Toon posts:

[BC3] 17" Mointor van SUN-station

Pagina: 1
Acties:
  • 80 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Mensen ik heb een probleem (d0h, anders post ik niet).

Het probleem is dat een vriend van mij van z''n werk gratis een superstrakke monitor heeft meegekregen, een 17"-bak die aan een SUN-station heeft gehangen. Alleen het probleem is dat dat ding een amerikaanse aansluiting heeft, dus niet op mijn pc is aan te sluiten. Een andere gozer probeert nu die kabel zo om te bouwen dat het wel kan, maar is dit uberhaubt wel mogelijk? :?

• soepkip
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 21-06 09:59

soepkip

Kratjes kunnen nu ook voorin

die krengen hebben toch altijd ook een RGB aansluiting ??
dan zie ik geen probleem

Beste film ooit

• Flexx
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 11:51

Flexx

This side up

Volgens mij ook. :?

Verwijderd

Buiten dat het een RGB bak is, is deze ook waarschijnlijk fixed frequency en heeft sync-on-green nodig. Is met ALLE matrox kaarten aan te zetten, heb je alleen een verloopkabel nodig. Probleem is dat je geen ''DOS'' scherm zal zien bij het opstarten of full screen DOS schermen in het algemeen en dat spellen problemen opleveren omdat je vastzit aan een beperkt (zoniet 1) aantal resolutie - frequentie mogelijkheden.

Het is ook met speciale extra kastjes mogelijk om sync on green na te doen, maar of het de tijd en moeite waard is moet je zelf maar bekijken.

Succes & Grtz. SP

Verwijderd

ik heb hier 1 (eerdaags 2) SUN 20" monitoren, je moet ff een verloop van vga naar sun scoren.

• Solosmots
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 17-08 20:21
RGB is nodig maar je moet ook op de Sync letten: Sync on Green, Composite of Separate. Tegenwoordig is alles Separate d8 ik. Ben zelf bezig om een EIZO met een 13w3 connector(10 pinnen en 3 coaxiale bussen in één connector) om te bouwen naar VGA, maar das makkelijker dan een Sun, want Sun had iets geks met de Sync..

Verwijderd

Helemaal afhankelijk van je model:
sun20e20 en 17E20 zijn seperate sync.
sun20d10 en 17d10 zijn composite sync

20e20 is het eenvoudigst om te bouwen..

kun je doen door adapter 13w3 naar vga-dsub te kopen of een andere stekker eraan te solderen.

Verwijderd

Topicstarter
ik heb hier 1 (eerdaags 2) SUN 20" monitoren, je moet ff een verloop van vga naar sun scoren.
En hoe kom ik aan zo''n kabel? Hoe duur is dat? En werkt die SUN dan in alle opzichten als een ''normale'' monitor? :?

Verwijderd

Op woensdag 02 mei 2001 17:43 schreef SICdude het volgende:

[..]

En hoe kom ik aan zo''n kabel? Hoe duur is dat? En werkt die SUN dan in alle opzichten als een ''normale'' monitor? :?
ik heb die kabel van mijn werk dus weet niet waar te koop. Daarna is het een gewone monitor :)

• Techless
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online

Techless

GuT

Verwijderd schreef op 02 May 2001 @ 19:28:
Helemaal afhankelijk van je model:
sun20e20 en 17E20 zijn seperate sync.
sun20d10 en 17d10 zijn composite sync

20e20 is het eenvoudigst om te bouwen..

kun je doen door adapter 13w3 naar vga-dsub te kopen of een andere stekker eraan te solderen.
VGA plugje deraan solderen was mijn idee, maar heeft iemand toevallig een schematje, trial and error is leuk, kost alleen zoveel tijd hè :)

The eyes can mislead, the smile can lie, but the shoes always tell the truth.

• Techless
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online

Techless

GuT

Ik heb zo'n 17E20 btw

[ Voor 95% gewijzigd door Techless op 05-02-2003 17:58 ]

The eyes can mislead, the smile can lie, but the shoes always tell the truth.

• Pollewob
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
Had je toevallig naar de datum gekeken? :P

Wednesday 02 May 2001

Oude }:O
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.