[BC3] GeForce2 GTS werkt niet op mun mobo :(

Pagina: 1
Acties:
  • 110 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Vinnie
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
Ik had gisteren een Asus V7700 4x AGP TV DeLuxe gekocht, maar het werkte nogeens niet :(

1. Ik un-installde de 3dfx drivers van mun huidige kaart.
2. Ik propte de GeForce in de AGP poort.
3. Na het booten had Windows de " Standard VGA Driver geinstalled " waarna ik na een 2e reboot de GeForce drivers had geinstalled.
4. Ik krijg de Winbootlogo te zien, maar als ie naar de Windows mode (GUI) wil gaan, gaat de monitor "uit" ( krijgt geen signaal, dus gaat op standby ofzowiets ) en alles stopt met reageren. Ik kan zelfs de Num-Lock enzo niet meer veranderen.

Ik ging met mijn computer naar die winkel, en ze probeerde om die GeForce aan de praat te krijgen. Was dus niet gelukt. Ze vermoedde dat de videokaart telkens op 4x AGP wil booten, maar blijkbaar ondersteunt mun moederbord dat helemaal niet :(

Is dat nou kantklare onzin of wat kan er aan de hand zijn?

p.s. Die GeForce2 werkt wel in de computer van mun moeder ( Dus de kaart was iig niet kapot ofzow )

C:\>_

• CV_SmileY
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 23-08 10:05

CV_SmileY

JackOfAllTrades MasterOfNone

Welk MOBO?? :?

Gr:):)tZZ

• Vinnie
  • Niet online
Op woensdag 02 mei 2001 20:23 schreef CV_SmileY het volgende:
Welk MOBO?? :?

Gr:):)tZZ
Matsonic MS7070S ITE867 440BX/ZX P-II ATX

• GarBaGe
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 09:37
de kaart kan niet op 4x AGP booten. de AGP-snelheid wordt namelijk bepaald door je mobo.
Anyway, voor de rest weet ik zo ff geen oplossing... Waarschijnlijk ff windows opnieuw installen :?

Ryzen9 5900X; 16GB DDR4-3200 ; RTX-4080S ; 7TB SSD

Verwijderd

Op woensdag 02 mei 2001 20:28 schreef vinnie_van_wham het volgende:

[..]

Matsonic MS7070S ITE867 440BX/ZX P-II ATX
OW DIE !! :? Volgens mij moet die kaart gewoon op 2x kunnen draaien, correct me if i''m wrong.

• BC3 Victim
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 29-09-2006
Kan wel degelijk aan AGP 4x liggen had laatst net zo iets met een Abit BX6

De username van de oorspronkelijke plaatser van deze posting is bij Big Crash 3 eind mei 2001 verloren gegaan. Om toch de posting zelf terug te kunnen plaatsen is de user BC3 Victim in het leven geroepen

• Vinnie
  • Niet online
Op woensdag 02 mei 2001 20:35 schreef GarBaGe het volgende:
de kaart kan niet op 4x AGP booten. de AGP-snelheid wordt namelijk bepaald door je mobo.
Anyway, voor de rest weet ik zo ff geen oplossing... Waarschijnlijk ff windows opnieuw installen :?
8x Win98SE
3x WinME
2x Win2k Pro.

Niks..... dus het zal wel niet aan Windows ligge.

Op die GeForce2 zat btw ook geen jumper op waarbij je kon kiezen tussen 2x en 4x AGP. Als ik een kaart vindt die dat wel heeft zou dat toch moeten werken?

• twiekert
  • Laatst online: 22-08 10:45
BX chipset is maximaal 2X AGP. check je bios voor AGP instelling. zet ook de AGP aperture size op de helft van je interne RAM geheugen.

veilige modus de standard vga driver (PCI) installeren. dan in windows booten en de 5.33A drivers van asus downloaden en installeren. 6.31c zuigt en de detonator helemaal. prestaties vliegen achteruit met detonator, best wel vaag. 5.33a is nog het snelsts.

vergeet ook niet een IRQ for VGA in je bios aan te zetten, anders gaat tie zeuren over een niet ok geinstalleerde videokaart in windows.

edit: als tie het dan nog niet doet ga dan ff in veilige modus naar de eigenschappen van beeldscherm en zet de refreshrate op standaard of 60 Hz, mischien dan daardoor de monitor uitvalt.
suc6

• Vinnie
  • Niet online
Op woensdag 02 mei 2001 20:40 schreef twiekert het volgende:
BX chipset is maximaal 2X AGP. check je bios voor AGP instelling. zet ook de AGP aperture size op de helft van je interne RAM geheugen.

veilige modus de standard vga driver (PCI) installeren. dan in windows booten en de 5.33A drivers van asus downloaden en installeren. 6.31c zuigt en de detonator helemaal. prestaties vliegen achteruit met detonator, best wel vaag. 5.33a is nog het snelsts.

vergeet ook niet een IRQ for VGA in je bios aan te zetten, anders gaat tie zeuren over een niet ok geinstalleerde videokaart in windows.

suc6
Was het maar zo simpel. Ik heb uren in de BIOS zitten kloten, maar het bleef weigeren.

Maarehm... ik kan nergens in de BIOS of op het mobo de snelheid van de AGP instellen.

Naar iedereen:
Ik heb de kaart niet meer, maar ik ben bang dat dit probleem ook met andere kaarten ook zal gebeuren.

• Bertrik
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 22-06-2023
Probleem van niet-bootende windows heb ik ook gehad met m''n Hercules GF2MX DDV op mijn Chaintech 6BTM mobo (440BX chipset). Opgelost door de laatste twee contactjes op de AGP connector van m''n videokaart af te plakken. Zie ook de geforcefaq:
www.geforcefaq.com

Waarschijnlijk heb je een AGP 1.x slot, officieel wordt een AGP 2 slot vereist voor een geforce 2.

AGP op 1x zetten schijnt ook te helpen, maar hoe je dat precies doet weet ik zo even niet (registry editen in safe mode ?)
Verder deed de (antieke) driver versie 3.84 het bij mij wel (Geforce 1 kiezen), dus zo kan je in ieder geval zien dat je kaart tenminste iets in 3D doet.

• Undertaker2
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 18-05 02:21
Hmmm... misschien je monitor die de default refresh rate van die GTS niet aankan?

AMD PoloMarco 23500 gigakilometer - 96" Quadcrystal scherm - Detonator 28010.25 afgerond op 2 decimalen - PlakBand @ 768 TB - 512 GB ZIGB - UltraFlex 100 GPU @ 5.5 ghz / 10 ghz - Isootjes @ 1 GB/sec

• Vinnie
  • Niet online
Op woensdag 02 mei 2001 20:52 schreef Bertrik het volgende:
Probleem van niet-bootende windows heb ik ook gehad met m''n Hercules GF2MX DDV op mijn Chaintech 6BTM mobo (440BX chipset). Opgelost door de laatste twee contactjes op de AGP connector van m''n videokaart af te plakken. Zie ook de geforcefaq:
www.geforcefaq.com

Waarschijnlijk heb je een AGP 1.x slot, officieel wordt een AGP 2 slot vereist voor een geforce 2.

AGP op 1x zetten schijnt ook te helpen, maar hoe je dat precies doet weet ik zo even niet (registry editen in safe mode ?)
Verder deed de (antieke) driver versie 3.84 het bij mij wel (Geforce 1 kiezen), dus zo kan je in ieder geval zien dat je kaart tenminste iets in 3D doet.
Ehmmmmmmm... mijn moederbordboekje zegt dit:
32-Bit AGP Slot ( Rev 1.0 compliant )

• Bertrik
  • Laatst online: 22-06-2023
Op woensdag 02 mei 2001 20:55 schreef vinnie_van_wham het volgende:
Ehmmmmmmm... mijn moederbordboekje zegt dit:
32-Bit AGP Slot ( Rev 1.0 compliant )
Mijn mobo boekje zegt ook zoiets, maar met de tape truuk werkt het nu perfect. De kaart is er nu zelfs al een paar keer weer uit en in geweest, maar het plakbandje zit nog steeds perfect.

Verwijderd

Heb je toevallig dat overclock progje van asus " asustweak" geinstalled? Daar heb ik tzelfde probleem mee gehad......

• Vinnie
  • Niet online
Op woensdag 02 mei 2001 21:46 schreef AirHead het volgende:
Heb je toevallig dat overclock progje van asus " asustweak" geinstalled? Daar heb ik tzelfde probleem mee gehad......
nee.

• Knightwolf
  • Laatst online: 22-08 22:27
Op woensdag 02 mei 2001 21:10 schreef Undertaker2 het volgende:
Hmmm... misschien je monitor die de default refresh rate van die GTS niet aankan?
Die monitor is een splinternieuw ding.
Philips 107SX

• Frenkpie
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 18-08 10:31

Frenkpie

"Crocs Rule !"

je zet in bios gewoon agp op 2x
klaar

• Hoyden
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 23-08 14:14
Kan best zijn dat je mobo AGP 1x is.. Dat werkt niet altijd vlekkeloos..

En zomaar in het BIOS AGP 2x aanzetten wil vaak niet, omdat dat nergens staat in het BIOS..

Heb je wel een goede voeding in je pc zitten..

• VTec
  • Laatst online: 29-05 10:53
Op woensdag 02 mei 2001 20:52 schreef Bertrik het volgende:
www.geforcefaq.com
Ik had precies hetzelfde probleem (na installeren gaat de monitor op standby wanneer ie bijna in Windows is) met mijn GTS en de bovenstaande truc heeft bij mij destijds ook geholpen (op een wat oudere BX bordje van Soyo). Ook moest ik ervoor zorgen dat de kaart op AGP1x ging lopen, anders ging de monitor uiteindelijk toch op standby wanneer ik ging gamen. Een mooi programma waarmee je hem goed op AGP1x kunt zetten is PowerStrip: http://www.tweakfiles.com/video/powerstrip.html

Go Through Your Heart Shakra Into Your Cave, And Find Your Power Animal

• Vinnie
  • Niet online
Op donderdag 03 mei 2001 13:39 schreef The Fox het volgende:
Kan best zijn dat je mobo AGP 1x is.. Dat werkt niet altijd vlekkeloos..

En zomaar in het BIOS AGP 2x aanzetten wil vaak niet, omdat dat nergens staat in het BIOS..

Heb je wel een goede voeding in je pc zitten..
Ik kan in de BIOS helemaal niks instellen over de AGP ( 1x, 2x, ofzowiets dergelijks ).

ehhhhhhh 200W |:(

• Xandrios
  • Laatst online: 11:04
Op donderdag 03 mei 2001 22:50 schreef vinnie_van_wham het volgende:

[..]

Ik kan in de BIOS helemaal niks instellen over de AGP ( 1x, 2x, ofzowiets dergelijks ).

ehhhhhhh 200W |:(
200 watt is wel wat weinig...

daar kan het aan liggen hoor..

• Vinnie
  • Niet online
Op donderdag 03 mei 2001 23:10 schreef Cutebritney het volgende:

[..]

200 watt is wel wat weinig...

daar kan het aan liggen hoor..
Die GeForce deed het zelfs niet toen ik bijna alles had losgekoppelt... interfacekaarten, HDD, CD Drives.. etc.

• VTec
  • Laatst online: 29-05 10:53
Heb je die tip al geprobeerd met dat "de laatste twee contactjes op de AGP connector van m''n videokaart af te plakken" ??? Zou me niks verbazen dat dat de positieve draai geeft :)

Go Through Your Heart Shakra Into Your Cave, And Find Your Power Animal

Verwijderd

Misschien is die kaart van een andere Rev misschien je mobo Rev 1.0 AGP en die kaart Rev 1.2 ???

• BC3 Victim
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 29-09-2006
Het is inderdaad de enige oplossing om de laatste pinnetjes op je kaart af te plakken. Let wel: het laatste pinnetje aan beide kanten van de kaart.
Suc6 :)

De username van de oorspronkelijke plaatser van deze posting is bij Big Crash 3 eind mei 2001 verloren gegaan. Om toch de posting zelf terug te kunnen plaatsen is de user BC3 Victim in het leven geroepen

• Vinnie
  • Niet online
ik heb de GTS niet meer...

Khad er zowieso veels te veel voor betaald in die winkel.

Ik kan um nog wel ergens anders veel goedkoper aankomen, maar zou het niet wat handiger zijn als ik ook een mobo pak met 2x en/of 4x AGP erop?

Dan weet je zeker dat die nieuwe kaarten er allemaal op werken.

Pagina: 1