[BC3] Radeon en vastlopers

Pagina: 1
Acties:

• Sagittarius
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
Ik heb een weekje geleden mijn nieuwe PC binnengehad. Bijna was ik voor een GeForce MX gegaan, maar omdat ik juist meer in 2D wilde doen, heb ik maar een Radeon gekozen. De drivers: Radeon driver 4.13.7075, AGP GART 4.03D, 4-in-1 4.24 (zitten bij GART drivers). AGP Aperture Size staat op 64MB in BIOS (kheb ook 128 en 256 al geprobeerd).

Nu mijn probleem. Iedere keer als ik een visuele plugin van Winamp gebruik, hangt mijn computer na zo''n kleine 5 seconden ofzo. Iedere keer als ik UT opstart en ik wil een training of missie starten, hangt mijn computer helemaal. Hetzelfde geldt voor het opstarten van DivX, AVI en MPEG. Ook 2D is niet wat ik ervan had verwacht. Mijn oude Voodoo3 2000 was inderdaad beter wat 2D betreft. :(

Het enige wat ik nu een beetje nog kan doen is fotosoepen en internetten op mijn o zo snelle ISDN verbinding. :r

Sommige mensen zouden kunnen denken dat ik dit topic in 1 van de vele Radeon topics zou moeten plaatsen. Maar ik zit hier met een specifiek probleem en in al die topics is het: "Radeon is beter/slechter dan de GeForce"

Vandaar dit topic. Bij voorbaat dank.

Verwijderd

Begin met het installen van de nieuwste VIA 4-in-1. Dat heeft voor mij veel gezeik opgelost.

• DarkShadow
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 18:22
nooit geen enkel probleem met mn radeon gehad, alles werkt perfect, ook het vivo gedeelte.

• Darkvater
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 26-08-2024

Darkvater

oh really?

Je hebt zeker een KT133(A) mobo of niet?? Heb je misschien ook een SbLive!?

Dan is het niet het fout van je videokaart, maar je mobo+geluidskaart conflict. Wat je kan doen is de nieuwste 4in1 drivers (4.29) downen en je geluidskaart in een andere slot zetten, of helemaal eruithalen om te kijken dat ik gelijk heb.

Windows Vista? *NEVER* Het waarom - Opera forever!!!
I've seen chickens that were more menacing. Chickens in a coma. On ice. In my fridge

• Pollewob
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
Op dinsdag 01 mei 2001 11:29 schreef Sagittarius het volgende:
Het enige wat ik nu een beetje nog kan doen is fotosoepen en internetten op mijn o zo snelle ISDN verbinding. :r
[off-topic]
Jij hebt tenminste nog ISDN, ik zit hier met Casema te kloten :(
[/off-topic]

• Sagittarius
  • Niet online
Op dinsdag 01 mei 2001 13:44 schreef Darkvater het volgende:
Je hebt zeker een KT133(A) mobo of niet?? Heb je misschien ook een SbLive!?

Dan is het niet het fout van je videokaart, maar je mobo+geluidskaart conflict. Wat je kan doen is de nieuwste 4in1 drivers (4.29) downen en je geluidskaart in een andere slot zetten, of helemaal eruithalen om te kijken dat ik gelijk heb.
Ik heb inderdaad een KT133(A) moederbord. Maar zoals je in mijn signature kunt zien heb ik niet een SB, maar een Vortex 2 kaartje van Diamond (MX300). Vanavond een clean install :'( en dan maar de nieuwste 4-in-1 installeren. Later op de avond weet ik dus meer.

Verwijderd

Ik zelf kreeg van de meest enge problemen met mijn radeon toen ik er een oude voodoo2 kaart bij wilde zetten (voor oude glide spelletjes (anders lag hij toch maar te verstoffen)). De meest rare fouten kreeg ik. Het bleek gewoon dat mijn voodoo2 niet samen wilde werken met mijn radeon.

Heb je niet toevallig een kaart in het bovenste pci slot zitten? Ik dacht namelijk dat het bovenste pci slot hetzelfde irq deelde als het agp slot. Misschien heb je een hardware conflict.

• Sagittarius
  • Niet online
Op dinsdag 01 mei 2001 16:36 schreef Rtukkers het volgende:
Ik zelf kreeg van de meest enge problemen met mijn radeon toen ik er een oude voodoo2 kaart bij wilde zetten (voor oude glide spelletjes (anders lag hij toch maar te verstoffen)). De meest rare fouten kreeg ik. Het bleek gewoon dat mijn voodoo2 niet samen wilde werken met mijn radeon.

Heb je niet toevallig een kaart in het bovenste pci slot zitten? Ik dacht namelijk dat het bovenste pci slot hetzelfde irq deelde als het agp slot. Misschien heb je een hardware conflict.
:) Dat ga ik eerst maar eens proberen. Toevallig zit mijn geluidskaart (MX300) in het eerste slot. Even kijken of het wel goed werkt als ik die eruit haal.

• hjs
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

hjs

Op dinsdag 01 mei 2001 18:40 schreef Sagittarius het volgende:

[..]

:) Dat ga ik eerst maar eens proberen. Toevallig zit mijn geluidskaart (MX300) in het eerste slot. Even kijken of het wel goed werkt als ik die eruit haal.
Geluidskaart altijd zo ver mogelijk weg bij de videokaart! Een videokaart heeft namelijk nogal de neiging om de geluidskaart te gaan storen. sowieso dus die MX300 weg daar, naar beneden dat ding, en check ff of de Radeon wel een IRQ voor zich zelf heeft.

lees deze guide ook goed door.

• Sagittarius
  • Niet online
Alles werkt nu goed. Kan ook niet anders, want ik heb mijn geluidskaart eruit gehaald :( Moet het nu doen met OnBoard Ruis. Nu is er nog 1 ding dat ik nog niet geprobeerd heb. Vortex2 drivers installeren i.p.v. de Diamond drivers. Volgens iemand op dit forum (weet niet meer waar) zou dit alles :? moeten oplossen. Ik ben benieuwd.

En ja, alle andere oplossing heb ik al geprobeerd. Van Via drivers tot re-installs. Van BIOS-patches tot verplaatsen van kaart naar andere PCI sloten. Nix noppes nada.

Anders zit er maar 1 ding op. Op zoek naar een moederbord voor mijn Duron, die geen last heeft van deze k#tbug.
Pagina: 1