[BC3] Lockups bij Diamond Viper V550

Pagina: 1
Acties:

• CNS
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 19-08 15:39
Ik heb problemen met mijn grafische kaarten.
Ik heb een Diamond Viper 550 16 Mb SDRAM AGP en een 3D Blaster Voodoo2 4 Mb.
Bij veel spellen krijg ik met opstarten een systemlockup. Bv Black&White als ik de primaire kaart kies (Diamond Viper V550) krijg ik een lockup, maar kies ik de Voodoo2 kaart gaat het goed. Alleen is dit maar 4Mb en dus geen goede beeldkwaliteit. Zelfs bij Bridgebuilder gaat de zaak hangen. Ik heb onlangs de nieuwste drivers voor de Viper geinstalleerd, maar nog steeds hetzelfde probleem. :'(

Pleaz help.

Verwijderd

Ik heb ook een Viper 550 AGP gehad. Wat een ellende. Inderdaad lockup na lockup. Na installatie van Detonator drivers i.p.v. Diamond drivers werd dat iets beter, maat het bleef eigenlijk slecht.
Om daar vanaf te zijn heb ik die kaart uiteindelijk maar vervangen door een Asus V7700. Dat heeft toen echt in één klap alle lockup problemen opgelost, het lag dus echt aan die Viper.

• CNS
Heel fijn, maar ik ben eigenlijk voorlopig nog niet van plan om een nieuwe te kopen.

Er moet toch een oplossing zijn. Hij is welliswaar niet meer zo nieuw, maar zou toch nog moeten werken.

De combo V550 en Voodoo2 is toch geen probleem lijkt me zo

• VTec
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 29-05 10:53
Combo van een Viper 550 en een 3dfx Voodoo2 mag geen probleem zijn, maar dan kun je wel het beste gebruik maken van de meest recente drivers van beide kaarten (referentie drivers). Beide kun je via de volgende links downloaden:

ftp://ftp.hastec.nl/pub/Gainward/Nvidia/650/W9X-650.ZIP

ftp://ftp.hastec.nl/pub/videokaarten/monster2/drivers/Refdrivers/v2-w9x-3.02.02.exe

Go Through Your Heart Shakra Into Your Cave, And Find Your Power Animal

• Arjan A
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 24-08 18:10

Arjan A

Cenosillicafoob

De Viper kan ook aardig wat conflicten opleveren met bepaalde moederborden. Ik zag in de specs van je PC alleen het mobo niet staan.
Ik heb zelf ook een Viper 550 en had eerst een MSI mobo, dat werkt net lekker; lock-up na lock-up.
Nu heb ik een ASUS en heb ik nooit meer problemen met die Viper.

Canon EOS | DJI M2P
Fotoblog · Mijn werk aan jouw muur

• CNS
Op vrijdag 04 mei 2001 10:12 schreef Arjan_A het volgende:
De Viper kan ook aardig wat conflicten opleveren met bepaalde moederborden. Ik zag in de specs van je PC alleen het mobo niet staan.
Ik heb zelf ook een Viper 550 en had eerst een MSI mobo, dat werkt net lekker; lock-up na lock-up.
Nu heb ik een ASUS en heb ik nooit meer problemen met die Viper.
Kzit nu op het werk en kweet het niet uit mijn hoofd. Ik zal straks als ik thuisben eens ff kijken.

Verwijderd

Ik heb die kaart ook gewoon nieuwste detonators instaleren.
Als hij dan nog niet stabiel loopt moet je waarschijnlijk bij je bios zijn.
Beetje testen met waarden, ruw voorbeeld:

System BIOS cachable - disabled
Video BIOS shadow - disabled
shadow - all disabled
Aperture size - 8Mb
AGP turbo - disabled
PnP aware O/S - yes
Clear NVRAM - no
PCI latency - 64
Primary VGA - AGP
VGA palette snoop - disabled
Assign IRG to PCI VGA - enabled

maar zal wel anders bij jou bios zijn, dus gewoon verschillende combinaties uitproberen, zodat hij nog op het snelst loopt en toch niet meer vast loopt.

Als hij eenmaal normaal werkt zal hij ongeveer even snel zijn als de voodoo2 en vooral betere beeldweergave hebben.

• GiLeX
  • Niet online

GiLeX

Ook analoog fotograferend

Ik heb die bij mij thuis in de webserver (win 2k adv.server) zitten geen enkel probleem met die kaart.
ik gebruik de laatste Nvidia reference drivers of zelfs een beta versie maar dat moet ik thuis effe nakijken:)

Canon Eos 35mm film & digitaal met veel glas en filmrolletjes 😁
Mostly analog at: https://www.flickr.com/photos/photobygms & Digital and some analog at: https://www.instagram.com/photobygms

• CNS
Op vrijdag 04 mei 2001 10:06 schreef VTec het volgende:
Combo van een Viper 550 en een 3dfx Voodoo2 mag geen probleem zijn, maar dan kun je wel het beste gebruik maken van de meest recente drivers van beide kaarten (referentie drivers). Beide kun je via de volgende links downloaden:

ftp://ftp.hastec.nl/pub/Gainward/Nvidia/650/W9X-650.ZIP

ftp://ftp.hastec.nl/pub/videokaarten/monster2/drivers/Refdrivers/v2-w9x-3.02.02.exe
TNX voor de drivers. Ik had laatst de nieuwe van www.diamondmm.com geprobeerd, maar geen resultaat. Kzal strakst deze ff proberen

• Ramon
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 06:43
yup, een Viper 550 heeft een TNT(1) chipset

Check mijn V&A ads: https://tweakers.net/aanbod/user/9258/

• 4of9
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 15-04 15:52
Heb je toevallig een mobo met ali sjipset?

Aspirant Got Pappa Lid | De toekomst is niet meer wat het geweest is...

• Ramon
  • Laatst online: 06:43
Ik heb de Viper 550 twee jaar gehad zonder noemswaardige problemen. Alleen hij is afgelopen week overleden! :( ;(

Maar het is dus echt wel een goed kaartje! :)

Check mijn V&A ads: https://tweakers.net/aanbod/user/9258/

• CNS
Op vrijdag 04 mei 2001 10:25 schreef Crookie het volgende:
Ik heb die kaart ook gewoon nieuwste detonators instaleren.
Ok, kheb er niet idioot veel verstand van, dus waarschijnlijk een newbie vraagje.

Op de site van Nvidia staat bij detonator3
Detonator 3 can be used on all products powered by the TNT, TNT2, Vanta, GeForce, GeForce2, Quadro and Quadro2 GPUs.
Waar past mijn V550 in dit rijtje thuis??

• CNS
Op vrijdag 04 mei 2001 10:34 schreef Tampie2000 het volgende:
Ik heb de Viper 550 twee jaar gehad zonder noemswaardige problemen. Alleen hij is afgelopen week overleden! :( ;(

Maar het is dus echt wel een goed kaartje! :)
Ik normaal ook niet, maar de spellen die de laatste tijd uitkomen wel.

[denkmode]
Zou het dan toch puur aan de drivers liggen??
[/denkmode]

• CNS
Op vrijdag 04 mei 2001 10:46 schreef 4of9 het volgende:
Heb je toevallig een mobo met ali sjipset?
Huh, wat ?? Sorry, maar mijn hardwarekennis is niet echt geweldig.

Maar ik zal straks thuis een ff kijken wat ik allemaal van mun mobo kan vinden :)

• _JGC_
  • Laatst online: 13:17
Heb je nog sporen van hun incontrol tools op je systeem? Die dingen zuigen zo hard dat je systeem gewoon bevriest als je nix doet...

• CNS
Yep, kheb alles der nog op staan van InControl, maar nooit problemen mee gehad.

• mr_a
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 23-05-2023
Viper V550 is idd een prima kaart, zoals alle Riva TNT kaart. Daarnaast is de V550 ook een redelijke straightforward implementatie zonder toeters en bellen.

Het enige probleem wat je kunt hebben zijn misgeconfigureerde AGP bussen (check of er op je moederbord niet een jumber AGP-Turbo o.i.d. AAN staat en zo ja UIT zetten) en problemen met de stroomvoorziening. De Riva TNT was de eerste 3D chip die VEEL stroom trok, en bekend van bijvoorbeeld ASUS borden uit die tijd is dat die dat niet stabiel konden leveren -> hang.

"There's just a nice looking, quiet computer..." | Mac mini 1.42 | AMD 64 dual core power! | pc specs

• VTec
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 29-05 10:53
Op vrijdag 04 mei 2001 12:32 schreef CNS het volgende:
Yep, kheb alles der nog op staan van InControl, maar nooit problemen mee gehad.
Ik zou die Incontrol Tools eruit gooien. En met de nVidia drivers werken ze volgens mij toch niet meer, dus heb je er niet veel aan (is handig maar niet nodig). Maar gebruik in iedergeval niet de Diamond drivers want die zijn gebaseerd op hele oude nVidia drivers. En gooi eventueel (tijdelijk) de Voodoo 2 kaart eruit, zodat je beter kunt achterhalen waardoor nu precies de problemen onstaan. Su6 :)

Go Through Your Heart Shakra Into Your Cave, And Find Your Power Animal

• VinnieM
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 29-11-2024
Ik heb ook een Viper 550 en ik heb geconstateerd dat de Detonator 2 drivers beter werken dan de nieuwere. Voor Windows 2000 is driver versie 5.32 het beste, voor Windows 9X/ME kun je ook het beste een 5.xx driver gebruiken.
De drivers zijn op http://www.reactorcritical.com te downloaden.

Verwijderd

een voodoo2 met 4mb bestaat dat dan ik dag alleen maar

voodoo1 4/6mb
voodoo2 8/12mb
voodoo2 sli 16/24mb

ben ik nu gek of niet
Pagina: 1