[BC3] Hoe TVout GOED te gebruiken?

Pagina: 1
Acties:

• ScooBY_DoO
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 07-08 21:22
ten 1e zou een GOEIE tv al heel wat schelen.
Ik ken jou kaart niet maar heb je een optie om het beeld te optimaliseren?
trillingen eruit halen?
verder is het gewoon proberen, bij mij werken de tulpjes beter als de svhs aansluiting maar dat is ook per kaart/tv verschillend.
En heeft je tv tulpingangen? of alleen svhs, of alleen scart??
ff meer uitleg svp

greetz

• Loft
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 18:17
Een Tv en de bijgeleverde kabels lijkt me.... :?

Niets byzonders dus.. Heb hier een Asus 7100T en gebruik niets speciaals. Werkt gewoon goed >:)

If I agreed with you, we'd both be wrong.

• ScooBY_DoO
Op woensdag 02 mei 2001 01:47 schreef Stiffener het volgende:
Een Tv en de bijgeleverde kabels lijkt me.... :?

Niets byzonders dus.. Heb hier een Asus 7100T en gebruik niets speciaals. Werkt gewoon goed >:)
ten 1e zitten er niet altijd kabels bij...... bulk is altijd zonder en ten 2e zomaar EEN tv schiet ook niet op..... vandaar de vraag wat voor aansluitingen heb je op je tv?

• 0siris
  • Laatst online: 22-08 17:19
ik heb een elsa erazor III pro (tnt2) met daarop tvout: dat is supervhs, en aan de voorkant van mijn tv heb ik een supervhs ingang, met daar tussenin dus een supervhs kabeltje :)

Dat schijnt betere beeldkwaliteit op te leveren dan via composiet (via 1 coaxkabel), omdat luminantie en chrominantie en de kleuren gescheiden worden (ahum! 8-) )

ach...in een volgend leven lach je er om!

• ScooBY_DoO
Op woensdag 02 mei 2001 02:00 schreef 0siris het volgende:
Dat schijnt betere beeldkwaliteit op te leveren dan via composiet (via 1 coaxkabel), omdat luminantie en chrominantie en de kleuren gescheiden worden (ahum! 8-) )
Daarom zeg ik dus ook is PER KAART VERSCHILLEND...... *Zucht*

• ScooBY_DoO
nee is niet normaal maar ik ken de kwaliteit niet van 18 jaar oude monitor/tv!

• Erikie
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 17:27

Erikie

www.erikie.nl

ja, hee da''s wel normaal dat het er niet uit ziet.. (je desktop en je letterjes). Ze zijn pas redelijk te lezen als ie op een res staat van 640 x 480. Een beeldbuis heeft nl maar 768 x 384 lijnen, en da''s (net) genoeg om goed tv te kunnen kijken, Ook staan de lijnen van een tv verder uit elkaar dan een computer monitor. Maar die TV-out is wel lekker als je een divx-je wil kijken in de huiskamer ofzo, of gewoon ff relax op een groot beeldscherm wil quaken ofzo..

Groenten..

traktor scratch!

• Wildfire
  • Nu online

Wildfire

Joy to the world!

Kijk eens rond op www.tvtool.de; met TvTool of TVCC2000 (afhankelijk van de TV-out chipset die er op je kaart zit) kun je de TV-out tweaken...

Systeemspecs | Mijn V&A spulletjes | Mijn RIPE Atlas probe

• TD-er
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 19-08 17:40
ten eerste heeft een (PAL-) monitor/TV 625 beeldlijnen (576 effectief).
De reden waarom alles bij jou onscherp is, lijkt mij dat laag-doorlaat filter wat je gebruikt (audio Tulp-Tulp kabel) daar kun je geen signalen van enkele MHz-en overheen gooien en dan ook nog verwachten dat alles wat niet exact op een sinus lijkt er ook nog zo uit komt als je het er in stopt. (een sinus heeft geen rechte hoeken, alleen een geleidelijke overgang => scherpe overgangen zijn er dus niet)
Probeer dit eerst eens met een fatsoenlijke kabel.
Verder.. is het een kleuren of een Z/W monitor?
Wanneer het een zwart-wit monitor is, kun je eventueel een kabel-paar gebruiken van je S-video-uitgang (4-polige PS/2 achtige TV-uitgang).
Zoals eerder verteld zijn de luminantie (=zwart-wit info) en de chrominantie(=kleuren) daar gescheiden.
de kleuren info heb je dan niet nodig en dus kun je met een signaal toe wat een lagere bandbreedte heeft (dan z/w & kleur samen)
Daarom is S-video dus ook van een betere kwaliteit, omdat de bandbreedte over 2 kabel-paren verdeeld wordt.

Een goedkope voeding is als een lot in de loterij, je maakt kans op een paar tientjes korting, maar meestal betaal je de hoofdprijs. mijn posts (nodig wegens nieuwe layout)

Pagina: 1