Toon posts:

[BC3] powercolor vs asus

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik vraag me dus af of de "PowerColor Geforce2 GTS 32mb DDR" een goede kaart is in vergelijking met de Asus met dezelfe chipset?
De PoweColor is wel ff ruim 100piek goedkoper,dus ik zat over die na te denken.

Weet iemand dit?

Verwijderd

Topicstarter
kent niemand deze kaart (powercolor)????

• Devil N
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 14-08 16:15
Powercolor is een B-merk. Op zich schijnen ''t goede kaarten te zijn, maar je kunt ze niet overklokken. Als je ook maar een beetje patserig wilt zijn, ga je voor de Asus, maar als prestige je allemaal maar een worst zal zijn, dan kan je best de Powercolor nemen.

• Exirion
  • Registratie: Februari 2000
  • Nu online

Exirion

Gadgetfetisjist

Waarom ben je een patser als je niet voor een dubbeltje op de voorste rij hoeft te zitten? Ik heb zoveel ellende met die goedkope GF2 kaarten gezien, dat ik er zelf nooit eentje zou kopen. Ik zou voor de Asus gaan als ik jou was :)

"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein

• Xandrios
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 16:17
Op dinsdag 01 mei 2001 18:31 schreef deviln het volgende:
Powercolor is een B-merk. Op zich schijnen ''t goede kaarten te zijn, maar je kunt ze niet overklokken. Als je ook maar een beetje patserig wilt zijn, ga je voor de Asus, maar als prestige je allemaal maar een worst zal zijn, dan kan je best de Powercolor nemen.
BULLSHIT die powercolors zijjn errug goed te overklokken:)
vaak zelfs beter dan een asus ....

De meeste hier hebben hun powercolor gts op pro niveau lopen dusss....

koop gewoon die powercolor :):)

• O.D.Smolik
  • Laatst online: 07-11-2025

O.D.Smolik

Geen dag, zonder een appel.

Ik wil best geloven dat powercolor goed is. maar is de 2d ook goed, Want meestal bij goedkopere kaarten is het zo dat de 2d aan de magere kant is.

Verwijderd

Op dinsdag 01 mei 2001 18:36 schreef Cutebritney het volgende:

[..]

volkomen mee eens.

• Sick Nick
  • Laatst online: 17:17

Sick Nick

Drop the top!

Heb dus zelf een powercolor GF2 PRO 64 MB met tv-out en die gaat als een beest!
Hij blaast die asus kaartjes er uit!
En wat betreft overklokken, ik kan hem makkelijk van 200/400 (core/mem)op 250/480 krijgen met de standaard koeling.
Het enige minpunt is de TV-Out, die is maximaal 800*600 en dat ziet er niet echt mooi uit op een grote breedbeeld tv.
Ik denk dus dat die GTS met 32 MB wel ongeveer dezelfde kwaliteit is met alleen wat langzamer geheugen.

• Xandrios
  • Laatst online: 16:17
Op dinsdag 01 mei 2001 18:39 schreef Sick_Nick het volgende:
Heb dus zelf een powercolor GF2 PRO 64 MB met tv-out en die gaat als een beest!
Hij blaast die asus kaartjes er uit!
En wat betreft overklokken, ik kan hem makkelijk van 200/400 (core/mem)op 250/480 krijgen met de standaard koeling.
Het enige minpunt is de TV-Out, die is maximaal 800*600 en dat ziet er niet echt mooi uit op een grote breedbeeld tv.
Ik denk dus dat die GTS met 32 MB wel ongeveer dezelfde kwaliteit is met alleen wat langzamer geheugen.
hebben die asus kaartjes een hogere res. voor tv out?

• Sick Nick

Sick Nick

Drop the top!

Op dinsdag 01 mei 2001 18:42 schreef Cutebritney het volgende:

[..]

hebben die asus kaartjes een hogere res. voor tv out?
Geen idee, denk het niet maar ik dacht ik meld het even.
Ik vind deze kaart beter dan die Asus V7700 PRO, met benchmarks blaas ik die er namelijk uit >:)

• nixan
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 01-08 19:11

nixan

and then?

Op dinsdag 01 mei 2001 18:39 schreef Sick_Nick het volgende:
800*600 op een TV??? probeer de helft eens.
Elke TV ook een 80cm breedbeeld heeft een max resolutie van 500-nogwat * 320, dus ik begrijp niet helemaal wat het probleem is van een input van ''slechts'' 800*600

where is my car?

• Sick Nick

Sick Nick

Drop the top!

Dan heb jij zeker nog geen tv-out met een res van 800*600 op een sony breedbeeld tv (diameter 110cm) gezien. Ik moest hem van verbreed terug zetten op 4 : 3 om een redelijk beeld te krijgen. Dan heb je dus 2 grote zwarte balken aan de zijkant. Dan moet je de film starten en de tv weer op 16 : 9, verbreed of breedbeeld zetten.

Er zit dus wel degelijk een verschil tussen 640*480, 800*600 of 1024*768 (via een MPEG kaartje) op een grote tv.

• Wildfire
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 17:57

Wildfire

Joy to the world!

Ik weet niet was er slecht zou moeten zijn aan de 2D van een PowerColor... ik heb gewoon goede 2D hoor... absoluut niets mis mee.

Systeemspecs | Mijn V&A spulletjes | Mijn RIPE Atlas probe

• Devil N
Op dinsdag 01 mei 2001 18:36 schreef Cutebritney het volgende:

[..]

Tja, ik vertel ook alleen maar wat ik heb gehoord. Ik heb zelf geen ervaring met Powercolor kaartjes.

• Accident
  • Laatst online: 18-01-2024

Accident

's Happen

Op dinsdag 01 mei 2001 18:51 schreef nixan het volgende:

[..]

800*600 op een TV??? probeer de helft eens.
Elke TV ook een 80cm breedbeeld heeft een max resolutie van 500-nogwat * 320, dus ik begrijp niet helemaal wat het probleem is van een input van ''slechts'' 800*600
volgens mij was het 700-nogwat bij 400-nogwat oid maar dat ter zijde

• BC3 Victim
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 29-09-2006
Ga voor die PowerColor GTS 32MB DDR, heb ''m vandaag binnen gekregen.

Prima beeld, ook perfecte tv-out en hij is nog es sneller dan die ASUS.

De koppppppppuhhhhhhh :) :) :) >:)

De username van de oorspronkelijke plaatser van deze posting is bij Big Crash 3 eind mei 2001 verloren gegaan. Om toch de posting zelf terug te kunnen plaatsen is de user BC3 Victim in het leven geroepen

• Wildfire

Wildfire

Joy to the world!

PowerColor rulez!!! Ik heb zelf een PowerColor GF2GTS 32 Mb TV-out. Het ding is gewoon hartstikke perfect, met standaardkoeling core 200@250 en mem 333@400. De TV-out is trouwens ook van fantastische kwaliteit!

Gewoon PowerColor kiezen dus, scheelt weer een aardige hoop geld...

Verwijderd

Op dinsdag 01 mei 2001 22:23 schreef O.D.Smolik het volgende:
Ik wil best geloven dat powercolor goed is. maar is de 2d ook goed, Want meestal bij goedkopere kaarten is het zo dat de 2d aan de magere kant is.
Is hiermee dus ook......... Zoek maar es op powercolor ofzo hier op GoT. 2D sux, daarin is de Asus gewoon beter, ik weet nu al dat alle Powercolor usertjes pissig worden, maar de waarheid is hard......

• weertenaar
  • Laatst online: 15:53
Ik heb, had dus een Powercolor TNT kaart ging na een week kapot en ik ben nu al twee maanden op een nieuwe aan het wachten. Ik heb hem nl. bij een Duits bedrijfje gekocht en de Powercolor importeur voor Europa zit in Nederland, maar ik mocht hem daar niet naar toesturen, dus dit kost me gewoon keiveel tijd en moeite:( (winkel->centrale->importeur in Nederland->centrale->winkel->mij)Misschien is de Asus duurder omdat ze betere service hebben?

• Wekkel
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 13-06 12:06

Wekkel

De downloadkoning

Laat ieder voor zichzelf de conclusie trekken. IK zag wel verschil tussen G400 en TNT2 en nu Radeon SDR en TNT2.

• Exirion
  • Nu online

Exirion

Gadgetfetisjist

Op dinsdag 01 mei 2001 22:27 schreef AirHead het volgende:

[..]

Is hiermee dus ook......... Zoek maar es op powercolor ofzo hier op GoT. 2D sux, daarin is de Asus gewoon beter, ik weet nu al dat alle Powercolor usertjes pissig worden, maar de waarheid is hard......
I agree with you >:)

"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein

• Devil N
Op dinsdag 01 mei 2001 22:37 schreef Exirion het volgende:

[..]

Goh, en de 2D van de Asus GF2 is al niet al te best, dat betekent niet veel goeds voor die Powercolor...

Verwijderd

Op dinsdag 01 mei 2001 22:37 schreef Exirion het volgende:

[..]

Bedankt :)

Waarheid moet gezegd worden :)

(nu gaan alle radeon gebruikers weer zeggen dat hun radeon weer beter beeld geeft :P )

• Exirion
  • Nu online

Exirion

Gadgetfetisjist

Op dinsdag 01 mei 2001 22:43 schreef AirHead het volgende:
(nu gaan alle radeon gebruikers weer zeggen dat hun radeon weer beter beeld geeft :P )
Je vergeet de Matroxers ;)

• Cap
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online

Cap

Op dinsdag 01 mei 2001 22:43 schreef AirHead het volgende:

[...]

De radeon geeft weer beter beeld dan de Asus GeForce :)

Waarheid moet gezegd worden ;)

• Devil N
Op dinsdag 01 mei 2001 23:32 schreef Brian Dickens het volgende:
Ik weet niet was er slecht zou moeten zijn aan de 2D van een PowerColor... ik heb gewoon goede 2D hoor... absoluut niets mis mee.
Reclame van ADSL wel eens gezien? "Je bent blij met wat je hebt... Totdat je iets beters krijgt" of zoiets. Zelfde geldt hiervoor.
Voordat ik deze GF2GTS kreeg, had ik voor m''n 2D een simpel Riva 128ZX kaartje (in combinatie met een Voodoo2, dat wel), en dat gaf heel wat scherpere 2D dan die GF2 die ik nu heb. Toen ik deze GF2 voor ''t eerst geinstalleerd had, dacht ik echt even ''whoa, wat is dit onscherp''. Inmiddels ben ik er aan gewend en stoor ik me er niet echt meer aan, maar zo''n verschil in scherpte merk je echt wel.

• Wildfire

Wildfire

Joy to the world!

Ik heb vroeger ook een Riva128-kaartje gehad, dus die vergelijking kan ik ook wel maken. En nog steeds vind ik mijn 2D-kwaliteit goed. Als het al iets vager is, dan komt dat door het verloopkabeltje van mijn DXR3... maar er valt echt niets te klagen over m''n 2D, die kwaliteit is gewoon goed en scherp.

Pagina: 1