[BC3] Optimal settings monitor wijzigen?

Pagina: 1
Acties:
  • 122 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• ScooBY_DoO
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 07-08 21:22
Hoe kan ik ervoor zorgen dat windows niet automatisch naar de optimal settings van m''n monitor springt?!
Ik heb monitor nu ingesteld op 1152x854 16 bits, maar zodra ik Unreal Tournament opstart ramt dat ding naar optimal (120Hz)
en dan hangt het hele zootje vast!?????

(windows ME, Eizo f77s, radeon vivo 64)

• F.U.B.A.R
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 27-07 22:15
De refresh rate op Default/Standaard zetten. En als er drivers voor je Eizo zijn, die installeren en op een vaste refresh rate zetten.

• ScooBY_DoO
Dus ik moet hem niet handmatig op 85Hz zetten anders onthoudt ie dat niet?
begrijp ik dat goed?

• JungleJim
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 11:46
De refresh rate voor de resolutie (en kleurdiepte) die UT gebruikt handmatig op 85Hz zetten.

• ScooBY_DoO
Ik kan UT niet eens starten zonder dat ie deruit klapt!

• JungleJim
Je hoeft UT daar ook niet voor op te starten: zet je desktop op de resolutie/kleurendiepte die UT gebruikt, en stel de refreshrate in op 85Hz.

En als UT er sowieso uit klapt, dan heb je een ander probleem :) Misschien een idee om UT in safe mode te starten, en opnieuw renderer etc te kiezen? Of controleren of je de juiste drivers voor je Radeon hebt?

Verwijderd

Voor alle resoluties moet je handmatig de refreshrate ingeven in windows. Dus 640x480 en dan apply en dan advanced en dan 100 Hz, zo ook voor 800 x 600, etc. Bij optimale instellingen gebruikt ie de maximale hz''en.
Soldier of Fortune werkte ook niet bij mij bij de optimale settings. 160Hz was te hoog voor het spel

• JungleJim
Of je stelt met dxdiag een standaard refreshrate in voor alle resoluties...

• ScooBY_DoO
Op vrijdag 04 mei 2001 16:56 schreef CB het volgende:
Voor alle resoluties moet je handmatig de refreshrate ingeven in windows. Dus 640x480 en dan apply en dan advanced en dan 100 Hz, zo ook voor 800 x 600, etc. Bij optimale instellingen gebruikt ie de maximale hz''en.
Soldier of Fortune werkte ook niet bij mij bij de optimale settings. 160Hz was te hoog voor het spel
De ellende is dus dat zodrak ik dat ding op 85Hz zet handmatig bij adapter en daarna toepassen en dan UT start dan zegt ie dat het niet gaat, oftewel hij pakt dan automatisch de optimale settings!!!

En Jim , ik heb dat dxdiag ff geopend maar waar pas je dat dan toe?!

• JungleJim
En Jim , ik heb dat dxdiag ff geopend maar waar pas je dat dan toe?!
''k heb geen idee wat de nederlandse namen zijn, maar bij mij heeft dxdiag een tabblad ''more help'', met daarop een ''override...'' knop. Daar kun je dan een ''override value'' geven voor de refreshrate.

''k heb zo het idee dat je eerst die monitor driver moet installeren voordat eea goed gaat werken...

• ScooBY_DoO
driver veranderd en resolutie max. blijft hetzelfde!!....... :(

• ScooBY_DoO
ZUCHT....... nu doet UT het eindelijk..... ik heb die refreshrate aangepast in dxdiag nu gaat dat beeld als een idioot trillen in UT!!
:(:(:(
HILFE!!

• ScooBY_DoO
En gooi ik in hem in UT van 32 ---> 16 bits klapt de monitor er ook al uit!!
soort sync over range zegmaar!!
Grrrrrrrrrrrrr :(
wat moet ik hier nou mee aan!?
Pagina: 1