm, ja daar zeg je zo wat :P
Een GFS3 isse ook lekkerz :)

Verwijderd

GOOOOOOOOOOEEEEEEEEEEDDDDDDDDDDD

Maar niet in combi met een Hercules GF2, gaf schaduwen naast de letters.
Met de Radeon is alles opgelost :)

Verwijderd

Op donderdag 10 mei 2001 01:57 schreef AirHead het volgende:

[..]

hmm, ja daar zeg je zo wat :P
Een GFS3 isse ook lekkerz :)
Lekker voor de snelheid ja, maar niet voor de beeldkwaliteit :r

Verwijderd

Topicstarter
Op donderdag 10 mei 2001 02:01 schreef oppertweaker het volgende:

[..]

Lekker voor de snelheid ja, maar niet voor de beeldkwaliteit :r
Hoe bevalt jouw IIyama 22-er ? :) Issie ook scherp in de hoeken ?

Verwijderd

Topicstarter
Op donderdag 10 mei 2001 02:04 schreef oppertweaker het volgende:
GOOOOOOOOOOEEEEEEEEEEDDDDDDDDDDD

Maar niet in combi met een Hercules GF2, gaf schaduwen naast de letters.
Met de Radeon is alles opgelost :)
Dus ik moet maar " gewoon" voor de Iiyama gaan, of weet je toevallig iets over de NEC :?

• Beaves
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 20-08 19:22

Beaves

Usque ad Finem

Lekker voor de snelheid ja, maar niet voor de beeldkwaliteit
Dan heb jij niet goed opgelet, de Geforce3 heeft een zeer goed 2D gedeelte volgens veel revieuwers.

Schotlandofiel | Godzijdank ben ik atheïst
Canon 7D / 20D / 300D + glas | Just Light | Flickr

Verwijderd

Ik heb nog nooit met NEC monitoren gewerkt, maar kwalitatief gezien zijn ze dacht ik beter dan Iiyama''s.
De reden waarom Iiyama altijd geprezen wordt is door het feit dat ze zo goedkoop zijn.

Verwijderd

Topicstarter
Op donderdag 10 mei 2001 02:17 schreef oppertweaker het volgende:
Ik heb nog nooit met NEC monitoren gewerkt, maar kwalitatief gezien zijn ze dacht ik beter dan Iiyama''s.
De reden waarom Iiyama altijd geprezen wordt is door het feit dat ze zo goedkoop zijn.
Ja, maar t is zo moeilijk om te bedenken of de NEC zijn geld waard is, in verhouding met de 510pro...

Maar thnx voor de reply. Ik heb de NEC voor 2600 piek gezien, wat vind je, doen of niet :? :)

• BC3 Victim
He Oppertweaker

Durf te lezen op het net.
Inheel veel revieuws wordt de GF3 geroemd om z''n goede beeldkwaliteit. Ook op hogere resoluties en hogere refreshrates.

Reden: Nvidia schrijft de kaartbouwers een hele goede AD converter met bijbehorend filter voor. De bezuiniging van de Bouwers op deze parts is de reden van de slechte kwaliteit van de GForce twee. En dat is the Main reason for me om straks ondanks het extra geld voor een Geforce 3 te gaan. (samen met de ondersteuning van Dx 8)

Wat Iilyama betreft heb je wel deels gelijk. Het zijn niet de allerbeste monitoren maar door de dooraans boven gemiddelde kwaliteit zijn ze dus ook berucht om hun prijs/kwaliteit verhouding.

Verwijderd

ik heb een:
NEC MultiSync FE950 (19")

vriend van mij heeft een iiyama 19"

en ik heb erg lang getwijfeld tussen IIyama en NEC... maar toch een NEC omdat ik die scherper en helderder (leuk woord) vind..
ben er erg tevreden over... lekker strak beeld.. :)

Verwijderd

Topicstarter
Op donderdag 10 mei 2001 13:13 schreef limp_bizkit het volgende:
ik heb een:
NEC MultiSync FE950 (19")

vriend van mij heeft een iiyama 19"

en ik heb erg lang getwijfeld tussen IIyama en NEC... maar toch een NEC omdat ik die scherper en helderder (leuk woord) vind..
ben er erg tevreden over... lekker strak beeld.. :)
Nou, dat is dan eindelijk één persoon die kan vergelijken, hehe eindelijk !
Bedankt voor de reply! :P

• Artcore
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
NEC, alleen maar omdat iedereen Pyama heeft.

Verwijderd

Topicstarter
Op donderdag 10 mei 2001 17:21 schreef Artcore_Trooper het volgende:
NEC, alleen maar omdat iedereen Pyama heeft.
Nou, omdat iedereen Iiyama heeft ga ik niet persé een NEC halen. Ik ga natuurlijk voor diegene met de beste specs en waar mensen de beste ervaring mee hebben. Daarom "zoek" ik ook iemand die een NEC FP1370 heeft :)

Verwijderd

ik zou dus in de winkel gaan vergelijken... lijkt mij dus het beste.. :)

verder ken ik een paar iiyama eigenaren die mijn NEC ook beter vinden dan die iiyama, alleen hebben ze er geen geld voor :D

• Unique
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 10-05-2025
Uhm

Wij zelf hebben ook een iiyama 22 inch pro 510 ding.

In de randen is ie idd ietwat onscherp (lees:
Ik vind hem onscherp.. andere mensen zien dat niet eens. :7 )

Verder hebben we een elsa gladiac GTS 32mb... en met dat ding kun je 1600x1200 punten vergeten.
Hendig onscherp enzo als je hem hoger dan 60 hertz zet. Was enigsinds goed op 60 herz.
Toen hebben we onze gerforce ff met de soldeerbout bewerkt, een paar onderdelen van een kanker uitgangsfilter eraf gesloopt, en dat werkte ABSOLUUT perfect.. *D
Nu is ie met 85 hertz even scherp als voor de mod op 60 hertz... 100 hz is nog steeds onbruikbaar (krijg je schaduw letters enzo)

We gebruiken hem nu op 75 hz, dan heeft ie tenminste goed beeld..

Tijd voor een radeon of een matrox zou ik zeggu.

NVIDEA = :r

Dus ik zou zeggen, als je zelf een nvidiots kaart erin hebt zitten, doe geen moeite om de duurdere nec te kopen, want dat heeft toch geen nut met zon blaat 2d kaart.

Cya

• Hoyden
Tijd voor een radeon of een matrox zou ik zeggu.

NVIDEA =
De zoveelste die niet weet wat Nvidia is :)

Ik heb vandaag dus een IIYAMA 22" gekocht, nog niet gezien, want me broertje heeft hem opgehaald...

Ik hoop dat dat een goed keuze is..

Ik hoorde ook iets dat BNC betere kleuren geeft dan normale VGA connector ?

Is dat zo..

Want dan sluit ik hem aan op BNC.. Word me GF2 beeld toch iets beter op 1600x1200..

Verwijderd

Eind volgende week kan ik antwoord geven op de nec fp1370 :9~:9~

Verwijderd

Topicstarter
Op donderdag 10 mei 2001 18:16 schreef limp_bizkit het volgende:
ik zou dus in de winkel gaan vergelijken... lijkt mij dus het beste.. :)

verder ken ik een paar iiyama eigenaren die mijn NEC ook beter vinden dan die iiyama, alleen hebben ze er geen geld voor :D
Mag jij me een winkel zeggen, waar ze de iiyama 510pro EN de NEC FP1370 naast elkaar hebben staan :) Pleaz :P . Is me tot nu toe nog niet gelukt. De iiyama hebben ze overal, de NEC alleen als 19" versie.....

Maar je reply is dus weer een pluspuntje voor de NEC.....

Verwijderd

Op donderdag 10 mei 2001 20:30 schreef AirHead het volgende:

[..]

Mag jij me een winkel zeggen, waar ze de iiyama 510pro EN de NEC FP1370 naast elkaar hebben staan :) Pleaz :P . Is me tot nu toe nog niet gelukt. De iiyama hebben ze overal, de NEC alleen als 19" versie.....

Maar je reply is dus weer een pluspuntje voor de NEC.....
ik was bij computer land in arnhem.. maar ik zie dat ze niet groter dan 19" hebben.,.. dus dat schiet niet op...

ik vind dat mijn ATi Radeon 32MB en Voodoo 5 5500 erg lekker beeld geven op 1600x1200.. mijn geforce 2 mx maakt er een brak onscherp zooitje van..

die radeon en de mx heb ik overigens verkocht.. draai nu dus met V5

Verwijderd

Topicstarter
Op vrijdag 11 mei 2001 16:30 schreef MadMax-007 het volgende:
OK DAN!!!! Hoor ik ERRUG graag van je :9~ :)

Verwijderd

Topicstarter
Enne, heb je hem al :9~ ?

• Hoyden
Als je op 1600x1200 wilt draaien met een GF2 kaart en een 21", dan kun je beter de BNC aansluiting gebruiken, dat geeft een iets beter beeld..

Verwijderd

Topicstarter
Heb je em nou eindelijk :?

Verwijderd

Nee nog steeds niet, zat wat vertraging in. Ze hebben hem bestelt bij Dell en die zegt dat het vanaf afgelopen maandag nog 1 tot 2 weken kan duren. Ze kunnen van non-dell produkten niet traceren waar ze zijn. Zodra hij binnen is (en ik hem de trap op heb gekregen) laat ik het weten.

Duurt allemaal zo lang :( :(
Pagina: 1