[BC3] Welke van deze 19" pakken en waarom?

Pagina: 1
Acties:
  • 166 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• retspan
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 19-08 01:26
Please note: heb een beperkt budget (dus geen EIZO, Sony, etc) en wil perse 19". Alle drie hebben vrijwel dezelfde specs. What would you do?

1) Samtron 95p+ 13680 BF = 750 piek
http://www.samtron.com/product/95p+_fea.html
Is hun duurste model en heeft 1 review op het net waar die ''t goed vanaf brengt.

2) LG SW995E 15612 BF = 850 piek
http://www.lge.nl/producten/it/mon_995E.html
Is hun goedkoopste model en heeft een mix van goede ne slechte reviews op het web.

3) ViewSonic E90 20400 BF = 1115 piek
http://www.viewsonic.co.uk/products/products.cfm?tab=1&Product=E90
Is hun goedkoopste model en heeft voornamelijk goede reviews. Moet hier wel een maand extra voor sparen waar ik niet veel zin in heb.

D A N K V O O R E N I G A D V I E S

• BC3 Victim
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 29-09-2006
ik zou zelf voor die viewsonic gaan,indien je een makro pas kunt bemachtigen zou ik even naar de makro gaan gezien ze daar 19" monitoren hebben van het merk acada helaas nog geen drivers :'( bevalt verder wel goed

De username van de oorspronkelijke plaatser van deze posting is bij Big Crash 3 eind mei 2001 verloren gegaan. Om toch de posting zelf terug te kunnen plaatsen is de user BC3 Victim in het leven geroepen

• Stropdas
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 06-07 20:06

Stropdas

Insert subtitle here

Ik zou zelf voor LG gaan, maar dat komt omdat ik met LG goede ervaring heb, en de andere merken niet ken, en ze hebben die mooie reclame van dat Plasma tv-scherm

Honda VFR800fi '99 | Volvo S60 '04

• Rhy
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 26-12-2024

Rhy

Once a nerd; always a geek

sorry dat ik nu weer een monitor noem die niet in je lijstje staat, maar koop gewoon een 2dehands Illyama Vision Master Pro 450. Is vergelijkbaar met de LG, alleen kwaliteit van Illyama ;)

• aaihetapie
  • Laatst online: 18-08 22:12
Nou de kwalitei van 19" piama kennen we inmiddels welB-)

• Rhy
  • Laatst online: 26-12-2024

Rhy

Once a nerd; always a geek

niks subjectiefs aan de VM450, is gewoon een perfect scherm

de 451 daarentegen (het ''verbeterde'' type) zuiiiiiigt echter

maar laat ik bij de topic blijven :9

• retspan
Jammer, is dat echt het meest constructieve advies wat ik kan krijgen? Eentje vindt de TV-reclame van LG wel leuk en de rest gaan kibbelen over een monitor die ik niet overweeg....c''mon ppl, how about some genuine advice?

Verwijderd

zou voor de Viewsonic gaan, heb er zelf ook eentje wel een andere P95f. Dit is een nieuw model. Beeld is heel wat scherper dan bij die andere.

• MetalStef
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 23:43

MetalStef

gietijzer

Van jouw lijstje: Viewsonic!!!!!

Een 19"-monitor is een apparaat waar je vrij veel naar zult kijken. Dat ding zal ook een paar jaar langer meegaan dan de rest van je pc. Ga daar dus niet op zitten bezuinigen en koop gewoon het beste wat je voor jouw geld kunt krijgen.

1000+ Piek voor een videokaart grenst aan het absurde (over een half jaar kost hij de helft) maar 1000+ piek voor een monitor vind ik heel acceptabel.

Dus... dat wordt doorsparen. ;)

Ik heb 70 hobbies: 69 en tweaken...

• Laurent
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Ik heb geen evaring met Vieuwsonic, maar ik kan wel zeggen dat LG zeer mooie kwaliteit levert.

Verwijderd

Op vrijdag 04 mei 2001 14:20 schreef MetalStef het volgende:
Van jouw lijstje: Viewsonic!!!!!

Een 19"-monitor is een apparaat waar je vrij veel naar zult kijken. Dat ding zal ook een paar jaar langer meegaan dan de rest van je pc. Ga daar dus niet op zitten bezuinigen en koop gewoon het beste wat je voor jouw geld kunt krijgen.
Precies. Met dat uitgangspunt heb ik >1,5 jaar geleden ook min pijama vmp450 gekocht.

En om ff bij deze topic te blijven: ga voor de viewsonic: errug goed spul.

• BC3 Victim
Waarom spaar je niet nog even door? Je kunt beter een goede 17" monitor kopen dan een brakke 19". Een goede monitor gaat immers 3 á 4 PC''s mee. De goede 19" monitoren beginnen ongeveer bij de 1200,-.

Ik heb zelf op dit moment de LG Flatron 915FT Plus op het oog. Het is een plat scherm zonder steundraden! Is tot nu het enige merk waarbij ik dit heb gezien. En dan bedoel ik ook echt een plat scherm, niet dat de hoeken opgevuld zijn met glas ofzo.

Als je toch iets anders wil of nog wat research wil gaan doen is deze review misschien iets voor je :

Zdnet 19" monitor round-up.

Succes.

De username van de oorspronkelijke plaatser van deze posting is bij Big Crash 3 eind mei 2001 verloren gegaan. Om toch de posting zelf terug te kunnen plaatsen is de user BC3 Victim in het leven geroepen

• poes
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 24-08 07:29
Ga voor de LG. Gewoon een goed ding. Werk ondertussen alweer 5 jaar met LG en zijn andere naam Goldstar. Heb er nu 7 draaien, probleemloos!!!

Ik heb echter wel mijn oog op de Samsung 19" laten vallen!!

• BenJoep
  • Laatst online: 22:07
Ik zou kijken naar NEC als ik jou was. Misschien een beetje offtopic aangezien je om 3 andere vraagt, maar het zijn goede beeldschermen en voor niet al te veel.

ps LG zuigt als een goedkope hoer (is mijn mening, die dingen zijn na een jaartje of 1,5 heel hun scherpte kwijt)

| I've got permission to color outside the lines |

• slacksoff
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 07:14
samsung heeft erg goedkope goede 19" monitoren.[ik zit nu zelf achter een 950p] LG had een platte 19inch zonder draadjes? samsung dus ook. de hele 900serie dacht ik zo maar in ieder geval de 900ift. die van mij is een beetje bollig maar daar zit ik niet mee. hij is lang niet zo bol dat ie het beeld vervormd ofzow

• poes
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 24-08 07:29
Genotix, nu ben ik nog nooit bij de hoeren geweest en dus zeker geen goedkope, zal zekerniet gebeuren ook, maar ik ben dan zeker een geluksvogel. Die problemen ken ik helemaal niet

• BenJoep
  • Laatst online: 22:07
Is ook al weer een jaar geleden dat ik mijn Iiyama 450 met een LG ging vergelijken, beide monitoren hadden +/- een jaar gestaan. En er was echt een duidelijk verschil. Het zou dus best kunnen zijn dat ze tegenwoordig goede monitoren maken, maar ik vond het toendertijd bagger. Dus daarom zou ik er nu ook geen meer kopen. Maarjah aan de andere kant die Iiyama 451 heeft nu ook wel een hoop probs. Ben toch wel heel blij met mijn 450. Heb echt nergens probs mee.

| I've got permission to color outside the lines |

• retspan
Nog 1 maal een verzoek voor zinnige kritieken die direct verband houden met deze drie monitoren en waar niet alleen gesproken wordt van welk merk men ooit wel van heeft gehoord. Kijk ajb even naar de www-pages van alle drie en zeg me wat je er van denkt. Diegenen die weer gaan zemelen over Pyama omdat hun maat er ook een heeft mogen zich onthouden. DANK!!!:)

Verwijderd

Heb ff gekeken.
Die Samptron ziet er aardig uit, behoorlijke specs (0.22mm dotpitch & USB hub),vind hem wel erg goedkoop voor een duurste model(wordt ik altijd wat wantrouwig van).
Heb zelf de LG 995E, ben er erg tevreden over. Is wel een beetje lomp. Qua scherpte prima, af en toe wat waaiers over het scherm, maar dat ligt denk ik aan de Geforce die die monitor aanstuurt. Die heeft nl wat moeite met hogere resoluties (m.n. 2D). Destijds gekocht omdat het de beste monitor was voor mijn budget.
Viewsonic specs zien er ook prima uit. (beter dan die van de LG) Beeld kwaliteit weet ik niet, maar je hebt zelf al een 17'''' van viewsonic, dus dat kan jij beter beoordelen.
Monitors moet verder altijd zelf even bekijken (werkend) om ze met elkaar te vergelijken.

• retspan
Dank voor je zinnige kijk KH! Still haven''t made up my mind....upupup...anyone else? :?

• BC3 Victim
Ik zou de nieuwste 19 inch monitor nemen van viewsonic : http://www.viewsonic.co.uk/products/products.cfm?tab=1&Product=P95f

Verwijderd

voor de lg 995e ik heb hem hier ook staan echt mooi beeld anders moet je naar de winkels gaan en alle modelen kijken waar je intressen in hebt heb ik ook gedaan

• Timmert
  • Niet online

Timmert

Dipstick

Ik zou voor de LG gaan, ik had hem willen kopen, maar hij was niet op voorraad op dat moment. Goed afgewerkte en scherpe monitor. Top!.
Met viewsonic heb ik geen ervaring, en samtron lijkt me niet een topmerk, maar ik kan me vergissen.

Wat genotix zei ervaar ik anders: ik heb hier 2 LG''s staan, een 795ft en een 77m, beide zo''n 2 jaar oud en nog superscherp. Geloof het of niet, de 795ft hangt aan een TNT-2-Pro van Cardexpert, en is scherper dan m''n Iiyama diamondtron op een g400 (16mb).

Succes

• BC3 Victim
Kijk iig. ook even naar de Samsung 950p. Die zal ook zo ongeveer rond de 1000 piek kosten, en doet het echt perfect.

Verwijderd

:9:9LG 995FT+:9:9

/me gaat voor deze als ie het geld heeft

Verwijderd

Is er ook zo''n LG zonder tension-wires flatscreen in 17" ?

• Timmert
  • Niet online

Timmert

Dipstick

Ja, de 795 ft

• BC3 Victim
Op vrijdag 04 mei 2001 14:06 schreef Psycho_Dad het volgende:
zou voor de Viewsonic gaan, heb er zelf ook eentje wel een andere P95f. Dit is een nieuw model. Beeld is heel wat scherper dan bij die andere.
Kan je eens iets meer vertellen over deze monitor?
Welke monitoren heb je allemaal vergeleken?
Het blijkt een zeer goede monitor te zijn maar er zijn nog geen review over te vinden

Verwijderd

Ik zou voor de LG gaan is toch een respectabel merk geworden
Pagina: 1