[BC3] Nieuwe ASUS drivers & SmartDoctor 2

Pagina: 1
Acties:
  • 108 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Pc123
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 23:06
Nu ook eens wat uitgelekte ASUS drivers, met als basis Detonator 11.01.

Win9x

http://www.m3dzone.com/download.php?filepath=Videocards/ASUS/Detonator/9x1101a.zip&language=en

Windows 2000

http://www.m3dzone.com/download.php?filepath=Videocards/ASUS/Detonator/2k1101a.zip&language=en

Een een nieuwe ASUS SmartDoctor (v 2.00), die ook de temp van je RAM aangeeft :)

http://www.m3dzone.com/download.php?filepath=Videocards/ASUS/Detonator/smdoc200.zip&language=en

SmartDoctor 2 werkt prima hier :)

Heeft iemand de drivers al geprobeerd? Ik denk dat ze geen refresh rate probleem zullen hebben!

Verwijderd

T zal een keer tijd worden dat asus hun drivers "update". Bedankt voor de info :)

• b_verberne
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online
Ik heb die drivers geinstalleerd onder win2k, maar helaas wederom problemen met de refresh rates, ik krijg ze niet hoger dan 85hz. Voor de rest zijn het gewoon de 11.01 drivers van NVidia, maar nu kun je je 3d glasses gebruiken en kleuren instellen. Het mapje waar je je refresh rates in kon stellen is hier helaas niet in verwerkt en de video-out functie ook niet (wel de Nvidia tv-out functie). Verder werken de drivers gewoon goed, net zoals de 11.01 drivers van NVidia.

Verwijderd

Hoe kan dit ? Smartdoctor 2 geeft bij mij aan dat me RAM 12 graden is:?
De system-temp van me PC is al 26 !

Of werkt smartdoctor misschien alleen op de nieuwere kaarten ?

Ik heb de 7700 pure..

• Pc123
Bij mijn V7700 staat m''n RAM gewoon op 22 graden.

• Pc123
Maar zit de Windows 2000 75 Hz bug hier ook in?

• Hoyden
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 23-08 14:14
Zoals je kunt lezen is die ''bug'' er nog niet uit..

Die bug is btw op te lossen (zo''n beetje) door de nvidia reg. patch te installeren..

• Pc123
Op maandag 07 mei 2001 15:43 schreef The Fox het volgende:
Zoals je kunt lezen is die ''bug'' er nog niet uit..

Die bug is btw op te lossen (zo''n beetje) door de nvidia reg. patch te installeren..
Nee, dan gaat ie hoger dan 60 Hz bij mij, maar nog steeds niet hoger dan 75 Hz

• Hoyden
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 23-08 14:14
Tja, mail nvidia ff. :)

Verwijderd

" ik krijg ze niet hoger dan 85hz. "
Nou, hoger dan 72 Hz hoeft ook niet.
Over dit onderwerp is laatst op een harde waren site een zeer hevige discussie geweest met mensen die al vele jaren in de tv/monitor praktijk zitten, en ik geloof dat slechts één op de 100.000 mensen of zo refresh rates hoger dan 80 Hz kan waarnemen, en eigenlijk niemand daarboven.
72 Hz is dus wel genoeg.

• Pc123
Op maandag 07 mei 2001 17:34 schreef joshua2 het volgende:
Over dit onderwerp is laatst op een harde waren site een zeer hevige discussie geweest met mensen die al vele jaren in de tv/monitor praktijk zitten, en ik geloof dat slechts één op de 100.000 mensen of zo refresh rates hoger dan 80 Hz kan waarnemen, en eigenlijk niemand daarboven.
72 Hz is dus wel genoeg.
Ik kan zo zien of het 85 Hz of 100 Hz is hoor, 100 Hz kijkt veel rustiger :)

Maar ff on-topic:

Met de NVidia drivers kom ik niet hoger dan 75 Hz in Win2k met games, hoe zit het bij jullie, halen jullie 85 Hz?

• kieskes
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 24-08 18:45
verschil tussen 72-85 zie ik wel degelijk, 72-100 helemaal :9

• Pc123
Op maandag 07 mei 2001 18:55 schreef kieskes het volgende:
verschil tussen 72-85 zie ik wel degelijk, 72-100 helemaal :9
Dat zei ik net ook al, maar laten we niet weer zo''n discussie beginnen.. :) Sommige mensen zien t gewoon niet.

• BC3 Victim
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 29-09-2006
Ik niet, echt sux

De username van de oorspronkelijke plaatser van deze posting is bij Big Crash 3 eind mei 2001 verloren gegaan. Om toch de posting zelf terug te kunnen plaatsen is de user BC3 Victim in het leven geroepen

• Gallus
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 23-08 19:53

Gallus

Cheesy

Hoe kan het eigenlijk dat de temp van je ram nu wel gelezen kan worden en in de vorige versie niet? Ze hadden het er toch meteen bij kunnen doen lijkt me.

All I want is a warm bed, a kind word and unlimited power.

Verwijderd

Voor al die sukkels, die het nog steeds niet door hebben.... :? :?

Windows 2000 Nvidia Refresh Rate Fix :

http://www.planetquake.com/ztn/nvreffix/

Verwijderd

Op maandag 07 mei 2001 23:35 schreef Cenobites_Revenge het volgende:
Voor al die sukkels, die het nog steeds niet door hebben.... :? :?

Windows 2000 Nvidia Refresh Rate Fix :

http://www.planetquake.com/ztn/nvreffix/
BLAAT.... dit werkt dus niet in alle gevallen, bij mij deed dit mooie progje helemaal NIX.

Wat wel werkte (eindelijk) is Powerstrip.

• b_verberne
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online
Inderdaad, NVidia refresh rate fix werkt niet altijd en in ieder geval niet met deze drivers.
Maar met powerstrip lukt het dus wel ??
Trouwens vreemd dat SmartDoctor II op mijn AGP-V6800 Deluxe precies dezelfde temperatuur aangeeft voor de video-chip als voor de ram-chips... heeft hier iemand meer last van ??

Verwijderd

Bij mij (Asus 7100 Combo de luxe) werkt Powerstrip wel, en die refresratefix dus niet. Ook Hztool werkte niet. :(

• HitmanWVU
  • Laatst online: 04-08-2025
Mijn RAM is 19 graden.

BTW ga in dxdiag bij wijzigen de refreshrate handmatig instellen.......

• Diamon
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 01-07 09:01

Diamon

The Weird One

Op maandag 07 mei 2001 17:34 schreef joshua2 het volgende:
72 Hz is dus wel genoeg.
Euhhhhhh, ik zie het verschil tussen 85Hrz en 100Hrz dus echt wel.
Afijn, als er dus eerder pin punten op de Asus drivers zijn, blijf ik dus mooi de Nvidia gebruiken.

And The Only One

• Toewan
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 29-07 19:17
Wanneer ik voor mijn Asus V6600 Deluxe die nieuwe drivers wil installeren krijg ik illegal operations in anvsetup.exe.
Als ik anvsetup uit oudere driver releases haal (die precies dezelfde grootte hebben overigens) dan heb ik dat probleem nog steeds.
Iemand nog met een wat oudere Asus videokaart waar deze drivers wel werken ??

Verwijderd

Waardeloos!!! Deze Asus drivers werken niet samen met GTU 3-0-2. Detonator drivers kennen dit probleem niet. Het Asus tweak progje laat mijn V71OO max. tweaken tot 185/180. GTU kan mijn V7100 met Detonator 12.0 tweaken tot 220/210. Dit scheelt tweakers ongeveer 400 marks met 3DMark 2001. Ik moet nog even mijn vertrouwde Detonator weer terug zetten. Ik had zowiezo meer van Asus verwacht op het gebied van drivers. De officiele drivers voor de V7100 werken niet eens in AGPx4 op mijn MSI K7T Pro2-A. Vanaf de eerste dag dat ik mijn V7100 heb gebruik dus NVIDIA drivers. Dit is dus mijn eerste Asus product.... en...

• HitmanWVU
  • Laatst online: 04-08-2025
Op dinsdag 08 mei 2001 20:35 schreef klausewitz het volgende:
Waardeloos!!! Deze Asus drivers werken niet samen met GTU 3-0-2. Detonator drivers kennen dit probleem niet. Het Asus tweak progje laat mijn V71OO max. tweaken tot 185/180. GTU kan mijn V7100 met Detonator 12.0 tweaken tot 220/210. Dit scheelt tweakers ongeveer 400 marks met 3DMark 2001. Ik moet nog even mijn vertrouwde Detonator weer terug zetten. Ik had zowiezo meer van Asus verwacht op het gebied van drivers. De officiele drivers voor de V7100 werken niet eens in AGPx4 op mijn MSI K7T Pro2-A. Vanaf de eerste dag dat ik mijn V7100 heb gebruik dus NVIDIA drivers. Dit is dus mijn eerste Asus product.... en...
Ik gebruik ook de detonators... Als de drivers niet helemaal relaxt zijn dat betekent nog niet dat asus zuigt. Als je wil capturen moet je toch helaas die asus drivers installen. Weet iemand van jullie een oplossing hoe ik zonder asus driver toch kan capturen?

Verwijderd

''keb mijn 400 3DMarks weer terug (2551 3DMark 2001)! Detonator 12.1 geinstalleerd. Detonator 12.1 bleek net zo snel als Asus driver 11.01 getweakt met Asus tweak utillity (2157 3DMark2001).

Verwijderd

Op dinsdag 08 mei 2001 20:09 schreef HitmanWVU het volgende:
Mijn RAM is 19 graden.
Dan mag je de verwarming wel eens wat hoger zetten :)

Verwijderd

Kan je de Asus bestanden en Nvidia bestanden niet eens naast elkaar zetten en vergelijken wat betreft naam, grootte en eigenschappen? Mischien kan je wel een mix maken uit de beide mappen en zo je eigen driver gebeuren in elkaar zetten. Ik heb hier geen ervaring mee. Anderen mischien.....

• SaURoN
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Op dinsdag 08 mei 2001 21:55 schreef ebouma het volgende:

[..]

Dan mag je de verwarming wel eens wat hoger zetten :)
Ja bij hem is alles koud :D Hij was hier een keer op een lan gelijk zijn cpu op 50 a 60 graden :) is hier meestal 18 a 20 graden bijhem 10 ofzo :D

Verwijderd

Dit is voor mij het bewijs dat Asus wel degelijk zuigt... die drivers zorgen er bij mij voor dat mijn systeempje netjes opstart alleen het boot-scherm blijft (op die f*cking 60Hz ja) gewoon hangen.
Dus hij boot volledig alleen beeld wordt niet geupdate. |:(
Leuk, kan je zonder beeld trachten te gaan rebooten en die enorm trage safe-mode van win2k weer opstarten... nee, ik blijf voorlopig even bij mijn 10.80 drivertje, die werkt icm Powerstrip (voor dit moment) even goed.

Oh ja, en inderdaad voor mij geldt ook : mijn eerste Asus en meteen ... juist de laatste. :Z

• Mich
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 23-08 22:53
huh mijn ram is maar 15 graden kan nooit want mijn case temp is tegen de 30 door die k*t zon
Pagina: 1