Toon posts:

[BC3] Elsa Geforce3 bulk VS Retail

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb deze zojuist besteld (bulk) Nu vroeg ik me af of er een hardwarematig een verschil is tussen bulk/retail? Snellere geheugenchips ofzo...? Of is enkel dat spelletje eruit gelaten?

Heb hem voor 1060NLG of 19500BEF gekocht :)
heb er ineens ook die 3drevelator bij gekocht... volgens de reviews is dit toch een mooi 3dbrilletje.

Verwijderd

Wat wil je nu?? Patsen met je GeForce3 ofzo??

Verwijderd

En.. dus...? :?

• Xtuv
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 11:58
Hij stelt toch een vraag |:(
En geef toe Iefje, je bent jaloers! :D

Maar nu even ontopic, ik denk niet dat er een verschil in de hardware zit, mischien zit er bij de retail versie een kabeltje meer ofzo, (TV out e.d.) maar waarschijnlijk geen ander geheugen.
Wel had ik nog even gewacht met de aanschaf van een GF3.. ook al had ik het geld nu (er voor over) er komen namelijk steeds nieuwe Reviesies... die weer een stukje beter over te klokken zijn enz.

• Fietsbel
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Fietsbel

¯\_(ツ)_/¯

jemig wat een jaloerse krengen zeg.
Er is tot nu toe geen verschil qua hardware bekend tussen de oem en retail.
succes ermee en laat weten hoe hij straks bevalt.
:)

39

Verwijderd

Topicstarter
Op woensdag 02 mei 2001 19:18 schreef Xtuv het volgende:
Hij stelt toch een vraag |:(
En geef toe Iefje, je bent jaloers! :D

Maar nu even ontopic, ik denk niet dat er een verschil in de hardware zit, mischien zit er bij de retail versie een kabeltje meer ofzo, (TV out e.d.) maar waarschijnlijk geen ander geheugen.
Wel had ik nog even gewacht met de aanschaf van een GF3.. ook al had ik het geld nu (er voor over) er komen namelijk steeds nieuwe Reviesies... die weer een stukje beter over te klokken zijn enz.
Thx alot Xtuv & Homedisc!
Ik dacht al dat ik een abnormale vraag ofzo stelde :) (blijkbaar hadden ze enkel het onderste stukje ofzow gelezen? |:()

Ik weet dat het eigenlijk verstandiger zou zijn om even te wachten met de aankoop van een GF3 maar ik heb echt een nieuwe vid kaart nodig, zit met een Geforce1 en met mijn systeem is dat een beetje de bottleneck!
En de Ultra is praktisch even duur als die Elsa dus...

• edward2
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 31-01 01:56

edward2

Schieten op de beesten

Kan me herrinneren dat iefje er erg graag een wilde hebben;)

Geheugensnelheid mag niks uitmaken bij de Elsa, tenminste ik heb niet zoiets gelezen.
Bij de Asus V8200 schijnt er wel verschil te zijn, 4 ns voor de pure en 3,8 ns voor de Luxe (gelezen op digitlife)

Echter maak je niet druk, dit is de 1e GeForce waar de bottleneck niet meer bij het geheugen ligt, maar redelijk in evenwicht tussen core en geheugen.

Het betekend dat core en mem beiden evenveel verhoogd moeten worden voor het beste resultaat.

In de meeste gevallen is het nu de core die het eerste "last" krijgt van het overklokken dus ook al kan het mem nog veel hoger je hebt er dan niets meer aan.

Niet op voorraad.

Verwijderd

Zit er een DVI aansluiting op die ELSA?

:?

Verwijderd

Topicstarter
Op woensdag 02 mei 2001 22:06 schreef edward2 het volgende:

In de meeste gevallen is het nu de core die het eerste "last" krijgt van het overklokken dus ook al kan het mem nog veel hoger je hebt er dan niets meer aan.
Thx edward!

Had net ook zo iets gelezen dat je met het overclocken van de core meer snelheidswinst behaald dan met het overclocken van het geheugen.

Effe off-topic, jij hoopt ook nog dat ze ooit DN4Ever uitbrengen ;)
Wist je dat ze juist een video footage hadden gemaakt en dat deze één van de komende dagen op het net komt??? >:)

Verwijderd

Topicstarter
Op woensdag 02 mei 2001 22:14 schreef koffeannan het volgende:
Zit er een DVI aansluiting op die ELSA
Nee, nog niet... misschien bij een volgende versie (ultra?)
http://www.elsa.com/international/europe/produkte/grafikkarten/gladiac920.htm

Verwijderd

Op woensdag 02 mei 2001 22:19 schreef ForMatPrO het volgende:

[..]

Nee, nog niet... misschien bij een volgende versie (ultra?)
http://www.elsa.com/international/europe/produkte/grafikkarten/gladiac920.htm
Maar op de Hercules toch wel?!

Verwijderd

Topicstarter
Op woensdag 02 mei 2001 22:21 schreef koffeannan het volgende:

[..]

Maar op de Hercules toch wel?!
Heb het effe opgezocht en er is idd een DVI aansluiting.

http://europe.hercules.com/products/3dp3/features_3dp3.php

• edward2

edward2

Schieten op de beesten

Op woensdag 02 mei 2001 22:17 schreef ForMatPrO het volgende:

[..]

Effe off-topic, jij hoopt ook nog dat ze ooit DN4Ever uitbrengen ;)
Wist je dat ze juist een video footage hadden gemaakt en dat deze één van de komende dagen op het net komt??? >:)
Ja, ik kan haast niet wachten om die te zien, die screenies van een jaar geleden zagen er al zo goed uit en als ik zo eens lees, komen er misschien nog wat GF3 features in de engine, misschien als patch later, want ik geloof dat ze nu wel aan het afronden zijn en dat wordt tijd;)

Niet op voorraad.

Verwijderd

ForMatPro jij bent gelukkig niet de enige die een GF3 kaartje heeft besteld :) Me2

• edward2

edward2

Schieten op de beesten

Veel mensen hebben em besteld, de GF3 wordt een zeer groot succes, je hoort veel reacties dat tie te duur is, maar de massa die em wel koopt hoor je niet.

Ik zit zelf ook al een tijdje op de V8200 de Luxe te wachten, maar dat zal op z''n vroegst volgende week worden..

Niet op voorraad.

Verwijderd

Maargoed, om (te proberen) de vraag te beantwoorden heb ik het volgende voor je.
OEM staat voor "Original Equipment Manufacturer".
Het komt er op neer dat zaken als "gratis helpdesk en support" en evt andere overbodigheden zoals een mooie verpakking e.d. niet bijgeleverd zijn en zo het originele produkt goedkoper kan worden verkocht.
Wat wel of niet bijgeleverd is weet ik niet en verschilt per produkt. (uiteraard)

Verwijderd

Topicstarter
Ok, bedankt iedereen! (buiten die eerste 2 ;))

Ik heb een mailtje teruggekregen van Elsa...

Dear Mr ForMatPrO,

There is no hardware difference. The Bulk version is supposed to be integrated
into new computer by computer integrators. They often sell them as they received
it, without box and games, but the board itself is the same.

• Redje
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 18-08 21:30
GF3 gaat rulen :)

Dit wordt zeker me volgende upgrade....

Alleen ik w8 ff totdat er reviews van DE merken zijn geweest zoals Hercules, Asus en Elsa... zelf lijkt me die Hercules wel cool... blauw roelt :)

Paar weekies w8en dan maar hopelijk hebben veel shops ze dan :)

Als iem hem hebt post gelijk ff of ie ook een beetje goed is in 2D thx...
Pagina: 1