[BC3] Verschil in beeldkwaliteit usb of pci tv-kaart?

Pagina: 1
Acties:

• Freezerator
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 23-08 19:27
Hey ppl,

ik heb mijn oog laten vallen op een miro pctv Pro usb kaart, maar nu hoor ik van iemand dat de kwaliteit van het beeld + geluid minder zou zijn omdat de usb poort minder bandbreedte heeft ( 12Mbit/s). Dit is toch onzin, of heeft ie toch gelijk? De reden dat ik voor usb ga, is dat ik ruimte gebrek krijg in me kast, namelijk 4 van de 5 pci sloten zitten vol.

greetz

Verwijderd

Lijkt me ook een interessante vraag

Iemand?

--- BUMP ---

• UTMachine
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 06:43
De kwaliteit scheelt volgens mij zeer weinig, maar het beeld en geluid kunnen asynchroon gaan lopen (=da''s zwaar irritant :'(

• Freezerator
tja, ik heb even zitten denken 12mb/s is eigenlijk best veel bandbreedte, dus ik neem aan dat toch wel voldoende moet zijn. en over dat a-synchroon lijkt me niet, want het gaat tegelijk over de usb kabel? anders zou het bv al a-synchroon je pci slot ingaan om het zo maar te zeggen.

Maar weet iemand hoeveel mbit een tv stream is + geluid?

Verwijderd

Een DVD-stream kan makkelijk meer zijn dan 12 Mbit/sec

Verwijderd

Op zondag 06 mei 2001 20:20 schreef HlpDsK het volgende:
Een DVD-stream kan makkelijk meer zijn dan 12 Mbit/sec
En wat is volgens jou het maximum dan?
En volgens mij kun je al usb2 insteekkaarten kopen, en die ondersteunen 480 Mbps

• Macros
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 24-08 21:59

Macros

I'm watching...

Volgens mij is 12mbit wreed weinig bandbreedte voor een beetje fijne ongecomprimeerde beeldstroom.
Berekening:
24 bit x 640 x 480 x 25 = 184320000 bits/sec
is 21,97 MB/sec = 175 mbit
is dus een beetje meer dan 12 mbit
Een beetje redelijk beeld kan dus alleen worden verstuurd over die 12mbit als het sterk gecompressed wordt en op een lage resolutie wordt verstuurd.

"Beauty is the ultimate defence against complexity." David Gelernter

• Unknown
  • Niet online
Heb een keer in een Comp. totaal gelezen dat de usb versie niet echt aan te reden was, de 10mbit van usb (1 megabyte/s) is niet genoeg voor beeld en geluid, zeker niet als je ernaast nog meer taken hebt lopen

• Bart B
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 06-04 17:55
Ik zou het niet doen. Weinig bandbreedte (zeker als er andere apparaten naast gekoppeld zijn) + het is veel meer inspanning voor je PC die alles vanuit USB naar videokaart moet gooien (bij interne kaart gaat alles via DMA direct in de videokaart)

• Freezerator
tja, hmm, mooi klote :)

nee, ik wil goeie beeld en geluid kwaliteit.

dan maar de pci versie.

tnx anyway.

• croxz
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 11:27
Op zondag 06 mei 2001 20:34 schreef Macros het volgende:
Volgens mij is 12mbit wreed weinig bandbreedte voor een beetje fijne ongecomprimeerde beeldstroom.
Berekening:
24 bit x 640 x 480 x 25 = 184320000 bits/sec
is 21,97 MB/sec = 175 mbit
is dus een beetje meer dan 12 mbit
Een beetje redelijk beeld kan dus alleen worden verstuurd over die 12mbit als het sterk gecompressed wordt en op een lage resolutie wordt verstuurd.
22 MB/sec is zelfs voor een harddisk nog een hele klus, is dus een beetje aan de hoge kant. DVD is gemiddeld zo''n 600 kbyte/s.

• PipoDeClown
  • Registratie: September 2000
  • Niet online

PipoDeClown

Izze Zimpell

Op zondag 06 mei 2001 15:26 schreef Freezerator het volgende:
...ik heb mijn oog laten vallen op een miro pctv Pro usb kaart,...
Volgens mij bestaat de pro-usb niet eens. wel 1 van de 2.
"Video Capture up to 320x240 resolution"
Kan dus niet zo hoog als zijn pci-broertje de pro.

God weet alles, want hij is lid van de Mosad. To protect your freedom i will take that away from you. Mijn drankgebruik heeft ernstig te lijden onder mijn gezondheid.

• Freezerator
Hmm, dom van mij.

Tja, ik had hem bij de dixons gezien ( in verband met pc-prive project dat ik pcee daar moet kopen)

• brid
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 30-07 16:21

brid

Onze excuses voor het ongemak

Ik werk zelf in het weekend bij de dixons(ik mag dan alle technische dingen oplossen die zij niet weten) en die USB apparaten leveren een zeer slechte kwaliteit. Heb ze namelijk een keer in aktie gezien bij een klant en het ziet er gewoon niet uit! Dus ga alsjeblieft voor de pci versie.

PS Kom naar dixons Soest met je pc prive bouw ik hem wel effe in.

DIY NAS, Hoofd PC
Unchain your pc/laptop, buy a SSD!!!!!

• BC3 Victim
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 29-09-2006
hmmm, ooit eens ''vergeten'' een codec te selecteren bij het capturen:

filmpje 1 uur uncompressed 66GBytes...
...1126MBytes per minuut
...18MBytes per seconde

dan is je 30GB snel vol...

De username van de oorspronkelijke plaatser van deze posting is bij Big Crash 3 eind mei 2001 verloren gegaan. Om toch de posting zelf terug te kunnen plaatsen is de user BC3 Victim in het leven geroepen

• brid
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 30-07 16:21

brid

Onze excuses voor het ongemak

effe wat aan het kloten negeer maar :)

mooi het is gelukt.

DIY NAS, Hoofd PC
Unchain your pc/laptop, buy a SSD!!!!!

Verwijderd

zoizo handig om te weten wat voor moederbord je neemt ALS je een pci neemt
want 9 van de 10x werken die ^#$$@ dingen niet als je moederbord al zo goed als vol zit
dan wil die altijd op irq''s die je al gebruikt en allerlei shit met busmastering
ik ben bang dat het veel gekloot kan worden
(oja en voor kijken is win98 goed maar win2k geeft heeeel veel shit met capturen)
(of lelijk beeld , of een kaart die moeielijk werkt :'()

t was niet echt een antwoord op jouw vraag
maar meer een waarschuwing >:)

• Freezerator
Nee, ik heb al gekeken op de miro site, je moet ene progje downen voor me chipset (kt133), en dan gaat alles goed.

Bird, tnx for the offer, maar ik kan het zelf ook inbouwen :) Kaart komt in een ander systeem, mijn systeem :)
Pagina: 1