Toon posts:

[BC3] LG flatron 19", Geforce1 DDR Vs Geforce3

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hey!

Als ik een resolutie gebruik van 1280*1024 begint alles een beetje wazig te worden, ik veronderstel dat dit aan m''n Geforce1 DDR ligt (aan m''n Flatron 19" zal het toch wel niet liggen?!).
Nu ga ik een Geforce3 kopen en vroeg me af of die 2d kwaliteit veel beter is als een Geforce1 DDR? Over de Geforce3 en zijn 2d kwaliteit zijn nog geen reviews verschenen denk ik?
Indien niemand dit zou weten, is er een groot 2d verschil tussen de Geforce 1 &2?

Ook heb ik het probleem bij m''n Flatron dat ik het beeld nooit 100% juist recht krijg aan alle kanten |:( Heeft iemand dit probleem ook?

Verwijderd

Het probleem ligt niet aan de geforce chip, maar aan de fabrikant van de kaart (Asus, Hercules enz)

• Veen
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 17:31
ja, dat heb ik ook niet :)

Verwijderd

Topicstarter
Op dinsdag 01 mei 2001 14:57 schreef Alain het volgende:
Het probleem ligt niet aan de geforce chip, maar aan de fabrikant van de kaart (Asus, Hercules enz)
Ja, klopt, maar 80% zijn hetzelfde omdat ze gewoon de ref. design van Nvidia overnemen.
Is er soms een merk dat veel belang hecht aan 2d en een speciale filter ofzow gebruiken? (zoals die Sumo of zoiets)

Verwijderd

Volgens mij heeft het reference model wel goede filters, alleen hebben sommige fabrikanten goedkope filters gebruikt.

• RupS
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 22-01 12:46
Op dinsdag 01 mei 2001 15:53 schreef Alain het volgende:
Volgens mij heeft het reference model wel goede filters, alleen hebben sommige fabrikanten goedkope filters gebruikt.
Klopt, en niet sommige, bijna allemaal hebben ze gekozen voor een goedkoper filter...

Verwijderd

Op dinsdag 01 mei 2001 15:53 schreef Alain het volgende:
Waar haal jij deze info vandaan ?

Verwijderd

...dat is een paar keer in het nieuws geweest. Hoe het zit met de GF3 weet ik niet precies, maar ik mag hopen dat ze op een kaart van 400 dollar niet wéér hebben bezuinigd op dat soort dingen.

Verwijderd

Bij de reference modellen en bij sommige tests hoor je niemand klagen, terwijl bij andere tests van andere merken iedereen klaagt over de kwaliteit.

Verwijderd

Bij het testen van reference modellen zijn het vaak pre-views en dan is het snel, snel testen en komt het 2D helemaal niet aanbod.
Een Asus kunnen ze waarschijnlijk langer houden, want ik las bij Sharky dat ze niet te spreken zijn over de prestaties van de Asus in 2D. Nu is het natuurlijk niet alleen een filter dat je beeldkwaliteit verprutst maar ook een slechte RAMDAC.
En er niet overschrijven betekend niet altijd dat het dan ok is.

Verwijderd

Kan ook. Ik denk dat het met de GeForce III beter gesteld is aangezien de fabrikanten zich nu 3X zullen bedenken voordat ze weer een kl*te filter op hun kaart gooien. (Suma maakt er volgens mij zelfs een marketing punt van)

Verwijderd

Die Suma is in Europa zeker niet te krijgen ?

Verwijderd

Volgens mij niet nee, was toch geen importeur voor ofzo?? :?

Verwijderd

Topicstarter
Op dinsdag 01 mei 2001 17:20 schreef Alain het volgende:
Volgens mij niet nee, was toch geen importeur voor ofzo?? :?
Hoe is de 2d qualiteit van ASUS? Bv. van de geforce2 ULTRA

Verwijderd

Het enige wat ik weet van 2d kwaliteit bij geforce II ultra''s, is een test die ik gelezen heb (welke weet ik niet meer) waarbij de Elsa GF2U als beste uit de test kwam, vooral omdat deze als enige goede beeldkwaliteit had. Wat die andere kaarten waren weet ik niet meer, 1 ervan was volgens mij een leadtek...

Maargoed, ik denk dat je beter kan kijken naar reviews van de geforce III want zoals ik al eerder zei denk ik dat de kwaliteit bij de meeste fabrikanten nu wel goed is.

• Knakker
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 31-07 17:39
De kaarten van Elsa staan erom bekend dat hun 2D errug scherp is.

Geef mij maar een Warsteiner.

Verwijderd

Ik heb vet beeld met mijn radeonnetje...:9~
Pagina: 1