Toon posts:

[BC3] MSI GeForce 2 MX verrot of bios fout??

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
hey tweakers, ik heb een bizar probleem met een op de Pc Dump gekochte MSI GeForce 2 MX met Tv-out. Ten eerste geeft het bios bij het opstarten aan dat hij 64 MB heeft; terwijl er toch echt 32 MB op zit. Verder werkt het ding totaal niet naar behoren: hij werkt alleen met de drivers die op Cd worden meegeleverd, en zelfs dan doet alleen het 2d gedeelte het goed; 3d apps crashen en lopen vast, met de symptonen van te ver overklokken. Nvidia Detonator drivers werken helemaal niet goed; ook niet in 2d. Verder is het errug vaag dat de frequentie util van MSI (en Powerstrip ook, overigens) aangeeft dat zowel de mem als de core op 120 Mhz liggen; veels te laag voor een GF2 MX. Ik heb van alles geprobeerd; tot aan het herinstalleren van windows toe.

Vraag: is de kaart kapot, of is (alleen) het bios gaar en zou dit eventueel met een flash te verhelpen zijn? Ik vermoedt dat ik er nix meer aan ga doen en het ding (voor de zekerheid) gewoon ga omruilen bij Powerline, maar ben toch wel benieuwd of iemand anders hier ervaringen mee heeft??

• jle
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 20-07 06:25

jle

Ik zou sowieso de Bios flashes.

Als dat ook niet helpt ben ik er bang voor dat je kaart z''n beste tijd wel heefd gehad.

Suc6 8-)

Good goan

Verwijderd

Topicstarter
*hehe*..sja, punt is alleen dat ik ''m nog maar 3 dagen heb...ik laat dat bios flashen maar zitten denk ik , en ik ga ''m gewoon omruilen...

Verwijderd

Ik ken een leuk verhaal van iemand die zijn Assus v7700 ging flashen (terwijl hij het goed deed |:() en toen deed hij niets meer, is hij hem een paar weken kwijt geweest, ik zou gewoon teruggaan naar die shop, op verkeerd flashen zit nl. geen garantie.