[BC3] 3dfx Voodoo3 3000 16MB AGP TV-Out op een p5-ab

Pagina: 1
Acties:

• soepkip
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 21-06 09:59

soepkip

Kratjes kunnen nu ook voorin

Topicstarter
Ik zocht nog een cheapo kaartje met tv-out voor mijn nog te bouwen stand-alone (op netwerk na) divx/dvd/mp3/surfboxje

is deze kaart hier goed voor ?
aangezien die ali chipset niet zo''n goede agp implementatie heeft. (veel problemen met nieuwere agp kaarten zeker 3d)

en hoe is de tv-out bij dit ding,
hoe is de beeldkwaliteit en schakelt tv-out
zich automatish in als het OS start ?
(geen monitor dus alles via de tv?

Beste film ooit

Verwijderd

Divx lukt wel, DVD niet echt, haal dan de goedkoopste Radeon, en de 2D van de voodoo3 is hetzelfde als die van Matrox G200 (op een monitor).
Hoe de TVout is weet ik niet.

• soepkip

soepkip

Topicstarter
hoezo lukt divx wel maar dvd niet :?

Beste film ooit

• Wekkel
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 13-06 12:06

Wekkel

De downloadkoning

Voodoo3 gebruikt geen echte AGP features. Je kan het meer zien als een AGP kaart in PCI mode in een AGP slot. De ALi AGP problematiek zal hier niet echt gaan spelen, denk ik.

• soepkip

soepkip

Topicstarter
super
3dfx Voodoo3 3000 16MB AGP TV-Out (OEM) FL 134,-

is nie veel dus ga ik die maar bestellen (of weet iemand nog iets beters qua prijs/qualiteit ?)

Beste film ooit

Verwijderd

Ik kan je alleen nog vertellen dat mijn voodoo3 2000 perfect werkt op een ASUS P5a (vrijwel hetzelfde mobo, maar die van jou is baby at/ATX compatible en de mijne is ATX).
Maar je mag trouwes wel een lekkere processor hebben, want een k6-2 450, overgeklokt naar 500 Mhz haalt samen met die voodoo3-2000 overgeklokt naar 158 Mhz nog steeds net niet de nieuwste divx codecs soepel :(
Misschien dat het nog wat helpt dat de 3000 166 Mhz is...

En hoe zit het trouwes met wat je zegt dat moderne kaarten problemen hebben met dat AGP slot? Ik ben namelijk van plan om o.a. er nog es een GeforceMX in te doen... zal dat wel werken?

• soepkip

soepkip

Topicstarter
je hebt ook pci versies van de mx, die raad ik je aan.
Die ali V chipset is met agp net te instabiel om er zeker van te zijn.
Ik had er ook ooit een tnt2 opgeprikt maar dat ding heb ik met veel moeite en hacks stabiel gekregen en dan natuurlijk met trage settings.

Het kan goed gaan, maar je weet maar nooit,het beste wat je denk ik kan doen is wel een mx agp halen maar dan zeker weten dat je hem mag omruilen als ie niet werkt

en ja de p5a-b en de p5a zijn precies hetzelfde op het formaat na, maar die mATX is juist fijn voor die setupbox

Beste film ooit

• soepkip

soepkip

Topicstarter
maar de belangrijkste vraag is eigenlijk nog onbeantwoord. Hoe is de tv-out van dit ding
en hoe makkelijk werkt ie, want het is de bedoeling dat er geen monitor aangehangen wordt, alleen de tv

Beste film ooit

• Wekkel
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 13-06 12:06

Wekkel

De downloadkoning

Overklokken van je videokaart zal DivX niet echt helpen. Die wenst gewoon brute CPU power.

• soepkip

soepkip

Topicstarter
overclocken is ook niet nodig,
divxjes lieppen goed op die k62-550 128 mb mem en een 8 mb kaartje

kmoet gewoon een kaartje hebben met een goede tv-out en niet zo duur
(kga niet me v7700 deluxe erinproppen)

Beste film ooit

• Joppe
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 14-01 15:35
Op vrijdag 04 mei 2001 13:38 schreef PsyFlux het volgende:
En hoe zit het trouwes met wat je zegt dat moderne kaarten problemen hebben met dat AGP slot? Ik ben namelijk van plan om o.a. er nog es een GeforceMX in te doen... zal dat wel werken?
Ik heb in mijn Gigabyte GA-5AA (lijkt erg op p5a) wel eens een mxje gehad om te testen, no problems en in 3d mark van 1200 naar 3000

• BC3 Victim
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 29-09-2006
tnt 2 & ali V gaat niet, heb ik meegemaakt
heb er nu een voodoo3 2000 inzitten

De username van de oorspronkelijke plaatser van deze posting is bij Big Crash 3 eind mei 2001 verloren gegaan. Om toch de posting zelf terug te kunnen plaatsen is de user BC3 Victim in het leven geroepen

Verwijderd

ik heb een p5 a-b met een k6-3+ 450mhz @550mhz hierin heb ik een agp voodoo3 3000 met tv-out. de beeldkwaliteit op de monitor is perfect en de kaart (drivers ook courze) zijn retestabiel! ik vind alleen de kwaliteit van de tv-out minder dan bij andere kaarten ... als je een paar revieuws leest trekken die waarschijnlijk dezelfde conclusie ...

• soepkip

soepkip

Topicstarter
[b]ik vind alleen de kwaliteit van de tv-out minder dan bij andere kaarten ... als je een paar revieuws leest trekken die waarschijnlijk dezelfde conclusie ...
mm maar welke (niet te dure) kaart met tv-out raden jullie dan aan ?
(ik weet wel dat ik het beste een g400 kan nemen maar die zijn nog best prijzig)

Beste film ooit

• soepkip

soepkip

Topicstarter
pomtiedomtiedom......he....SCHOP.....oeps

Beste film ooit

Verwijderd

in 1 van mijn PC''s zit een v3 3000 en ik ben er nog steeds zeer tevreden over. TV-out kwaliteit is redelijk tot redelijk goed. in ieder geval geen bagger.

• soepkip

soepkip

Topicstarter
tja.. niet bagger
Ik weet eigenlijk niet wat ik me daarbij kan voorstellen,

kan ik het verglijken met de tv-out van mijn
7700 deluxe ? (die tv-out vindt ik goed)

Beste film ooit

Verwijderd

mja dvd op die tv-out van je v3 3000 gaat niet goed , hij gaat om de 10 seconde het hele beeld vervormen niet meer te lezen dus ...

je desktop en divx trekt ie wel , maar voor dvd is de voodoo3 3000 niet aan te raden ...

• soepkip

soepkip

Topicstarter
aah, dankjewel.. daar heb ik wat aan, nou dan wordt het dus geen voodoo...

iemand een tip voor een goede kwaliteit tv-out voor een laag preisje ??

Beste film ooit

• WouterG
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 24-08 15:35

WouterG

Dit is geen ondertitel

Sorry, maar mijn Asus P5A-B met een AMD K6-2 450 erop en een voodoo 3 3000 red het makkelijk. Ze zien er gewoon prima uit. Ik had er laast een van 2 Gb, wat toch een gewone divx was van een filmpje van een uur, en het ging gewoon goed. Zonder schokken of stoten en zonder wazige strepen ofzo.
En er zat toen maar 64 Mb ram in.

<edit> de tv out heb ik nog nooit geprobeert. De megeleverde stekker paste namelijk niet op een gewone tv stekker. Weet iemand daar de oplossing voor?
En als ik tvout inschakel word mijn computerbeeldscherm vervormt. Die trekt geen 50 Hz. Die moet ik dus uitschakelen.

• smvs
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
voodoo 3 - 3000 kaartje voor dat geld is hartstikke leuk... goeie 2d kwaliteit, redelijk snel in 3d, en compatible as hell.

• BC3 Victim
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 29-09-2006
Ik raad je aan:

Geoforce2MX...

De Geforce2MX (Powercolor) en de Geforce2GTS (Asus7700) werken in ieder geval bij mij op:
- AsusP5AB - Ali Alladin5 chipset
- Biostar M5ALA - Ali Alladin5 chipset
- Asus CUV(X)

De Voodoo3 heb ik op de Biostar ook een keer gehad, maar ik vond de performance tegenvallen en de TVout nogal bibberig met DivX.

PCI Sis 8Mb Tvout heb ik ook een keer in m''n Biostar gehad, maar die liet DivX schokken, terwijl toendertijd mijn Matrox G200 8Mb AGP er geen enkel probleem mee had!

Goedkoopste Geforce2MX is de Powercolor, prijs mooi genoeg voor als je hem toch maar op AGP2x gaat gebruiken. Kwaliteit is goed, gewoon standaard Nvidia layout. MX=Dual, dus tegelijk monitor & TV (s-vhs&tulp) output gelijk als je in Windows bent. En je kan onafhankelijk switchen met je monitor instellingen zonder dat je tv-out verspringt.

De AGP problems die jij beschrijft hebben waarschijnlijk te maken met de Write Allocate/Write Combining problems, gebruik dan PowerTweak II. Als je de TNT2 problems bedoelt: die zijn niet van toepassing op de Geforce2MX omdat die minder power trekt wegens de dunnere core. Bovendien waren er voor de TNT2 ook gelijk Biosupdates...

De username van de oorspronkelijke plaatser van deze posting is bij Big Crash 3 eind mei 2001 verloren gegaan. Om toch de posting zelf terug te kunnen plaatsen is de user BC3 Victim in het leven geroepen

• soepkip

soepkip

Topicstarter
pricewatch :
PowerColor GeForce2 MX TV-Out (Retail) FL 217
2 Powercolor GeForce2 MX200 TV-Out FL 215

mm dan ga ik natuurlijk voor de retail voor die 2 piek verschil ga ik geen afgeknepen mx kopen

Beste film ooit

Pagina: 1