Toon posts:

[BC3] 21"Monitor

Pagina: 1
Acties:
  • 153 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb nu dus echt dringend advies nodig. Welke 21 of 22"monitor is nuy echt het beste. Ik heb 2400,- piek excl BTW te besteden en ik wordt gek van alle reviews.

In 1 test kwam de Dell P1110 als een van de beste uit de test, maar in aderen is hij juiste weer slechter en hij ondersteund maar 1600x 1200.

De Iiyama komt lang niet overal als beste uit de test en de problemen die ik hier lees wil ik gewoon niet hebben.

Compaq heeft een hele goede 21"monitor en eigenlijk wil ik die gaan bestellen.

Sony is goed?

Philips de 210B of 210P zijn erg goed of juist weer niet?

Ik wordt langzaam maar zeker gek van dit alles en omdat gedane zaken geen keer nemen wil ik graag weten wat jullie ervaringen zijn.

Verwijderd

Ga lekker voor deze:
Iiyama 22" A201HT Vision Master 510 Pro FL 2064,- 8-)

• Padje
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 19-05-2025
Ik bezit zelf ook een Philips 201B brilliance.

Ik ben er zeer over te spreken maar alleen de monitor wordt op mijn werk gemarteld met een Compaq PC met een onboard 4MB shared video.

Maar heb hem ook thuis gehad en echt perfect dat apparaat :)

• Joppe
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 14-01 15:35
Sony heeft goede monitoren van een goede kwaliteit met mooi beeld, compaq monitoren vind ik zelf niks, eizo is heel goed maar niet te betalen

• BC3 Victim
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 29-09-2006
Ik heb hier nog een redelijk recente monitor test liggen:

de 3 beste zijn qua prijs/kwaliteitsverhouding:

iiyama
samsung
nec.

die nec schijnt iets beter te zijn maar ook weer duurder.weet niet of dat nog in jouw budget past.stond in de test voor rond de 3000 of zo iets.

De username van de oorspronkelijke plaatser van deze posting is bij Big Crash 3 eind mei 2001 verloren gegaan. Om toch de posting zelf terug te kunnen plaatsen is de user BC3 Victim in het leven geroepen

Verwijderd

Topicstarter
Welke NEC was dat?

• Crazyhorse
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 24-08 15:40
Iiyama 22".

Collega van mij heeft hem en is er zeer tevreden over.

Sony monitoren zijn naar mijn mening nog beter maar ook weer wat duurder.

• BC3 Victim
zal kijken of ik het blad hier nog ergens heb rondslingeren.

ogenblikje a.u.b........

De username van de oorspronkelijke plaatser van deze posting is bij Big Crash 3 eind mei 2001 verloren gegaan. Om toch de posting zelf terug te kunnen plaatsen is de user BC3 Victim in het leven geroepen

• vassago
  • Laatst online: 22:25
Voor dat geld moet je gewoon de Sony G500 nemen.
Is wat duurder dan de Iiyama maar ook stukken beter.

De Iiyama is een leuke monitor als je wat minder te besteden hebt, maar als je een echt goede monitor wilt zijn er maar een paar merken die in aanmerking komen.

• Toink
  • Niet online
Als je 2 triniton-lijntjes geen probleem vindt ga je voor de 22inch Iiyama. Daar zijn mijn ervaringen heel positief mee.

• Hielko
  • Laatst online: 22:34
Als je een goede monitor wilt hebben moet je absoluut geen Iiyama nemen. Soms doen ze het leuk, maar ik ken genoeg mensen (inc. mezelf) die problemen hebben/gehad hebben.

Sony is goed, evenals Eizo.

Verwijderd

Er is een nadeel aan Iiyama.heb er zelf ook 1 ,raak dat beeldscherm niet aan...er komen heel snel krassen op!!!!!!!!!Ik ging met m''n nagel in de stofdoek over een plekje...daarna keek ik zaten er 10 dunne krasjes en het was een gewone stofdoek zonder 1 of ander middeltje erbij:?

Ray

• BC3 Victim
het is de nec multisync fp1370

erg mooie monitor.staat hier in de test voor 3513, maar is natuurlijk geen straat prijs. zal in de winkels dus wel iets goedkoper zijn!

trouwens,

alle drie de monitoren maken gebruik van?jawel MITSUBISHI beeldbuizen.

uit alle tests die ik gelezen heb over monitoren(wil zelf straks ook een nieuwe)blijkt dat de sony trinitrons toch minder zijn dan die van mitsubishi.

en inderdaad die iiyama vision master pro 510 is een mooie betaalbare monitor. ook een mitsubishi beeldbuis dus.

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb op het werk een compaq V70 en die heeft een goed scherp beeld (17"). Kan via het werk nu voor 2300,- excl een 21" P1210 kopen. Lijkt me een goede monitor en de prijs is ook naar wens. De Sony CDP-G500 valt denk ik net buiten het budget.

Verwijderd

Op zondag 06 mei 2001 21:40 schreef hielko het volgende:
Als je een goede monitor wilt hebben moet je absoluut geen Iiyama nemen. Soms doen ze het leuk, maar ik ken genoeg mensen (inc. mezelf) die problemen hebben/gehad hebben.

Sony is goed, evenals Eizo.
En ik ken genoeg mensen die geen problemen hebben met iiyama. De vmp510 behoord nog tot de generatie ''probleemloze'' iiyama''s :)

Verwijderd

Hier ging iets mis |:(. Duh!

• Hoyden
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 23-08 14:14
De IIYAMA komt vaak goed uit de test..
Die 510 ofzo kun je ongeveer krijgen voor 2100,-

Monitor die beter zijn zijn allemaal duurder..(bijna allemaal)

Sony heeft goede monitoren, maar zijn duurder.
NEC, Philips hebben ook hele goede, maar die liggen zo rond de 3000,- d8 ik..

iiyama heeft wat dat betreft zeker de beste prijs/kwaliteit verhouding..

Dit heb ik gelezen in de CT. (HCC)

Verwijderd

Topicstarter
op www.dell.nl kost de Nec MultiSync FP 1370 22" CRT monitor 24MM 2048X1536 80HZ TCO99
Fl 2425,- excl BTW. Past mooi binnen het budget en hij ondersteund dus mooi 2048x 1536. (nog altijd een belachelijke resolutie, maar ik weet niet hoe veel eeuwen ik nog met deze monitor moet doen :) )

Tnx!

• vassago
  • Laatst online: 22:25
De reden dat ik voor de Sony G200 heb gekozen ipv. de Iiyama 22" is dat de Aperture Grille pitch van de Iiyama .25 tot .27 is.

Van de sony is deze .24 over de gehele beeldbuis.

• BC3 Victim
go for it!

krijg je geen spijt van! erg mooie en goede monitor!

Verwijderd

Topicstarter
Tnx Toermalijn !

En de rest natuurlijk ook!

Edit: hier de specs van de nec

• originalmycroft
  • Laatst online: 09-07 20:33
zo''n breedbeeld SONY!!! :9~

Verwijderd

philips brilliance 201cs.....rules
mischien als je goed zoekt kan je hem krijgen voor die prijs....mmm

Verwijderd

Op zondag 06 mei 2001 21:48 schreef MadMax-007 het volgende:
op www.dell.nl kost de Nec MultiSync FP 1370 22" CRT monitor 24MM 2048X1536 80HZ TCO99
Fl 2425,- excl BTW. Past mooi binnen het budget en hij ondersteund dus mooi 2048x 1536. (nog altijd een belachelijke resolutie, maar ik weet niet hoe veel eeuwen ik nog met deze monitor moet doen :) )

Tnx!
Die resolutie haalt de 22" Iiyama A201HTpro ook hoor, voor 1000 piek minder....... 2064 (incl BTW) piek ofzo in de pricewatch.

Verwijderd

Is er nou zoveel kwaliteitsverschil tussen de NEC FP 1370 en de IIyama A201HT ??
Ik kan t me niet voorstellen, als je naar beide specs kijkt. Ik heb ook verschillende tests gelezen en daar wordt de A201HT toch wel aangeraden als beste prijs/ kwaliteit. Ook in vergelijking met de duurdere Sony''s of NEC''s..........

• mr_a
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 23-05-2023
Op zondag 06 mei 2001 21:21 schreef MadMax-007 het volgende:
[..]
In 1 test kwam de Dell P1110 als een van de beste uit de test, maar in aderen is hij juiste weer slechter en hij ondersteund maar 1600x 1200.
[..]
De Iiyama komt lang niet overal als beste uit de test en de problemen die ik hier lees wil ik gewoon niet hebben.
[..]
Ik vind die Dell persoonlijk niet beter dan de Iiyama, maar heb hem ook niet tegen de grenze van de specificaties gebruikt. Vind zelf de Iiyama erg fijn (zit er de hele dag achter :)) maar die van mij zou best iets scherper mogen, zeker bij het randgebied van de elektronica (127 kHz horisync voor 1600x1200x100 Hz). Ik heb meestal het contrast wat naar beneden (85%) en de brightness wat omhoog (60%), geeft een mooi beeld voor games, films en mooie kleuren. Het scherpst is ''ie als de contrast 100% staat en de brightness op 30%.
Eizo is erg mooi. Kost wat maar je weet waarom je het neertelt :)

"There's just a nice looking, quiet computer..." | Mac mini 1.42 | AMD 64 dual core power! | pc specs

Verwijderd

Topicstarter
Het wordt toch de Nec. Lijkt me een mooi scherm en ik ben nu al 2 maanden bezig met de juiste monitor te vinden. Gisteravond weer een test gevonden waarin de Compaq monitor heel goed scoorde, beter dan de Nec, maar ik denk dat ik nu toch de nec kies.

De resolutie van de Nec is .24 en is beter dan de Iiyama.

De reden waarom de Compaq beter was dan de Nec was iets waar je nu niet direct warm van wordt en het scheelde niks.

Verwijderd

Op zondag 06 mei 2001 21:21 schreef MadMax-007 het volgende:

Op het werk gebruiken wij zo''n 40 stuks van die DELL P1110, en iedereen is er heel tevreden over, ook de gasten die de ganse dag zitten te photoshoppen.

Hierdoor heb ik me voor thuis ook maar zo''n P1110 in bestelling, zonder naar review''s te zoeken. :+

Maar je maakt me nieuwsgierig, waar heb je die test gelezen van de DELL monitor?

mvg,

• Femme
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 24-08 09:18

Femme

Hardwareconnaisseur

Official Jony Ive fan

Wat mijn Pro 510 laat zien vind ik niet bepaald indrukwekkend (beeld is niet echt scherp). 1600*1200 is werkbaar maar eigenlijk wil je toch hoger met zo''n monitor. Kwestie van gewenning en het wordt minder storend. Zorg er in ieder geval dat je een goede videokaart dwz geen GeForce gebruikt (een Radeon dus :)).

• BC3 Victim
het verschil zit hem in de dot pitch!
iiyama 25-27 mm en de nec 24mm. is dus scherper!

Verwijderd

Topicstarter
Op maandag 07 mei 2001 08:38 schreef crepo het volgende:

.............
Maar je maakt me nieuwsgierig, waar heb je die test gelezen van de DELL monitor?

mvg,
Dat is dus de ellende, die kan ik nergens meer vinden :(

Verwijderd

Op maandag 07 mei 2001 08:41 schreef Femme het volgende:
Wat mijn Pro 510 laat zien vind ik niet bepaald indrukwekkend (beeld is niet echt scherp). 1600*1200 is werkbaar maar eigenlijk wil je toch hoger met zo''n monitor. Kwestie van gewenning en het wordt minder storend. Zorg er in ieder geval dat je een goede videokaart dwz geen GeForce gebruikt (een Radeon dus :)).
Hmmz, dus je raad de 510 niet aan ? Wil ik wel graag weten, omdat ik ook zit te denken aan een 22 incher. Is die bijna 3000 piek voor de NEC FP 1370 dus gerechtvaardigd, omdat ie overal "24mm" is ???

Verwijderd

Op maandag 07 mei 2001 08:31 schreef MadMax-007 het volgende:
Het wordt toch de Nec. Lijkt me een mooi scherm en ik ben nu al 2 maanden bezig met de juiste monitor te vinden. Gisteravond weer een test gevonden waarin de Compaq monitor heel goed scoorde, beter dan de Nec, maar ik denk dat ik nu toch de nec kies.

De resolutie van de Nec is .24 en is beter dan de Iiyama.

De reden waarom de Compaq beter was dan de Nec was iets waar je nu niet direct warm van wordt en het scheelde niks.
Kun je ff een linkje geven naar die test ? Thnx :)

Verwijderd

Topicstarter
hiero staan diverse testen/reviews

en hierzo staat de test met nec en compaq:
www.cadalyst.com/reviews/hardware/0500monitors/nec.html

Verwijderd

Op maandag 07 mei 2001 12:08 schreef MadMax-007 het volgende:
hiero staan diverse testen/reviews

en hierzo staat de test met nec en compaq:
www.cadalyst.com/reviews/hardware/0500monitors/nec.html
THNX!!!! t is idd een errug lekkere monitor, zo te zien :) Post je misschien nog ff je ervaringen met je aankoop ? :) Kan ik mezelf ook vast verheugen als ik em ga halen.

Hij kan trouwens goedkoper dan 2900 piek hoor. Ik heb al verschillende webwinkels (lees: 1 tot nu toe :) )gezien die om voor +/- 2600 piek aanbieden........

Verwijderd

Fl 2425,- excl BTW. Past mooi binnen het budget en hij ondersteund dus mooi 2048x 1536. (nog altijd een belachelijke resolutie, maar ik weet niet hoe veel eeuwen ik nog met deze monitor moet doen )
Tnx!
De NEC fp1370 staat bij http://www.asci.nl voor 2678 (incl BTW)te koop en bij http://www.vbshop.nl voor 2656 (incl BTW)
Voor t geval je t wou weten Madmax-007 :)

edit: die prijzen gelden nu niet meer :( de klootzakken

Verwijderd

Sony G500, heb er maanden achter gewerkt, perfect ding.

Verwijderd

Eizo (weet niet of ik goed schrijf) .. dat zijn echt super monitoren weet niet precies hoe duur ze zijn .. maar wel iets in die richting.. en anders iiyama .. :) en ja ik kan niet typen :)

Verwijderd

Je kan ook effe kijken naar die leke panasonic monitoren. Die schijnen een echt super beeld te hebben.

Verwijderd

He MadMax, heb je je NEC FP1370 nou al :?

Laat t ff horen, pleaz :9~ :P
Pagina: 1