[BC3] Asus V7700 & power supply

Pagina: 1
Acties:

• BC3 Victim
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 29-09-2006
Hi,
Kwam dit tegen op de Asus-site over de V7700:

<quote>
Warning: Because GeForce2 GTSTM DDR GPU consumes a lot of power, as a result, do not use AGP-V7700 Deluxe with the mainboard which AGP power is provided by linear regulator.
</quote>

Enig idee wat een linear regulator is? Gelijkstroom?

Hier staat het:
http://www.asus.com/products/Addon/Vga/agpv7700d/accesory.html

De username van de oorspronkelijke plaatser van deze posting is bij Big Crash 3 eind mei 2001 verloren gegaan. Om toch de posting zelf terug te kunnen plaatsen is de user BC3 Victim in het leven geroepen

• BC3 Victim
niemand? ;(

De username van de oorspronkelijke plaatser van deze posting is bij Big Crash 3 eind mei 2001 verloren gegaan. Om toch de posting zelf terug te kunnen plaatsen is de user BC3 Victim in het leven geroepen

• DR
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

DR

ding zal het echt wel doen als je hem in je mobo doet

• Janoz
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 23-08 10:39

Janoz

Moderator Devschuur®

!litemod

Ik weet het wel, maar dat is meer omdat ik dus zo''n moederbord heb (P2L97 v1.05).. En mijn AGP levert niet genoeg energie aan mijn TNT2 kaart

Gevolg is dat alle 3D gedoe binnen een minuut helemaal vast zit (Ik heb dus al in geen tijden meer een 3D-spel gespeeld)

Ken Thompson's famous line from V6 UNIX is equaly applicable to this post:
'You are not expected to understand this'

• DR
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

DR

zou het dan niet de voding kunenn zijn die te zwak is?

Verwijderd

Met een P2L97 ben je kansloos. Ik had zoon ding toen ik een TNT2 ultra kocht, noway dus alleen maar vastlopers duss of een nieuw moederbord of een andere videokaart..of asus raadplegen en vragen hoe je een mod kan uitvoeren op je bord, Na die modificatie moet ie als het goed is wel genoeg stroom leveren.

Verwijderd

Een Geforce2 heeft ongeveer 4A nodig bij 3.3V.
De AGP 3.3V wordt op het moederbord uit de 5V gemaakt (de 3.3V van de ATX voeding is niet stabiel genoeg).
Bij gebruik van een lineaire (analoge) spanningsstabilisator) wordt het verschil (5V-3.3V)*4A=6.8W in warmte omgezet in de stabilisator. Dat is teveel voor die kleine dingen, ze worden gloeiend heet en de spanning is niet stabiel meer. Zelfs een oude TNT chipset konden ze al niet aan.
Vrijwel alle borden hebben tegenwoordig een switching (digitale) AGP powersupply onboard. Die zet de 5V digitaal om in 3.3V zonder verliezen, en kan tot wel 8A (stabiel) leveren.

• BC3 Victim
Thanks for the info :)

Pagina: 1