[BC3] Artefacts met overclocked gf 2 mx texmem.

Pagina: 1
Acties:

• BC3 Victim
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 29-09-2006
als ik m''n video geheugen ook maar een paar MHzjes overclock krijg ik al van die irritante witte spikkels. Dan word ik een beetje jalours als ik lees dat anderen het geheugen op 210 MHz hebben lopen!!! :(

De username van de oorspronkelijke plaatser van deze posting is bij Big Crash 3 eind mei 2001 verloren gegaan. Om toch de posting zelf terug te kunnen plaatsen is de user BC3 Victim in het leven geroepen

• Turismo
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 00:15
tja hangt ervan af he.
is die gf2mx van jou een noname merk of een bekend merk.
voor de goede merken betaal je natuurlijk meer, omdat de onderdelen beter zijn
zoals die van hercules die huyndai geheugen erop mikt, wat beter te klokken is.

verwacht dus niet dat je voor een dubbeltje op de 1e rij kan zitten.

Gamebak Look Behind you, a Three Headed Monkey!

• Pollewob
  • Niet online
Probeer anders een paar heatsinkjes op je geheugen te plaatse, kan helpen..

Anders is het gewoon pech gehad >:)

• BC3 Victim
Mijn Hercules doet ipv 183/175 stabiel (dus zonder extra koeling) zo''n 190/175

Als ik aan de core (die 175) ga liggen knoeien, crasht alles wat ik wil opstarten!

Mijn advies is: pleur er van die koelers op aan beide kanten!
En gebruik die heatsink voor de ram modules.

De username van de oorspronkelijke plaatser van deze posting is bij Big Crash 3 eind mei 2001 verloren gegaan. Om toch de posting zelf terug te kunnen plaatsen is de user BC3 Victim in het leven geroepen

• Turismo
  • Laatst online: 00:15
Op zondag 06 mei 2001 19:28 schreef Micronerd het volgende:
Mijn Hercules doet ipv 183/175 stabiel (dus zonder extra koeling) zo''n 190/175

Als ik aan de core (die 175) ga liggen knoeien, crasht alles wat ik wil opstarten!
Heb je de oem of de retail van hercules?
want op de retail zit veel beter geheugen.
5.5 ns in plaats van 6

Gamebak Look Behind you, a Three Headed Monkey!

• BC3 Victim
Ik heb eigen"handig" een ouwe processor cooler op de heatsink van de core geplaatst, ik neem aan dat als ik deze heatsink van de core afhaal, een enorm probleem met de warmtehuishouding krijg in de core. Ik heb overigens een 3d prophet van hercules.

• BC3 Victim
ik heb een oem, zijn er nog meer mensen die ook een oem versie hebben ? (vast wel) hoe snel loopt jullie geheugen??

• BC3 Victim
oem is toch niet in een doosje??

ik kreeg em in zo''n anti-statisch zakje mee

• Powerlie
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 06-04-2024

Powerlie

ung! ung! ung!

ik heb dezelfde, ook oem.

hij loopt op 220/200 core/mem, daarboven krijg ik af en toe vastlopers...

Where is it?

• BC3 Victim
Op zondag 06 mei 2001 19:36 schreef Powerlie het volgende:
ik heb dezelfde, ook oem.

hij loopt op 220/200 core/mem, daarboven krijg ik af en toe vastlopers...
Kijk, dat zijn results die ik ook wil!! maarre welke drivers gebruik jij? heb je ook nog iets in de bios verandert??

• Powerlie
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 06-04-2024

Powerlie

ung! ung! ung!

kweet ut, een hele late reactie :),

maaruh, ik gebruik nvidia drivers, maakt niet uit welke je gebruikt (voor het overklokken dan)

ik heb niks aangepast in de BIOS, staat nog gewoon op agp4x. ik gebruik trouwens NVMax, eerst gebruikte ik powerstrip maar die ging niet zo hoog met overklokken als NVMax. heel vaag is dat, ik kwam met geen mogelijkheid over de 200/200 met powerstrip (vastlopers)

Where is it?

• BC3 Victim
nVmax? wat is dat dan? een overclock progie?
als dat het is heb ik 3d tweaker van hercules

• jhead22
  • Registratie: November 1999
  • Niet online
* jhead22 heeft ook een hercules geforce 2mx oem

Draait op 220/210 met een 486 fan op de heatsink van de core.

Ik gebruik de hercules 5.35 drivers.

Volgens mij heeft de retail versie niet echt sneller geheugen dan de oem. Ze worden meestal precies even ver over geklokt. Mischien dat het het zelfde geheugen is maar een ander stempeltje krijgen net als op de celeron 566, 600, 633, 666 etc.

Probeer eens andere drivers en controleer de temp van je core en geheugen. En anders vrees ik dat je pech hebt. Ik heb zelf ook een power color 2mx gehad en die wou max 175/175 aan.. zodra t geheugen op 176 ging liep ie vast.
Pagina: 1