Toon posts:

[BC3] Welke videokaart voor DivX (TV-out)

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
De topic zegt het al eigenlijk. Ik speel behoorlijk vaak DivX films af, maar ik zie steeds strepen in het beeld, omdat mijn huidige videokaart (Diamond Viper V550, Riva TNT) het niet aankan. Ik wil dus graag een nieuwe videokaart kopen, eentje waar dus een TV out op zit, een GOEDE TV-out, liefst eentje die helemaal full screen kan net zoals bij een MPEG kaart.
Volgens mij worden die strepen namelijk niet niet veroorzaakt door de rest van mijn systeem:
-Pentium III 500 MHz
-256 MB RAM
-Quantum Fireball, 13 gig 7200 RPM (hiervan lees ik de DivX, dus ik neem aan dat die slome 5400 RPM 60 gig er nix mee te maken heeft).

• BC3 Victim
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 29-09-2006
DIVX is wel heel zwaar maar idd ik denk dat het niet aan je systeem ligt. En voor wat die kaart betrefd. ATI Radeon heeft de beste TV-OUT en DVD kwaliteit :7

De username van de oorspronkelijke plaatser van deze posting is bij Big Crash 3 eind mei 2001 verloren gegaan. Om toch de posting zelf terug te kunnen plaatsen is de user BC3 Victim in het leven geroepen

Verwijderd

Ik heb anders ook een Viper 550 PCI en hier werkt DivX wel perfect.. (verder heb ik 256 Mb, Athlon 800@900, 40 Gig 7200 rpm).

Misschien heb je zware applicaties op de achtergrond draaien !?

• HitmanWVU
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 04-08-2025
Asus v7700 Deluxe Heeft wel een lekkere TV-out

Verwijderd

Topicstarter
Op zaterdag 05 mei 2001 17:02 schreef P.C.Simonis het volgende:
Ik heb anders ook een Viper 550 PCI en hier werkt DivX wel perfect.. (verder heb ik 256 Mb, Athlon 800@900, 40 Gig 7200 rpm).

Misschien heb je zware applicaties op de achtergrond draaien !?
Mwoh, het valt ook niet extreem op ofzo, het is niet van ''niet om aan te zien''. Maar af en toe zie je heel ff dat mn PCtje achter blijft, dan zie je een soort streep in het beeld als er veel beweging is. Maar ik was sowieso al van plan om een nieuwe videokaart te kopen, ik wil gewoon dus direct een goede hebben, aangezien ik veel DivX films kijk en niet zoveel spelletjes speel.

Edit: typo

• iceme
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 08:26
Ik zou voor ATI Radeon gaan, omdat deze video-out gewoon goed is, en als je nog dvd''s wil afspelen deze kaart ook nog een hardware matige DVD playback ondersteund :9

Verwijderd

Topicstarter
Op zondag 06 mei 2001 12:47 schreef iceme het volgende:
Ik zou voor ATI Radeon gaan, omdat deze video-out gewoon goed is, en als je nog dvd''s wil afspelen deze kaart ook nog een hardware matige DVD playback ondersteund :9
Mmmmzz... ik heb zelf al een MPEG-kaart om DVD''s af te spelen, zo''n Creative DxR3 kaart ofzo (ja sorry dat ik ff nie weet hoe dat heet :)). Maar als ik dus deze kaart zou hebben, zou ik dus die andere MPEG kaart die ik nu heb bij wijze van spreke weg kunnen gooien?
En hoe duur is die kaart eigenlijk? Geen zin eigenlijk om handenvol geld uit te geven aan een videokaart (lees: niet duurder dan f500,-).

• BC3 Victim
Op zondag 06 mei 2001 13:16 schreef 208 het volgende:

[..]

Mmmmzz... ik heb zelf al een MPEG-kaart om DVD''s af te spelen, zo''n Creative DxR3 kaart ofzo (ja sorry dat ik ff nie weet hoe dat heet :)). Maar als ik dus deze kaart zou hebben, zou ik dus die andere MPEG kaart die ik nu heb bij wijze van spreke weg kunnen gooien?
En hoe duur is die kaart eigenlijk? Geen zin eigenlijk om handenvol geld uit te geven aan een videokaart (lees: niet duurder dan f500,-).
Die ATI doet het nog wel mooier denk ik dus wegooien ja ( nah ja in de kast dan ). En voor de prijs http://www.tweakers.net/pricewatch/12088 ongeveer 49 piek over je grens dus wel te doen dacht ik zo.

De username van de oorspronkelijke plaatser van deze posting is bij Big Crash 3 eind mei 2001 verloren gegaan. Om toch de posting zelf terug te kunnen plaatsen is de user BC3 Victim in het leven geroepen

Verwijderd

Topicstarter
Op zondag 06 mei 2001 13:40 schreef Commander_Data het volgende:

[..]

Die ATI doet het nog wel mooier denk ik dus wegooien ja ( nah ja in de kast dan ). En voor de prijs http://www.tweakers.net/pricewatch/12088 ongeveer 49 piek over je grens dus wel te doen dacht ik zo.
Moet ik die ViVo hebben dan? Niet die van 319,- met TV-out? En die met TV out en TV in, is dat niet wat?

Edit: aangezien ik een Hauppauge WinTV kaart heb, en die nie zo heel fijn vind...

• BC3 Victim
Ik heb daarvoor een Viper II overgekocht...

Verwijderd

Topicstarter
Op zondag 06 mei 2001 17:58 schreef Euroshima het volgende:
Ik heb daarvoor een Viper II overgekocht...
Ooh, fijn om te weten :?

• Faico
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 13-12-2025
He, dat van die strepen heb ik ook, maar volgens mij ligt het aan de monitor bij je pc.

• arnoman
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 12:00
Op zaterdag 05 mei 2001 11:06 schreef 208 het volgende:
Diamond Viper V550, Riva TNT kan het niet aan.
systeem:
-Pentium III 500 MHz
-256 MB RAM
-Quantum Fireball, 13 gig 7200 RPM
Die TNT is snel zat, mijn systeem enkele maanden geleden:
-Celeron 500
- 64 MB RAM
-Quantum Fireball 7200 RPM (DEZELFDE)

En hier heb ik tientalle DivX films gespeeld zonder ook maar een probleem ooit te hebben gehad. Dus... ligt het volgens mij niet aan je videokaart

Verwijderd

Topicstarter
Raar... welke drivers had jij geïnstalleerd dan? Detonator drivers ofzo?

Verwijderd

Ik denk echt dat het niet aan je systeem ligt, met mijn laptop specs: 366 celeron 64 mb en een ati rage 4mb mobility kaart, kan ik "perfecte" kwaliteit divx filmpies kijken....., soms zijn ze wat minder maar als ik ze dan bekijk op een zwaarder pc, duron 900/256/geforce2gts dan is vaak de kwaliteit op de zelfde plek wat minder, oftewel bij mij ligt het vaak aan de film zelf....

Verwijderd

Topicstarter
Op zondag 06 mei 2001 22:01 schreef Rismo het volgende:
Ik denk echt dat het niet aan je systeem ligt, met mijn laptop specs: 366 celeron 64 mb en een ati rage 4mb mobility kaart, kan ik "perfecte" kwaliteit divx filmpies kijken....., soms zijn ze wat minder maar als ik ze dan bekijk op een zwaarder pc, duron 900/256/geforce2gts dan is vaak de kwaliteit op de zelfde plek wat minder, oftewel bij mij ligt het vaak aan de film zelf....
Mmm... misschien moet ik toch maar eens nieuwe drivers installeren dan.
Pagina: 1