[BC3] Dit wel eens meegemaakt met Creative?

Pagina: 1
Acties:

• AnotherFruitcake
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 10-08 09:45
Mijn scherm werd vorige week ineens zwart en mijn monitor gaf aan dat hij geen Signal Input kreeg. Netjes naar Creative gebeld en mijn kaartje opgestuurd.
Kreeg hem binnen een week terug na reparatie, dus totnutoe was ik best tevreden.
Gisteravond wilde ik eens een lekker potje No one lives forever spelen. Ik vond meteen al dat het spel bijzonder traag liep en wat denk je..........de videokaart had ineens nog maar 16 MB geheugen, terwijl ik een 32 MB versie naar Creative heb gestuurd.
Dit kan dus echt niet hè!

Verwijderd

Je bent genaaid door Creative >:) volgens mij hebben ze hem gewisseld met een werkende 16MB kaartje....maar effen bellen

Verwijderd

Ok.......en over welke kaart heb je ''t dan?
Als het een Geforce 2 kaart is is dit zeker raar...aangezien minstens 32mb hebben, als ''t een TNT2 is hebben ze je gewoon opgelicht :)

Verwijderd

Nee, dit kan inderdaad niet ... waarschijnlijk zijn er meerder uitvoeringen van jouw VGA kaart en hebben ze perongelijk een verkeerde versie opgestuurd. Gewoon ff contact met ze opnemen om deze weer om te ruilen tegen de juiste versie. Kijk even of je de aankoop bon van de eerste nog hebt en vermeld de juiste type aanduiding.

Het is wel verstandig dit binnen 8 dagen te doen nadat je de 16MB versie ontvangen hebt.

suc6

• InterCC
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 21-08 11:46
Dus? Dan is er gewoon een foutje gemaakt en bel je ze op.. Dan zal het vast wel opgelost worden.

Verwijderd

Ik denk niet dat Creative dit met opzet heeft gedaan (weet ik bijna zeker)

Welke reden zullen ze hebben om mensen verkeerde (goedkopere) kaarten te sturen ze verdienen toch genoeg

• AnotherFruitcake
Was ff vergeten te melden dat het om een Geforce 256 ging.

Verwijderd

Dat betekent dat ie kadoek is, en niet dat ze een verkeerde hebben meegegeven.
We hebben het op het werk ook al es meegemaakt met een Creative Geforce DDR, die gaf opeens ook nog maar de helft aan.

• AnotherFruitcake
Hij komt net (vrijdagmiddag , 17.00 uur) van een reparatie uit Ierland en dan nu alweer kapot.......da`s een best beesie! Doe mij er nog maar twee:r

• BC3 Victim
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 29-09-2006
Op zondag 06 mei 2001 19:52 schreef AnotherFruitcake het volgende:
Bestaat er dan ook een Geforce 256 met 16 Mb.??? Nee toch? Nah dan heb je zeker een waardeloos kaartje teruggekregen :'(

De username van de oorspronkelijke plaatser van deze posting is bij Big Crash 3 eind mei 2001 verloren gegaan. Om toch de posting zelf terug te kunnen plaatsen is de user BC3 Victim in het leven geroepen

• Xandrios
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 11:04
Op zondag 06 mei 2001 19:52 schreef AnotherFruitcake het volgende:
bestaat er een GF256 met 16MB ???

Verwijderd

Ja er bestaan Geforce kaarten met 16MB

• fredkroket
  • Niet online
Dat had ik ook. Mijn Anihilator Pro gaf maar 16 MB aan, was gewoon stuk gegaan. Deed het nog prima, maar hij had maar 16 MB ipv 32 die er toch echt op zat.

• Yucko
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 23-08 22:00

Yucko

One clown to rule them all !

Hehe .... misschien toch maar goed dat ik een 64 mb versie van mijn GF2 GTS gehaald heb. Mocht mij dit gebeuren, en ook een halvering van de geheugenhoeveelheid (3x woordwaarde :)) krijgen, dan is er nog niets aan de hand ;)

 iPhone 15 Pro Max Titanium Black 256GB -  iPad Pro 2018 12.9" Space Gray 64GB -  MacBook Air M4 13" 16GB/512GB -  AirPods Pro 3 -  Watch 5 Space Gray LTE -  TV 4K 128GB -  TV 4 64GB -  Wireless CarPlay

• Wildfire
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 24-08 21:34

Wildfire

Joy to the world!

Het 16 mb probleem is bekend bij Creative. Er is een BIOS-update voor te verkrijgen die dit probleem verhelpt. Blijkbaar hebben ze jou een kaart gestuurd met een oudere BIOS dan je oude kaart...

Heel af en toe gaf mijn CLAP ook 16 mb aan. Gelukkig was een reboot dan voldoende om weer terug te keren naar de 32 mb... :)

Systeemspecs | Mijn V&A spulletjes | Mijn RIPE Atlas probe

• InZane
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 10:35
Op maandag 07 mei 2001 10:13 schreef Brian Dickens het volgende:
Het 16 mb probleem is bekend bij Creative. Er is een BIOS-update voor te verkrijgen die dit probleem verhelpt. Blijkbaar hebben ze jou een kaart gestuurd met een oudere BIOS dan je oude kaart...

Heel af en toe gaf mijn CLAP ook 16 mb aan. Gelukkig was een reboot dan voldoende om weer terug te keren naar de 32 mb... :)
Dat wou ik net zeggen. Het probleem is inderdaad bekend en het ligt aan de bios.
M''n eigen CLAP heeft het af en toe ook na opnieuw opstarten. Ik kan er niet mee zitten. In windows geeft ie weer vrolijk 32 Mb aan :)

• AnotherFruitcake
Hij geeft als hij opstart aan dat er slechts 16 MB in zit, in Windows zegt `ie het weer en als ik dan ook Sandra nog eens opstart zegt die het ook, kan het dan nog steeds aan het bios liggen??
Pagina: 1