[BC3] Monitor piept?

Pagina: 1
Acties:

• randje
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online
ik heb een lite-on 17" monitor
dus ik draai op een resolutie van 1024*768
vroeger draaide ik hem op 85Hz, wat ie normaal moet kunnen
maar later ontdekte ik een hoge irritante piep die ophielt als ik mijn monitor uitdeedt. nu draai ik dezelfde resolutie, maar dan op 75Hz, en dan piept ie niet,
weet iemand wat er aan de hand is?
en is het te repareren?

• Nowhere
  • Laatst online: 09-07 10:24
condensator stuk.... of bijna stuk... :?

www.kuiphuis.nl

Verwijderd

Dat hebben sommige monitoren, ik had het hier ook een x in 640x480@72hz, maar de volgende keer weer niet. Degaus em eens en doe em es aan en uit paar keer achterelkaar.

• randje
  • Niet online
Op dinsdag 01 mei 2001 14:11 schreef Sandman het volgende:
Dat hebben sommige monitoren, ik had het hier ook een x in 640x480@72hz, maar de volgende keer weer niet. Degaus em eens en doe em es aan en uit paar keer achterelkaar.
net gedaan, en tot nu toe piept ie niet, maar ik heb het gevoel dat ie elk moment weer kan beginnen.

• RvV
  • Laatst online: 17:57

RvV

Ik heb het altijd op 120hz met m''n Ilyama 17" van 7 jaar oud. De oplossing: een keer hard op het tafelblad slaan=weg piep. Elke dag komt het wel weer terug. :( Nu is dat gepiep al bijna 2 jaar bezig en de monitor werkt nog steeds. Ik zou me er niet al te druk om maken.
Ook ben ik een keer met de luchtslang bezig geweest om al het stof eruit te blazen, dit haalde helaas niets uit.

Y'24

• randje
  • Niet online
heheh, maar een top merk als Iiyama moet toch wel een topservice hebben?

maar goed, tot nu toe geen piep :)
ik heb dit probleem ook al een jaar eigenlijk, maar ik vond het hoog tijd om het ff te vragen

• BC3 Victim
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 29-09-2006
Probleem in de hoogspanning van de monitor. Laten repareren denk ik.

De username van de oorspronkelijke plaatser van deze posting is bij Big Crash 3 eind mei 2001 verloren gegaan. Om toch de posting zelf terug te kunnen plaatsen is de user BC3 Victim in het leven geroepen

• Tony Vroon
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 13-06-2020

Tony Vroon

Werkt nu ergens anders

Ook gehad met ''n AcerView 7134T (14", 800x600 @75hz). Het is niet echt ''n teken van kwaliteit dat ze zo zuinig zijn geweest met de hars.
Er moet genoeg hars op die spoelen zitten dan piepen ze echt niet. Maar goed, een klop met beleid (rechterkant van de monitor lijkt ''t beste te werken) stopt het piepen direct.

"Wie is deesen figuur, hier ten topic aangheduidt als 'hij', wiens mededelinghe soo eenen consternatie weet te ontluycken :? " -- dion_b

• DutchPlayer
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 11-11-2025
Dit probleem had ik ook met men 19 Inch CTX monitor, ik had nog garantie dus heb ik een nieuwe gekregen.

Vaak is het een condensator probleem en een klap op de monitor of op het tafelblad wil vaak wel helpen.

En als je je niet aan de piep stoort laat het dan vooral zo! Zelf vond ik het wel irri vooral als je geen muziek aan hebt en bent aan het tekstverwerken ofzo. Dan kan je er best geirriteerd raken van de piep.

Mijn televisie heeft momenteel zo''n piep en die haal ik dan weg met de goedkoopste methode waar je best soms lol aan kan beleven en das een tering klap op die kat verkopen! :-)

Ciao,

DP.

AMD 7800X3D - Lian Li HydroShift - Asus TUF X670E - Corsair Vengance 2x16GB 6000Mhz- Gigabyte RTX4070 Super 12GB - Kingston 1TB M2 - Crucial MX100 512GB - Lexar 2TB M2 - Lian Li O11D Evo RGB - Corair RM750Watt - LG 38

Pagina: 1