De username van de oorspronkelijke plaatser van deze posting is bij Big Crash 3 eind mei 2001 verloren gegaan. Om toch de posting zelf terug te kunnen plaatsen is de user BC3 Victim in het leven geroepen
Ik heb het zelfde probleem. Ik kan geen mpeg kijken want dan krijg ik groene strepen doormijn beeld. Als ik directdraw uit zet + agp patroon versnelling dan werkt het wel. vreemd heel vreemd.
De username van de oorspronkelijke plaatser van deze posting is bij Big Crash 3 eind mei 2001 verloren gegaan. Om toch de posting zelf terug te kunnen plaatsen is de user BC3 Victim in het leven geroepen
VorTOn: Jouw probleem ken ik. Is niet op te lossen, want nieuwe drivers zijn er niet. Er bleek ook een inruilactie te zijn om je Viper II tegen een Viper 770 in te ruilen, maar daar kwam jij waarschijnlijk, net als ik, te laat achter.
Dat probeer van Hippi3 heb ik niet. Misschien komt dat doordat je in AGP2x werkt? dat zit niet helemaal lekker bij de Viper II, gewoon in AGP1x werken.
Verwijderd
ik heb dus ook zo''n kaartje en had ook die problemen. de meeste zijn bij mij verdwenen nadat ik de bios van me ViperII had ge-upgrade en de laatste drivers heb ge-installed. hij doet het nu prima. gamen en divx enzo..geen strepen, alleen heel soms een beetje clipping in cs/ut. maar dat geeft niet
oh ja.. als je een 440LX chipset hebt op je mobo, dan kun je maar beter een nieuwe kaart of mobo kopen, want met een 440LX chipset loopt de ViperII heel onstabiel.
iemand nog idee hier voor want directx uitzetten is niet zo''n optie.
Maar ik gebruik em alleen nog voor zijn tv-out op een 2e computer (die is alleen voor Mp3 en DiVX)
ftp://ftp.hastec.nl/pub/videokaarten/Savage4/s3tweak_110a.zip Voor S3Tweak
Ene zorgt ervoor dat je betere snelheid hebt, en hopelijk ook betere kwaliteit (9.51.12 was echt hopeloos, 9.51.11 was wat dat betreft beter).
Andere zorgt ervoor dat je TV-Out support krijgt en je wat kunt overclocken.
Ik denk niet dat die driver van mij goed in OpenGL gaat draaien als het geen Quake is, dus kan het zijn dat je ICD 9.50.05 moet pakken (www.savagenews.com voor een complete driver library)
* _JGC_ gebruikt nu een Savage4 omdat ie weer wil testen
Als Diamond dat dan ook via de distributeurs ofzo liet weten, dat die actie er was, dan had ik er ook gebruik van kunnen makenOp dinsdag 01 mei 2001 13:08 schreef jbalk het volgende:
Had je je kaart moeten inleveren en hem voor een Viper 770 moeten omruilen. Maar volgens mij is die aktie nu over
Viper II sucks bigtime. Spellen speel ik haast nooit, maar de 2D kwaliteit zuigt hard. M''n volgende kaart wordt iig een Matrox, zeker weten.
Misschien een keer de help van S3Tweak doorlezen??? S3Tweak kan niet zomaar je hele windows naar de ...... laten gaan.Nog iets over dat tweak proggie. Ik zou er mee uitkijken want dat proggie molt echt je compu... Bij mij was doordat proggie echt mijn hele windows naar de ....... . Mijn framerate was giga omlaag gegaan ik max framerate van 30 over dus ik vindt dat maar niets.
Problemen met de Viper2?
ik heb ook een viper2 ,en heb helemaal geen
problemen.
met win98se had ik een tv-output selectiontab,maar met windows me niet.
simpelweg een nieuw drivertje downloaden
en klaar is kees.