Ik krijg binnenkort een brilletje bij mijn asus7700 (zo''n 3d brilletje dus). Nu staat er waar ik hem besteld heb dat het een revelator bril is (die van elsa), maar is er iemand anders die ook de asus met het brilletje heeft en weet wat voor merk het is en of hij goed is?
De revalator is van elsa, maar deze zit veel beter dan die van asus, kwaliteit is verder hetzelfde:).
volgens mij krijg je bij een asus kaart altijd een asus bril..Dus geen elsa oid
Is zo''n brilletje nou echt wat?
Ik heb geen idee wat ik er bij moet voortstellen. Kan iemand mij een idee geven?
Ik heb geen idee wat ik er bij moet voortstellen. Kan iemand mij een idee geven?
De username van de oorspronkelijke plaatser van deze posting is bij Big Crash 3 eind mei 2001 verloren gegaan. Om toch de posting zelf terug te kunnen plaatsen is de user BC3 Victim in het leven geroepen
Verwijderd
Volgens reviews die ik heb gelezen zit hij inderdaad beter en zelfs de qualiteit zou stukken beter zijn dan die van ASUS...Op woensdag 02 mei 2001 19:42 schreef StephaN het volgende:
Ik krijg binnenkort een brilletje bij mijn asus7700 (zo''n 3d brilletje dus). Nu staat er waar ik hem besteld heb dat het een revelator bril is (die van elsa), maar is er iemand anders die ook de asus met het brilletje heeft en weet wat voor merk het is en of hij goed is?
Ook is hij compatible met OpenGL games (weet niet of ASUS dat ook is)
Dus wees blij dat het een revelator is i.p.v Asus
vergelijk het of je een strip leest met 3d briiletje of in een kijkdoos kijkt je ziet zeg maar het beeld uit meerdere lagen (dieptes opgbouwd) jekijkt een beetje in je scherm zeg maar.het is wel grappig voor een keer maar ik heb het 1 keer gebruikt daarna nooit meer is gewoon kut met zo''n bril op achter je pc
Verwijderd
Op deze site vind je echt alles over 3d brilletjes en vergelijkingen!
http://www.stereo3d.com/3dhome.htm
http://www.stereo3d.com/3dhome.htm
dat brilletje is nix anders dan 2 lcd schermpjes die om de beurt zwart/doorzichtig worden.
door dan 2 verschillende beelden op de monitor tijdens de wisseling weer te geven krijg je een gevoel van diepte om dat ieder oog een ander beeld krijg te zien. dus bereid je voor op koppijn.
btw niet langer als een uur door die bril lopen staren anders wordt je helemaal gek
door dan 2 verschillende beelden op de monitor tijdens de wisseling weer te geven krijg je een gevoel van diepte om dat ieder oog een ander beeld krijg te zien. dus bereid je voor op koppijn.
btw niet langer als een uur door die bril lopen staren anders wordt je helemaal gek
Bij mij zakt dat brilletje de hele tijd van m''n neus..
Ik heb ''m verder ook nog niet echt gebruikt eigenlijk, misschien toch es een keertje proberen.
Hmm nou ja misschien is het wel grappig om een keer te proberen
Ik heb al lang na zitten denken of ik nou zo''n brilletje van ELSA moest aanschaffen, ze zijn nu maar 69 piekies op de zwarte markt in Beverwijk...
Maar de verkoper (vage duitser) had het erover dat je monitor 100 of 120 Hertz moest ondersteunen...
Ik heb dit ff opgezocht op de site:
Als ik dus op laat zeggen 1024x768 wil spellen moet me hertz op 100 staan om pijn aan de ogen te voorkomen?!?
Maar de verkoper (vage duitser) had het erover dat je monitor 100 of 120 Hertz moest ondersteunen...
Ik heb dit ff opgezocht op de site:
Maar ik snap et niet helemaal...The 3D REVELATOR works with any refresh rate set for the monitor. To reduce eyestrain it is advisable to use a monitor resolution allowing a refresh rate of 120Hz. The following table indicates the scan frequencies your monitor must support to display refresh rates of 100 Hz or 120Hz.
minimum monitor scan frequency at
Resolution - 100Hz - 120Hz
640 x 480 - 51 kHz - 69 kHz
800 x 600 - 69 kHz - 76 kHz
1024 x 768 - 81 kHz - 97 kHz
1280 x 1024 -108 kHz - 115 kHz
Als ik dus op laat zeggen 1024x768 wil spellen moet me hertz op 100 staan om pijn aan de ogen te voorkomen?!?
De username van de oorspronkelijke plaatser van deze posting is bij Big Crash 3 eind mei 2001 verloren gegaan. Om toch de posting zelf terug te kunnen plaatsen is de user BC3 Victim in het leven geroepen
Verwijderd
niet alleen op die resolutie, hoor... dat brilletje werkt zo, dat de ''glazen'' om en om op zwart gaan, waardoor je dus met 1 oog de helft van de framerate ziet, en met het andere oog de andere helft.
als je monitor op 120Hz staat, krijgen je ogen zonder bril allebei 120Hz voorgeschoteld wat erg rustig is natuurlijk, maar met bril krijg je per oog maar 60Hz voorgeschoteld.
als je dus een spel met 3d-bril op 70Hz gaat spelen, krijg je per oog dus 35Hz binnen, en dat kijkt erg onrustig kan ik je wel vertellen.
verder weet ik niet wat er met het argument van slacid bedoeld werd dat veel te weinig spellen het ondersteunen, aangezien je het aan/uitzet voor Direct3D en OpenGL, en niet bij de spel-opties ofzo... het is wel zo dat het niet goed werkt bij alle spellen, maar bij de meeste spellen werkt het dus wel.
ik heb ook zo''n (asus) bril, maar na een paar keer ben je er toch wel op uitgekeken.. ''t is wel geinig, maar voor de serieuze gamer stelt ''t niet veel voor...
als je monitor op 120Hz staat, krijgen je ogen zonder bril allebei 120Hz voorgeschoteld wat erg rustig is natuurlijk, maar met bril krijg je per oog maar 60Hz voorgeschoteld.
als je dus een spel met 3d-bril op 70Hz gaat spelen, krijg je per oog dus 35Hz binnen, en dat kijkt erg onrustig kan ik je wel vertellen.
verder weet ik niet wat er met het argument van slacid bedoeld werd dat veel te weinig spellen het ondersteunen, aangezien je het aan/uitzet voor Direct3D en OpenGL, en niet bij de spel-opties ofzo... het is wel zo dat het niet goed werkt bij alle spellen, maar bij de meeste spellen werkt het dus wel.
ik heb ook zo''n (asus) bril, maar na een paar keer ben je er toch wel op uitgekeken.. ''t is wel geinig, maar voor de serieuze gamer stelt ''t niet veel voor...
Fout!!!!Op woensdag 02 mei 2001 23:29 schreef slacid het volgende:
Veel te weinig spellen die dat brilletje ondersteunen
Heeft geen ene reet met het spel te maken.
De videoplank regelt alles, niet het spel.
Good goan
Ik heb zelf zo''n brilletje bij me V7700, maar vind het maar niks. Ik heb geen verschil kunnen ondervinden, wel erge kopppijn en spellen die supertraag begonnen te lopen.
Nu loopt ie maar stof te verzamelen op de zolder
Nu loopt ie maar stof te verzamelen op de zolder
Windows Vista? *NEVER* Het waarom - Opera forever!!!
I've seen chickens that were more menacing. Chickens in a coma. On ice. In my fridge
Verwijderd
Hz is ongelijk aan KHz!
Als je resolutie oploopt hem je meer Kilohertz (lijjnrefreshrate) nodig om dezelfde hoeveleheid Hz te halen (Scherm refresh rate), omdat je scherm dan meer lijnen heeft.
Als je resolutie oploopt hem je meer Kilohertz (lijjnrefreshrate) nodig om dezelfde hoeveleheid Hz te halen (Scherm refresh rate), omdat je scherm dan meer lijnen heeft.
Pagina: 1