[BC3] Multimonitor werkt, maar niet helemaal...

Pagina: 1
Acties:

• The - DDD
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 17-08 22:44
(jarig!)
Ik probeer een probleem op te lossen voor een kennis van me.

Hij heeft thuis de volgende situatie:

win 98
primaire video kaart: ASUS GeForce 64MB (ikzelf vermoed een versie 2 of misschien 3)
secondaire videokaart: SIS 8MB

De ASUS hangt aan een nette 19" CTX monitor.
De SIS hangt aan een 14" geval.

Ok, wat is er mis.
De boel start netjes op alles wordt herkent. Echter na drie seconden gaat het mis. Het lijkt op een synchronisatie probleem in de ASUS/CTX combo. Hij krijgt twee keer wazig zijn buroblad te zien.

Echter na het moeizaam aanpassen van de buroblad instellingen of het starten en sluiten van een spelletje blijft het goed. Dus als er van videomode wordt gewisseld en weer terug, dan is en blijft het goed. Ook als hij zijn resolutie van zijn ASUS opschroefd krijgt hij een probleem. De de CTX monitor begint dan na en reboot op het moment dat het buro blad op zou moeten komen, te klagen dat er geen signaal is.

Met de SIS en de 14" zijn er geen problemen. Hij heeft deze combi van kaarten op aanraden van een flightsim shop gekocht en daar in de winkel hebben ze hetzelfde spul probleemloos draaien.

Nu zit ik me af te vragen of er hier ook lui zijn die wel is vergelijkbare vage problemen hebben gehad. En me misschien verder kunnen helpen met hun ervaringen.

Verwijderd

verwissel de monitor is en testen :?

oma

• The - DDD
(jarig!)
Dus de CTX vervangen door een andere, compleet nieuwe monitor. Hmm, zou inderdaad kunnen zijn dat die CTX een beetje gaar is. Want verder werkt alles naar wens.

Enige probleem is dus drie seconden na het opstarten en bepaalde resoluties tijdens het opstarten.

''k Zal is kijken.

• The - DDD
(jarig!)
Het is opgelost. :)

Precies op het moment dat er een of ander resolutie tooltje behorende bij de tweede videokaart werd geladen, ging het alsmaar mis. Dit tooltje eraf gepleert en klaar, perfect. :P