Verwijderd
In windows staat bij mij de refreshrate op 85 Hertz, maar zodra ik een spel opstart dan springt ie naar 150 Hertz (in het menu van het spel) in veel gevallen gaat mijn monitor op standby. (omdat ie dit niet aan zou mogen kunnen...al pakt ie het soms wel)
Als ik geluk heb en hij pakt het kan ik verder wel gewoon spelen, in het spel zakt ie dan weer naar 85/100 Hertz.
Wie weet hoe ik mijn videokaart kan "dwingen" niet hoger te gaan dan bijvoorbeeld 85 Hertz:?
Of ik heb het mis ...
Mag ik vragen welke spelen jij speelt die refreshrates veranderen?!?Op zaterdag 05 mei 2001 18:28 schreef _KORSTJE_ het volgende:
Sinds ik een Geforce 2 GTS (Asus 7700 pure) heb, heb ik problemen met spellen:(
In windows staat bij mij de refreshrate op 85 Hertz, maar zodra ik een spel opstart dan springt ie naar 150 Hertz (in het menu van het spel) in veel gevallen gaat mijn monitor op standby. (omdat ie dit niet aan zou mogen kunnen...al pakt ie het soms wel)
Als ik geluk heb en hij pakt het kan ik verder wel gewoon spelen, in het spel zakt ie dan weer naar 85/100 Hertz.
Wie weet hoe ik mijn videokaart kan "dwingen" niet hoger te gaan dan bijvoorbeeld 85 Hertz:?
Die ken ik namelijk niet, alleen je resolutie of kleuren, maar refreshrate?!?
De username van de oorspronkelijke plaatser van deze posting is bij Big Crash 3 eind mei 2001 verloren gegaan. Om toch de posting zelf terug te kunnen plaatsen is de user BC3 Victim in het leven geroepen
Verwijderd
Deze spellen heb ik geprobeerd:Op zaterdag 05 mei 2001 18:45 schreef Osdorp-Dude het volgende:
[..]
Mag ik vragen welke spelen jij speelt die refreshrates veranderen?!?
Die ken ik namelijk niet, alleen je resolutie of kleuren, maar refreshrate?!?
Counterstrike, Project IGI, Diablo 2
Verwijderd
Hij staat netjes ingesteld op de monitor die ik daadwerkelijk heb !Op zaterdag 05 mei 2001 18:43 schreef Klaaz het volgende:
Instellen van de juiste monitor of een met vergelijkbare specs in windows? Lijkt me dat er dan uberhaupt geen mogelijkheid mag zijn tot het instellen van een hogere frequentie.
Of ik heb het mis ...
Oh sorry, ik lees de bovenstaande reacties nooit
\o/
Ff dit proggie downloaden en zelf de toegelaten refreshrates instellen...
HZ TOOL
MAAR!!! Let op, je kan je monitor vern**ken met die proggie, had ik ook bijna gedaan door me refreshrate te hoog te zetten voor me Max resolutie....
So be carefull....
De username van de oorspronkelijke plaatser van deze posting is bij Big Crash 3 eind mei 2001 verloren gegaan. Om toch de posting zelf terug te kunnen plaatsen is de user BC3 Victim in het leven geroepen
Verwijderd
hij staat 100% zeker op de juiste monitor...Op zaterdag 05 mei 2001 18:49 schreef oXygeN het volgende:
Volgens mij is het gewoon een kwestie van de juiste monitor in windows instellen, op die manier kan ie nooit boven de vastgestelde refresh rates komen...
Verwijderd
Het kan zijn dat ik zelf iets fout gedaan heb..maar alsik op 85hz standard klik en dan afsluit en spel opstart staat ie nog steeds netjes op 150 HertzOp zaterdag 05 mei 2001 18:52 schreef Osdorp-Dude het volgende:
Nou als et niet handmatig via windows kan, doen we et toch tweakers-style... <:)
Ff dit proggie downloaden en zelf de toegelaten refreshrates instellen...
HZ TOOL
MAAR!!! Let op, je kan je monitor vern**ken met die proggie, had ik ook bijna gedaan door me refreshrate te hoog te zetten voor me Max resolutie....
So be carefull....
Verwijderd
Tot nu toe lijkt dit de gouden tip>:)Op zaterdag 05 mei 2001 18:55 schreef Dutch_man het volgende:
Start>Run>DXDiag.exe
Ga naar het more help tabje en probeer is bij overide 85 hz oid in te stellen.
Iig blijft me monitor netjes op 85 Hertz tijdens het starten van een spel en in het menu daarvan.
Ik ga vanavond uitgebreider testen en zal ook nog ff laten weten hoe het allemaal werkt(of niet).
Bedenk dan es wat je gedaan heb....Op zaterdag 05 mei 2001 19:03 schreef _KORSTJE_ het volgende:
[..]
Het kan zijn dat ik zelf iets fout gedaan heb..maar alsik op 85hz standard klik en dan afsluit en spel opstart staat ie nog steeds netjes op 150 Hertz
Dan kan ik je misschien helpen...
NP:)Op zaterdag 05 mei 2001 19:05 schreef _KORSTJE_ het volgende:
[..]
Tot nu toe lijkt dit de gouden tip>:)
Iig blijft me monitor netjes op 85 Hertz tijdens het starten van een spel en in het menu daarvan.
Ik ga vanavond uitgebreider testen en zal ook nog ff laten weten hoe het allemaal werkt(of niet).
Verwijderd
hehe, nogmaals thnxx ! ik heb het nog uitgebreid getest, heel de avond gespeelt en het werkt perfect>:)Op zaterdag 05 mei 2001 19:45 schreef Dutch_man het volgende:
[..]
NP:)
speelt trouwens erg lekker, zo''n TB1200 met Geforce 2 GTS:9~
(edit)