Welke kaart kan ik het beste kopen ? De hercules geforce 2mx normaal of de power color 2mx 400. De power colour heeft een core die op 200 mhz draait en de hercules op 166. Is power color een beetje goed merk ??
De ''oude'' MX en de MX 400 zijn bijna gelijk qua snelheid. De MX 400 is iets sneller, maar dat komt niet door de snellere core, maar door het snellere geheugen.
Power Color is een (ivm Hercules) onbekend, maar zeker niet slecht merk. Als ze evenduur zijn zou ik voor de Power Color MX 400 gaan
Power Color is een (ivm Hercules) onbekend, maar zeker niet slecht merk. Als ze evenduur zijn zou ik voor de Power Color MX 400 gaan
Het geheugen loopt op bijde kaarten op 166 mhz. Alleen bij de hercules 2mx retail scheint het geheugen op 175 mhz te lopen maar die is weer een stukje duurder.
En is power color een beetje goed en betrouwbaar merk ?
betrouwbaar...tja, het zijn spleetogen he..Op dinsdag 01 mei 2001 16:56 schreef jhead22 het volgende:
En is power color een beetje goed en betrouwbaar merk ?
ik denk dat hercules een betere service heeft, maar hoevaak maak je daar nu gebruik van?
Meestal ga je gewoon terug naar de winkel waar je hem gekcht hebt als hij kapot oid mocht zijn...
ik zou ook voor de powercolor gaan..
Als de kwaliteit gelijk is aan mijn powercolor kaartje dan moet je het zeker doen. Deze is beter dan een asus/hercules/leadtek met dezelfde specs.
Wat zorgt ervoor dat de kwaliteit van de power color beter is dan zijn concurenten dan ? Heeft hij betere filters waardoor de beeld kwaliteit beter is ofzo ?
Verwijderd
Ik weet niet hoe dat met die Power colour zit, maar de Hercules is érg goed oc-baar of ''t nou de OEM of Retail is.. mijn OEM-mx-je van Hercules haalt makkelijk zonder koeling of wat 200+
Heb een powercolor MX en het geheugen is lager dan de referentie geklokt, op 143 mhz standaard (!). Weigert met heatsinks boven de 150 mhz te komen zonder corrupte schermen.
Begreep van anderen dat andere Powercolor kaartjes wel bevallen maar voor mij zegt die ene slechte ervaring genoeg.
Begreep van anderen dat andere Powercolor kaartjes wel bevallen maar voor mij zegt die ene slechte ervaring genoeg.
Heb jij niet toevallig een 2mx 200 ?? Daar is namelijk het geheugen terug geklokt op 143 mhz.
Kijk maar eens naar dit tabelletje van nvidia.com
Product Name
Memory Bandwidth
Fill Rate
Recommended Memory Configuration
GeForce2 MX 400
2.7GB/sec.
400M pixels/sec., 800M texels/sec.
64/32MB
GeForce2 MX
2.7GB/sec.
350M pixels/sec., 700M texels/sec.
64/32MB
GeForce2 MX 200
1.3GB/sec.
32MB
Ik wil de 400 gaan kopen en die is weer net iets beter dan de gewone mx.
Kijk maar eens naar dit tabelletje van nvidia.com
Product Name
Memory Bandwidth
Fill Rate
Recommended Memory Configuration
GeForce2 MX 400
2.7GB/sec.
400M pixels/sec., 800M texels/sec.
64/32MB
GeForce2 MX
2.7GB/sec.
64/32MB
GeForce2 MX 200
1.3GB/sec.
32MB
Ik wil de 400 gaan kopen en die is weer net iets beter dan de gewone mx.
Hercules Geforce 2 MX:
Memory bandwidth = 2.8GB/sec.
Core (retail) = 175Mhz
Core (OEM) = 175Mhz
MEM (retail) = 183Mhz @ 5,5ns @ 128bit
MEM (OEM) = 166Mhz @ 7ns @ 128bit
Memory bandwidth = 2.8GB/sec.
Core (retail) = 175Mhz
Core (OEM) = 175Mhz
MEM (retail) = 183Mhz @ 5,5ns @ 128bit
MEM (OEM) = 166Mhz @ 7ns @ 128bit
De username van de oorspronkelijke plaatser van deze posting is bij Big Crash 3 eind mei 2001 verloren gegaan. Om toch de posting zelf terug te kunnen plaatsen is de user BC3 Victim in het leven geroepen
Ik heb nu dus een power color geforce 2mx 400 met tv uit gekocht. Tot mijn verbazing zitten er 2 aansluitingen op voor monitoren (dualhead) en een tv out en een fan op de gpu. Das dus mooi. Als ik wil gaan overclocken dan zie ik dat de gpu gewoon op 175 mhz loopt net als een normale 2mx 
Als ik ga overclocken draait de core prima op 200 mhz (dat zou hij standaart al moeten doen omdat het een mx 400 is) en het geheugen komt niet hoger dan 175 mhz ! Zodra ik 176 mhz doe crashed mijn beeld en systeem
Op de kaart zit 6 ns ram en op mijn hercules geforce 2mx oem zit ook 6 ns ram. Ik heb op de hercules een 486 koelertje geschroeft en deze draait nu perfect op 210/210
conclusie: Koop geen power color kaart als je wilt overclocken. Wil je dit niet dan is het een prima kaart. Voor de tweakers is de hercules veel beter.
Als ik ga overclocken draait de core prima op 200 mhz (dat zou hij standaart al moeten doen omdat het een mx 400 is) en het geheugen komt niet hoger dan 175 mhz ! Zodra ik 176 mhz doe crashed mijn beeld en systeem
Op de kaart zit 6 ns ram en op mijn hercules geforce 2mx oem zit ook 6 ns ram. Ik heb op de hercules een 486 koelertje geschroeft en deze draait nu perfect op 210/210
conclusie: Koop geen power color kaart als je wilt overclocken. Wil je dit niet dan is het een prima kaart. Voor de tweakers is de hercules veel beter.
Pagina: 1