[BC3] Geforce 3, de ultieme videokaart?

Pagina: 1
Acties:

• machiel
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 16-07 18:09
Met de GF3 kan je Serious Sam, Unreal Tournament, MDK2 en Quake 3 met 40+ fps spelen bij een resolutie van 1600x1200 op een 1Ghz athlon (zie Anandtech). MAAR dat kan met een GF2 ultra ook.
Is de GF3 dus geen vooruitgang? Ik denk dat de tijd van frames-per-second voorbij is en nu de kwaliteit de benchmark gaat vormen.

• HitmanWVU
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 04-08-2025
de GF3 ondersteunt vexels en gf2 nie.

Verwijderd

Er is altijd een betere kaart in het vooruitzicht.

• McBoom
  • Laatst online: 20-08 06:14

McBoom

Broem

Ik denk niet dat de GF3 de ultieme videokaart is. In de GF3 zitten veel meer functies, zoals de progammeerbare T&L-engine. Er zullen wel veel spellen in de toekomst uitkomen (of die zijn er al) die deze functies ondersteunen. FPS vindt ik niet zo zeer interessant, zolang het maar op een acceptabel niveau blijft. Als ik de keus heb tussen een kaart die >100FPS kan doen terwijl ik concessies moet doen met de effecten, dan ga ik voor de kaart die de meeste eye-candy tevoorschijn kan ''toveren'' met 40FPS. Dit is een van de redenen dat ik een aantal jaren geleden voor de Viper 550 (TNT1) heb gekozen en niet voor de Voodoo Banshee, welke alleen maar 16-bits kleuren ondersteunde, terwijl de Viper wel 32-bits kleuren kon weergeven. In die tijd stonden de kaarten van 3Dfx te boek als FPS-beesten, maar de Viper leverde mooiere beelden op een acceptabele snelheid.

The ramblings of an idiot

Verwijderd

Op dinsdag 01 mei 2001 13:44 schreef HitmanWVU het volgende:
de GF3 ondersteunt vexels en gf2 nie.
Wat zijn vexels :?

Je bedoelt waarschijnlijk een programmable vertex shader ?
Ja dat klopt. Dat heeft de GF2 niet. Maar dat is waarschijnlijk ook niet zo''n groot probleem het komende jaar. Vind je dit echt belangrijk omdat je je kaart nu al vast wil kopen om DOOM3 (medio 2002) full detail te kunnen draaien op 1024x768x32 dan moet je wachten op de GF4. Koop dan een goedkoop kaartje en zing het daar mee uit totdat programmable T&L echt belangrijk wordt. Koop dus een Hercules Kyro2 of een GF2 GTS of iets dergelijks. Deze kaarten bezitten voldoende features om het DOOM3 tijdperk te kunnen halen en zijn snel zat.
De Kyro2 houdt de T&L kaarten zoals GF2 GTS en Radeon makkelijk bij. Kijk bij www.tomshardware.com
Mischien als je van plan bent om Aquanox te gaan spelen dan zou ik een GF3 kopen.

• Flexx
  • Registratie: April 2000
  • Nu online

Flexx

This side up

Nvidia kom zoizo elke 6 maanden met een nieuwe kaart en elke 2 of 3 maanden met een Ultra versie.

Verwijderd

Vexels zijn vertex texels volgens mij. En texels zijn texture pixels

Of iets van die strekking.

Verwijderd

Een vertex is een hoekpunt van een polygon en een texel is inderdaad een punt uit een textuur dat op een pixel in het polygon gezet moet worden.
Ik ken de term vexel niet, maar het zou een samenvoeging kunnen zijn.
Dus een texel dat precies op een vertex valt zou dan een Vexel genoemd worden :?

Ik heb een search gedaan bij nVidia naar vexel en daar krijg ik geen enkele hit. Dus het zal wel een vergissing zijn.

• gekkejopie
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 06-07 12:52
de GF3 is op de wat hogere resoluties beter dan de GF 2 maar de snelheid van de kaart wordt nog steeds beknelt door het geheugen dat erop zit.... er word bij de GF 3 wel een nieuwe techniek gebruikt voor het schrijven naar het geheugen dit scheelt enigzins wat.

grtz jopie

Verwijderd

De term vexel wordt ook gebruikt in een game van een jaar of 2 terug. Details van gras en zo konden eindeloos ingezoomd worden. Maar het was niet hardware ondersteunt.

• HitmanWVU
Op dinsdag 01 mei 2001 15:08 schreef HlpDsK het volgende:
De term vexel wordt ook gebruikt in een game van een jaar of 2 terug. Details van gras en zo konden eindeloos ingezoomd worden. Maar het was niet hardware ondersteunt.
A.K.A. Game4 3Dmark2001

Verwijderd

Volgens mij bedoelt hij Outcast..

Verwijderd

Op dinsdag 01 mei 2001 15:12 schreef HitmanWVU het volgende:

[..]

A.K.A. Game4 3Dmark2001
Welk gedeelte van ''2 jaar terug'' snap je niet?

• ^^0nMe
  • Laatst online: 21-08 14:30

^^0nMe

Got Babana's?

Dat waren volgens mij toch Voxels :?
Maar de GF3 is NU nog de ultime gamekaart, lekker veel fps op hoge resolutie met alles erop en eraan. Als je de prijs ervan niet ter beschouwing neemt tenminste...

D3-Monk
What ears hear, what eyes see, the mind believes. | Being with these two messed up people, things could get ugly.

• catfish
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 01-06 09:24
Heb je het nu niet over Novalogic''s Voxel-engine ivm Delta Force, daar kon je bijna eideloos inzoomen :9

Verwijderd

Voxels is toch CPU rendering dat heeft toch helemaal niks met je videokaart te maken.

• edward2
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 31-01 01:56

edward2

Schieten op de beesten

Volgens mij gaat hij eerder de boeken in als de onbereikbare kaart, niet vanwege de poen, maar dat kreng komt gewoon niet, moet je nagaan in Februari al aangekondigd en nou is hij er nog niet, nou vandaag dan in het beloofde land Amerika en in Jap..

Niet op voorraad.

Verwijderd

En waar blijft mijn Hercules Kyro2 64MB :(

• HitmanWVU
Op dinsdag 01 mei 2001 15:22 schreef HlpDsK het volgende:

[..]

Welk gedeelte van ''2 jaar terug'' snap je niet?
Ik bedoelde dat gras.......

• Stuff
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 28-06-2010

Stuff

*ploink*

GF3 is echt wel bereikbaar, ik heb er van het weekend mee zitten spelen... hij is sweeeeeet! :P

Vooral die Nature Demo is HEEL vet. :) Ben echt heel benieuwd hoe lang het duurt voordat die features in spellen worden verwerkt.

Met 3Dmark 2001 had ik trouwens een score van 4501 op 1024x768x32 (K7V met 700MHz Athlon en 256MB CAS3). Maar goed, ik heb de Beta_1 drivers dus de performance zal bij de uiteindelijke release-versie nog iets beter zijn. :)

http://www.vado.org -- Videogames are a conduit for the soul. They expand our lives, channel our imagination, test our skillz. Games exist as a channel for the boundless energy of people all over the world. -MegaTokyo

• BC3 Victim
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 29-09-2006
mmm dat zijn percies mijn specs Athlon 700mhz 256mb :)

maar ik heb nu al 4x gebeld of ie al binnen is en volgens mij is ie nog steeds niet verkrijgbaar hoor, was dat niet zo''n beta kaart waar jij mee speelde??
ik koop hem iig zo gauw hij er is :9~

De username van de oorspronkelijke plaatser van deze posting is bij Big Crash 3 eind mei 2001 verloren gegaan. Om toch de posting zelf terug te kunnen plaatsen is de user BC3 Victim in het leven geroepen

• Stuff

Stuff

*ploink*

Was inderdaad een soort beta (een Sample van Asus). Drivers waren ook niet helemaal top. Maar de performance was evengoed zeer aardig. :)

Quake 3, 1600x1200x32, Timedemo 1, 84FPS. :9~

http://www.vado.org -- Videogames are a conduit for the soul. They expand our lives, channel our imagination, test our skillz. Games exist as a channel for the boundless energy of people all over the world. -MegaTokyo

• spok9
  • Laatst online: 09:28

spok9

Groen...

Doe mij maar een radeon 2 hoor! Lijkt me een veel leukere kaart.

Zolang ik het zelf geloof is het goed toch?

• BC3 Victim
:9~ :9~ :9~ :9~ :9~ :9~ :9~ :9~ :9~ :9~

De username van de oorspronkelijke plaatser van deze posting is bij Big Crash 3 eind mei 2001 verloren gegaan. Om toch de posting zelf terug te kunnen plaatsen is de user BC3 Victim in het leven geroepen

• taz3d_nl
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 25-02 12:08
geforce3 sucks !!

- veel te duur
- ondersteund 3d toepassingen die nog niet in games worden ondersteund
- tv out deugt niet

ik voor de ati radeon 2, die zal ook vrij prijzig worden maar niet zo als de geforce series

:):)

Verwijderd

Op dinsdag 01 mei 2001 16:59 schreef taz3d_nl het volgende:
geforce3 sucks !!

- veel te duur
- tv out deugt niet

ik voor de ati radeon 2, die zal ook vrij prijzig worden maar niet zo als de geforce series

:):)
De GF3 zuigt niet het is een high-end kaart voor gamers die er graag veel geld voor neer leggen omstraks ook de nieuwste game dmo''s op te proberen. En je hoeft''m niet te kopen als je er geen belang bij hebt. Maar een kaart die niet geschikt is voor jou kan dat voor een ander wel zijn.
De Radeon2 bestaat niet en de GF3 wel.

Ook de Radeon gebruikt features die bij de introductie niet gebruikt werden en nu nog steeds niet en hoogst waarschijnlijk ook nooit gebruikt gaan worden.

• spok9
  • Laatst online: 09:28

spok9

Groen...

Op dinsdag 01 mei 2001 16:36 schreef Stuff het volgende:
Vooral die Nature Demo is HEEL vet. :) Ben echt heel benieuwd hoe lang het duurt voordat die features in spellen worden verwerkt.
Dat duurt waarschijnlijk nog een heeele tijd :(

Tegen de tijd dat dat in games zit, zijn er al weer andere features waar we op wachten... Ik vind het wel irritant dat de hardware tegenwoordig vooruitloopt op de software :(

Zolang ik het zelf geloof is het goed toch?

Verwijderd

Ik vindt het een beetje extreem worden als je kijkt naar het aantal videokaarten dat nvidia er doorheen jaagt en dan heb ik het nog niet eens over de prijzen. Ik bedoel, ik persoonlijk heb gewoon geen 1000 piek of meer over voor een videokaart..

• Thefirstikke
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online
Volgens mij zijn dat Voxels..... :)

• FireStarter
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 22-05 14:08
Hoe kan Stuff die Nature Demo eigelijk gezien hebben? Heeft hij dan al een GF3 kaartje ofzo? ;)

w00t

• Stuff

Stuff

*ploink*

Ik heb van mijn werk een GF3 kaartje gekregen om te testen. Moet zeggen, bevalt me goed. :)

• edward2

edward2

Schieten op de beesten

Het enige wat ik van m''n werk krijg om te testen zijn die creatieve milieuvriendelijk kerstpakketten voor het hele gezin:(

Stuff, hebbie 64 taps anisotropische filtering al voorelkaar gekregen, en hoe ziet Quincunx AA eruit?

Niet op voorraad.

• Stuff

Stuff

*ploink*

Heb me alleen nog maar ff op de performance gericht, niet op de beeldkwaliteit.

Die AA mogelijkheden wil ik later nog even bekijken. Wel heb ik gezien dat je in de advanced settings programmas kunt forceren om in een bepaalde AA modus te werken. ben eigenlijk wel benieuwd hoe goed dit werkt. :)

• Copyman
  • Laatst online: 29-07 20:54

Copyman

Dode muis

Op dinsdag 01 mei 2001 17:12 schreef spok9 het volgende:
Doe mij maar een radeon 2 hoor! Lijkt me een veel leukere kaart.
Nou, doe mij dan maar de Hecules 3D Prophet 4500 64MB , want qua prijs/kwaliteit verhouding vind ik dat toch een lekker kaartje ;).

Zeer belangrijke informatie: Inventaris

Verwijderd

Op dinsdag 01 mei 2001 17:38 schreef edward2 het volgende:
Stuff, hebbie 64 taps anisotropische filtering al voorelkaar gekregen, en hoe ziet Quincunx AA eruit?
Quincunx haalt de scherpte uit de textures. Dit komt denk ik door de multisampling die nV toepast. Ik denk alleen dat je er niet echt last van hebt tijdens het gamen. Maar mooi is het niet. En het is niet zo goed als 4xFSAA van de V5, maar wel sneller.

Verwijderd

Stuff, wat doe je voor werk? :9~ :9

Verwijderd

Ik denk dat ik op een KyroIII gaat wachten. Het is betaalbaar en hopelijk snel.

• Cereal
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 19-08 09:04
Op dinsdag 01 mei 2001 16:59 schreef taz3d_nl het volgende:
idd. de GF3 ondersteund functies die nu nog niet maar zo''n dure kaart is ook een inverstering in de toekomst, dus hij zuigt zeker niet, maar misschien een hoge prijs voor z''n bruikbare functies. maar hij blijft :9~

• Stuff

Stuff

*ploink*

De GeForce 3 is op het moment een dure kaart, daar ben ik het mee eens. Als we Nvidia mogen geloven dan is de V8200 een investering in de toekomst omdat deze chip de basis moet worden van vele games. Het probleem is alleen dat er dan wel games moeten komen die de kaart ondersteunen.
Doom 2000 is een voorbeeld van een kaart die, deels, gebruik maakt van de mogelijkheden van de Geforce 3. Dit spel zal rond 2002 verwacht worden en zou de Geforce eigenaren een ''edge'' moeten geven over andere kaarten. Het punt is alleen dat de Geforce Kaart maar deels word ondersteund in Doom 2000. Het is voor ID namelijk niet mogelijk om de kaart volledig te ondersteunen omdat ze dan de hele game engine moeten gaan herprogrameren, niet echt een optie voor ID.
Het punt is nu dat kaarten zoals de Kyro ook speciale features in de software nodig hebben. Het word voor game programmers dus steeds lastiger om een spel te maken dat op alle videokaarten lekker loopt. Want als je wilt dat je spel lekker loopt op "normale" videokaart, Geforce 3 kaarten, Kyro kaarten en ook nog eens op ATI kaarten dan is dan toch een hele investering omdat allemaal voor elkaar te krijgen daar je voor elke kaart een andere engine moet gebruiken (in het ergste geval). Het zal me dan ook niets verbazen als we ''binnenkort'' spellen krijgen in verschillende categorien, spellen die zijn gemaakt voor de Geforce 3, Spellen die zijn gemaakt voor de Kyro, Spellen die zijn gemaakt voor de Radeon en spellen die combinaties hiervan ondersteunen.
Oftwel, het is dus maar afwachten om te zien welke kaart(en?) er massaal ondersteund gaan worden door de game developers. Hierbij moet ik wel zeggen dat de Geforce 3 waarschijnlijk goed ondersteund zal worden aangezien Nvidia toch wel een grote speler is en dus eerder ondersteuning zal krijgen dan een "underdog" (niet negatief bedoelt) zoals Kyro.

Anyways, de Geforce 3 is een hele mooie kaart die wel wat aan de dure kant is. Hopelijk word deze naarmate de tijd verstrijkt een stukje goedkoper zodat hij voor een breder publiek beschikbaar komt (wellicht komt er een MX versie???).

Anyway, ik nok er mee en ga lekker naar mijn bedje, morgen weer vroeg op.

:)

• edward2

edward2

Schieten op de beesten

Het is altijd hetzelfde de laatste jaren, de hardware loopt voorop en dat zal voorlopig zo blijven.

Tegen de tijd dat de 3dGFx4;) er is, zullen daar ook weer nieuwe features op zitten, die nog niet direct ondersteunt zullen worden.

Veder zijn er natuurlijk wel een aantal dingen waar je er met de GF3 al flink mee op vooruit gaat, wat te bedenken van highresolution anti-aliasing, EMBM (eindelijk), 64 taps anisotropische filtering, vette performance in 1600x1200x32 ect.

Stuff, das een interresante opmerking van je, betreffende het development van spellen voor bepaalde catagorieen, dit is nou precies het probleem voor vele programmeurs en het succes/voordeel van consoles.

Niet op voorraad.

Verwijderd

Ik denk dat Croteam het goede voorbeeld heeft gegeven met Serious SAM. De auto-detect die in deze engine zit werkt ontzettend goed en optimaliseerd zo elke kaart en middels patches kun je zo deze ini-files bijwerken. Als je bijvoorbeeld de 1.00c patch installeerd zou dat voor de Kyro zowat een verdubbeling geven in fps doordat ogl_bExclusive=1 wordt gezet.
Dit zouden er meer moeten doen en niet zoals Epic en ID voor de simpelste benadering kiezen. Voor die 100 piek die je voor een spel betaald mag je dit soort ondersteuning wel verwachten vind ik. En niet alleen maar een nVidia optimized setting zoals in Quake3 of een 3dfx optimized zoals in UT.
Want eigenlijk is het niet logisch dat de Kyro2 sneller is in Serious SAM t.o.v. een GTS en dat dan niet is in Quake3.

• Wouter Tinus
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online

Wouter Tinus

Whee!

Op dinsdag 01 mei 2001 17:21 schreef thefirstikke het volgende:

[..]

Volgens mij zijn dat Voxels..... :)
Klopt, dat zijn Voxels.

Maar om even op de eerste reply in dit topic terug te komen: dat ondersteunt de GeForce3 niet :)

Ik zou op dit moment wel een GeForce3 kopen. De prijs ligt misschien 50 gulden boven die van de GeForce2 Ultra en Doom3 is gewoon :9~ ... maar dus no way dat dat op een GF2U draait aangezien de GF3 er volgens ID Software al de grootste moeite mee heeft.

Het is echter nog lang niet de ultime videokaart. Als we 2048x1536 64bit kleur met 250.000 polygonen per scene kunnen draaien rond de 60FPS begint het al meer in de buurt te komen :)

Professioneel Hyves-weigeraar

Verwijderd

Persoonlijk vind ik de prijs van de Geforce3 nog wel meevallen.
De GF2 Ultra was bij de release zo''n 1400 piek(en toen was ie ook echt te krijgen.
De GF3 was bij de intro zo''n 1500 piek(toen was ie echter nog nergens te krijgen), nu zitten we al op 1050 piek(en is ie nog steeds zeer slecht te krijgen.

Verwijderd

Op dinsdag 01 mei 2001 13:53 schreef HlpDsK het volgende:
Er is altijd een betere kaart in het vooruitzicht.
Had een oud Chinees gezegde kunnen zijn :):):)

Verwijderd

Ey Stuff, wat is de 2D kwaliteit van die kaart?? :) of :( ??:?

Verwijderd

3D-kaartfabrikant nVidia gaat aardig snoeien in de prijzen van de GeForce-chips, meldt de Britse IT-nieuwssite The Register. Volgens het artikel zal het bedrijf sommige 3D-chips tot 38 procent goedkoper maken. Dit zou 3D-kaarten met nVidia-chips aanzienlijk goedkoper maken.

De prijs van een GeForce3-kaart zou kunnen dalen van 650 EUR naar ongeveer 440 EUR. 3D-kaarten op basis van de GeForce2 Ultra - een 3D-chip die nog altijd tot de top gerekend mag worden - zouden een prijskaartje van circa 335 EUR dragen. Goedkope 3D-kaarten op basis van de GeForce2 MX200 zouden onder de 120 EUR duiken.

De prijsdalingen zouden het gevolg zijn van de huidige malaise in de pc-markt. De terugval in de verkoop van pc''s treft ook de producenten van computercomponenten zoals nVidia. Daar komt bij dat de kostprijs van een GeForce3-chip nog betrekkelijk hoog is en dat OEM''s dus geneigd zullen zijn om goedkopere alternatieven te zoeken.

Een andere verklaring zou zijn dat de productie van GeForce3 meer bruikbare chips oplevert dan verwacht. Aangezien nVidia een deel van de te produceren chips al heeft verkocht aan Microsoft, die de chip in de Xbox zal gebruiken, zou voor het bedrijf een kleinere winstmarge per chip acceptabel kunnen zijn.

(Kwam ik toevallig tegen ergens, misschien interessant)

• Stuff

Stuff

*ploink*

edward2, Over die consoles heb je wel gelijk. Dit brengt gelijk nog een verkooppunt van de Geforce 3 naar voren: de Xbox. Aangezien hier een Geforce in zit zullen game developers sneller ondersteuning inbouwen voor de Geforce 3, dan is het spel namelijk beter te porten naar de Xbox. Op die manier bereiken ze een breder publiek en dus een hogere omzet. Als je een spel optimaliseerd voor bv de Kyro kan kun je het spel wel porten naar de Xbox maar dan zal het spel minder goed werken dan een spel dat geoptimaliseerd is voor de Geforce 3.

Off to work. :)

• biobak
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 08:30
Op dinsdag 01 mei 2001 22:05 schreef Stuff het volgende:
Doom 2000 is een voorbeeld van een kaart die, deels, gebruik maakt van de mogelijkheden van de Geforce 3. Dit spel zal rond 2002 verwacht worden en zou de Geforce eigenaren een ''edge'' moeten geven over andere kaarten.
John Carmack: De GF3 haalt in Doom III 30 fps op 800x600. Ja daaaag, ze kunnen de boom in met die GF3. En Doom III mag ernaast gaan zitten.

Verwijderd

De X-box chip is niet hetzelfde als de GF3. Dus ik zie daar geen voordeel in. En met dergelijke speculaties ga je er al vanuit dat de X-box een absolute hit gaat worden en dat moet ik nog zien. Ik denk dat de Playstation 1/2 niet zo makkelijk te verslaan zal zijn. En Microsoft heeft niet zo''n goede image als Sony.

edit:
dit zei Biobak dus ook ;)

Volgens John Carmack is de GF3 niet instaat om DOOM3 met maximale kwaliteit te renderen in een resolutie hoger dan 800x600. Dus ik denk niet dat je met de GF3 een goede koop doet naar de toekomst, wat niet wil betekenen dat het een slechte kaart is.

En ik wil nogmaals wijzen op Croteam. Met deze engine kun je prima verschillende kaarten optimaliseren.

Verwijderd

Mhhh Geforce 3 de ultieme videokaart? Ja de ultieme videokaart om je banksaldo om zeep te helpen :'(. Ik bedoel maakt het wat uit als je FPS 80 of 100 is en de mogelijkheden worden op dit moment toch niet gebruikt. Nvidia kaarten zijn over het algemeen slecht van 2D kwaliteit en dat voor een videokaart die > fl 1000,- kost. Ik vind deze prijzen veel te duur koop gewoon een 2GTS en koop volgend jaar weer een nieuw model dan ben je goedkoper uit. Ik hoop persoonlijk dat de monopolie positie op het gebied van mainstream gamers videokaarten van Nvidia om zeep wordt geholpen :7

• hjs
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

hjs

Ik hoop persoonlijk dat de monopolie positie op het gebied van mainstream gamers videokaarten van Nvidia om zeep wordt geholpen :7
Ach, dan word de monopolie weer overgenomen door bv. die gasten van de Kyro.

3 jaar terug was 3dfx de grote waar tegen aan werd geschopt, Ze werden voorbij gestreefd door nVidia. nVidia gaat ook wel weer de fout in, of word lui, of ... en dan komt de volgende alweer om het over te nemen.

De wet van de remmende voorsprong :+

• edward2

edward2

Schieten op de beesten

Dat ben ik wel met je eens Slashhead, maar ik vind het toch een verkeerde marktbenadering.

Ze zullen de invloed van ATI starks nog harder voelen met de Radeon2.

Niet op voorraad.

Verwijderd

Having used the GeForce 3 for quite a while now, along with a similar system using a Radeon 64Mb DDR, I can quite honestly say that I have noticed a difference, and disappointingly, its in the Radeons favour. Although the GeForce 3 definitely handles matters a lot better than the Radeon (and is the first graphics card on our testbed to run 3D action monster Tribes 2 flawlessly at high resolutions), its competitor from ATI just looks slightly sharper at times, and that sort of distinction is important. Using identical settings (1024x768x32 with 4xFSAA) and running Quake III Arena as a common example, the definition of the scene was simply superior on the ATI Radeon. Of course performance was in the GeForce 3s favour (the Radeon was almost unusable with those settings in Quake III). Whether this makes a difference will have to be decided on a personal level, but if you need a more common benchmark (after all, most potential GeForce 3 buyers will already own NVIDIA cards), the visuals of the GeForce 2 GTS are pretty much of the same quality under certain circumstances as the GeForce 3.
Waarschijnlijk zal de 2D dan ook wel niet zo best zijn. Want 3D heeft (ik ga ervan uit dat ze 4xOGSS hebben gebruikt en geen Quincunx) dezelfde weg als de 2D en gaat door dezelfde RAMDAC en filter.

• Stuff

Stuff

*ploink*

Slashhead
De Geforce chip in de Xbox is inderdaad iets anders dan de "echte" geforce chip, maar in grote lijnen heeft deze dezelfde mogelijkheden.
Of de Xbox een hit word durf ik echt niet te zeggen. Sony staat sterk in de markt, maar Microsoft is erg vastberaden om de Xbox een hit te laten maken.

Alain
De 2D kwaliteit is even goed als mijn Asus V3800 TNT2. heb er nog even naar gekeken doormiddel van wat images te bekijken. De 3D kwaliteit is, tja, "gewoon".

Time will tell... sooner or later time will tell.

• Wekkel
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 13-06 12:06

Wekkel

De downloadkoning

We zitten nog spellen te spelen uit 1998 en laat 1999. Wat voor serieuze titels ala UT en Quake3 zijn er nog uitgekomen?
Volgens mij zitten we nog steeds met een aardige performance tijdbom in onze pc''tjes. Er moet alleen geschikte software voor komen, niet die "oude engine, meer detail" achtige producties, zoals NOLF en zo.

Ik ben heel benieuwd naar spellen, die de huidige videokaartjes maximaal gaan pressen (T&L goed gebruiken).

Verwijderd

Stuff,

Naar mijn weten gaat de X-box HSR met early z-check gebruiken (3dfx V5) hierdoor heb je dan voor een Geforce die ook aan HSR gaat doen (mischien de GF5 omdat dat harware matig erin moet zitten) een voordeel doordat de software hier voor geoptimaliseerd zou kunnen zijn. Maar voor het gros van de te krijgen software is dergelijke HSR gedoemd te mislukken en leidt dat tot incompatibiliteit of tot een gigantische performance deuk omdat de GFX het dan niet kan gebruiken.
Voor de rest zie ik absoluut geen voordelen voor een GF ontwerp op het PC platform omdat er niet voor niks een standaard is met openGL en DirectX. En natuurlijk goede engines die een database hebben met de nieuwste kaarten.

• paragon
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 23-08 17:24
Op dinsdag 01 mei 2001 14:56 schreef gekkejopie het volgende:
de GF3 is op de wat hogere resoluties beter dan de GF 2 maar de snelheid van de kaart wordt nog steeds beknelt door het geheugen dat erop zit.... er word bij de GF 3 wel een nieuwe techniek gebruikt voor het schrijven naar het geheugen dit scheelt enigzins wat.

grtz jopie
Het geheugen van de GF3 is geen knelpunt kijk maar naar deze vergelijking: http://www.tweakers.net/nieuws/16784

Hier wordt duidelijk dat het overkloken van het geheugen geen invloed heeft.

• edward2

edward2

Schieten op de beesten

Als het 3d beeld nog steeds minder is dan het messcherpe beeld van de ATIRadeon, mogen ze zich wel eens achter de oren krabben, waarom maken daar nou niet eens werk van?

Dit staat toch totaal niet in verhouding met de talrijke innovaties op de kaart, dit zijn verdorie de grondbeginselen van een grafische...

Niet op voorraad.

• phemelrijk
  • Laatst online: 10:46

phemelrijk

Wat is dat dan ?

Als het goed is komen deze week de eerste v8200-ers uit in Nederland :) Ben benieuwd.

• Diablow
  • Laatst online: 19-08 21:20
Op woensdag 02 mei 2001 09:46 schreef Wekkel het volgende:
We zitten nog spellen te spelen uit 1998 en laat 1999. Wat voor serieuze titels ala UT en Quake3 zijn er nog uitgekomen?
Volgens mij zitten we nog steeds met een aardige performance tijdbom in onze pc''tjes. Er moet alleen geschikte software voor komen, niet die "oude engine, meer detail" achtige producties, zoals NOLF en zo.

Ik ben heel benieuwd naar spellen, die de huidige videokaartjes maximaal gaan pressen (T&L goed gebruiken).
Afbeeldingslocatie: http://www.unreal2.com/images-dynamic/screenshot3.jpg Afbeeldingslocatie: http://www.unreal2.com/images-dynamic/comparison1ga.jpg Afbeeldingslocatie: http://www.unreal2.com/images-dynamic/comparison2ga.jpg
Unreal 2 is your anser>:)

Verwijderd

Edward2,

Daar wordt niet naargekeken door het gros van de mensen die dergelijke kaarten kopen. De meesten krijgen gewoon een natte plek in de broek wanneer ze de 20 pagina''s tellende spec list van nVidia zien. En zijn verkocht...
Ik weet niet in hoeverre deze aantijgingen waar zijn. Maar het zou logisch kunnen zijn omdat nV niet al te veel reclame maakt voor uitstekende 2D. 3dfx heeft de RAMDAC die in de Banshee zat ook gebruikt tot aan de V5. En de 2D van 3dfx is een stuk beter dan die van nVidia en dat geldt mijns inziens ook voor de 3D. Je hebt wel minder features maar de kleuren zijn gewoon beter. En eigenlijk hoort een high-end kaart zoals nV de GF3 zelf noemt op alle vlakken goed te zijn anders mag je zo''n titel niet dragen. (IMHO)

Verwijderd

Ik eis eigenlijk van ATI dat ze de 16bits verbeteren. Dit is echt een drama.

• edward2

edward2

Schieten op de beesten

En het renderen van particles en rook, want dat is ook een drama, kijk in Half-Life eens, nadat je een tegen gestander tot bloedens geschoten heb, dichtbij tegen die bloedvlekken, de framerate daalt dan dramatisch.

Hetzelfde geld voor rookeffecten.

Niet op voorraad.

• edward2

edward2

Schieten op de beesten

De Visiontek is trouwens op de meeste plaatsen uit, maar laat deze nou weer niet in NL verkocht worden.

Verder heeft exile al enkele V8200''s binnen gehad volgens de verkoper, ik vond dit maar een vaag verhaal omdat ik nog nergens op het net gelezen heb dat ze uitwaren.

Niet op voorraad.

Verwijderd

Tsja, je kunt er nog niet echt alles van zeggen. Ik ga nog effe w88 tot de GF3 Ultra er is, 1600x1200x32 = 70-80fps op een gewone GF3, op een GF3 Ultra wordt dat dan iets van 100-110. Ik w8 nog effe op die ultra, is dat wat aantrekkelijker koop ik die, is hij niet echt veel beter, dan is de gewone GF3 al weer wat goedkopen en koop ik die gewoon (de Pro versie (weet niet of die wel komt) vind ik misschien ook nog wel wat)

• BC3 Victim
Ik speel die spellen op mijn Voodoo 5 5500 ook op 40+ fps op een P3 733....

En die kaart is ook abnormaal duur ook...

Ik hou het wel bij me Voodoo 8-)

• BenJoep
  • Laatst online: 24-08 22:07
idd er mogen wel weer is bedrijven die nvidia gaan narren. Alleen al om de prijzen te drukken :).
Ik vind kaarten zoals de Kyro en dergelijke wel cool maar tegen de 3d power van nvidia kunnen ze nog niet op.

| I've got permission to color outside the lines |

Pagina: 1