[BC3] Heeft een tv-kaart koeling nodig voor capturing?

Pagina: 1
Acties:

• FiRePaTH
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 24-07 01:36

FiRePaTH

Xbox One - TheXS NL

Topicstarter
Misschien een vreemde vraag, maar ik zal het probleem ff uitleggen:

Ik heb een Hauppauge Win/TV tv-kaart. Er zijn totaal geen problemen als ik normaal tv kijk, maar als ik tv beelden wil capturen hangt de pc (freeze) na zo''n 300 seconden... Ik voelde na de zoveelste freeze bij het capturen eens aan het chipje dat op de tv kaart zit (Booktree ding ofzoiets). Dat ding was dus echt HEET! Zelfs m''n Geforce2 MX chip is zelfs nog koeler!

Nu vraag ik mij dus af of het koelen van dat chipje zou kunnen helpen bij het tegengaan van crashes bij het capturen. Ik gebruik bij het capturen de Mpeg4 codec op 6000kbit/sec en 25 fps. Ik heb geen last van dropped frames ofzo... Heeft iemand hier ervaring mee?

Ow ja, nog een vraagje. Waar kan ik in hemelsnaam een mpeg2 capture codec vandaan halen? Mpeg4 is dan wel kleiner en heeft betere compressie, maar Mpeg2 is nog altijd veel betere kwaliteit!

Intel Core i7 SandyBridge 2600k - Asrock z68 Extreme 4 - 8GB G.Skill Ripjaws XF3 2133Mhz Cas9 - EVGA GTX750Ti FTW ACX - Eizo FORIS 23" 1080p IPS FS2332 6TByte Raid-0 Array - 1Gigabit Broadcom Netlink - Creative X-Fi Titanium - DTS ||| Xbox One - TheXS NL

Verwijderd

Je zou er misschien een heat sinkje op kunnen zetten, ik denk dat het beter koelen niet slecht zou zijn, maar aan de andere kant moet die kaart zo wel geschikt zijn voor capturing.
Misschien is een betere airflow al voldoende, maar meer koeling is cool ;)

• BC3 Victim
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 29-09-2006
Had zelf ook zo''n probleempje idem aan de jouwe, inderdaad, even chip wreed koelen en het loopt weer als een trein :)
..bij mij in ieder geval wel.
nog ff een vraagje tussendoor welke decoder is het meest geschikt voor "hauppage!" WinTV kaarten, ik heb al wat verschillende geprobeerd, maar nog geen perfecte gevonden,
suggesties? Puur voor studi-doeleinden natuurlijk.

De username van de oorspronkelijke plaatser van deze posting is bij Big Crash 3 eind mei 2001 verloren gegaan. Om toch de posting zelf terug te kunnen plaatsen is de user BC3 Victim in het leven geroepen

• FiRePaTH
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 24-07 01:36

FiRePaTH

Xbox One - TheXS NL

Topicstarter
Mpeg2 codec is superieur! (je moet wel redelijk snelle pc en harddisk hebben natuurlijk (tevens lekker grote:9~) ...

Bij mpeg2 zie je nauwelijks of je naar tv zit te kijken of een video (errug goed dus)... MAAR IK WEET NIET MEER WAAR IK DIE CODEC VANDAAN KAN HALEN #!@$@#$@ :'(

Ik neem nu op met Mpeg4 codec @ 6000 kbit/sec en keyframe om de 1 sec... 5 mins is ongeveer 70mb en kwaliteit is ongeveer vergelijkbaar met tv..... Alhoewel je als je goed kijk weldegelijk verschil ziet zeker ivm mpeg2 ...

Ik wil weer die Mpeg2 CODEC!!!!! Weet nou echt niemand waar die te downen is:?

Intel Core i7 SandyBridge 2600k - Asrock z68 Extreme 4 - 8GB G.Skill Ripjaws XF3 2133Mhz Cas9 - EVGA GTX750Ti FTW ACX - Eizo FORIS 23" 1080p IPS FS2332 6TByte Raid-0 Array - 1Gigabit Broadcom Netlink - Creative X-Fi Titanium - DTS ||| Xbox One - TheXS NL