[BC3] stabiel??

Pagina: 1
Acties:

• Mastakilla
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 12-08 00:35
Ik heb net mijn Palit Daytona Gforce2MXje overgeclocked naar 215 voor de core en 210 voor het geheugen... (5mhz hoger gingen ze ook nog goed)

maar nu wil ik wel eens weten of hij deze snelheid wel aankan

ik had het met enkele testjes van 3dmark 2001 al getest, maar twijfel eraan of deze het uiterste uit mijn videokaart halen

bestaat er niet zoiets als prime95 voor videokaarten? (met prime95 kan ik binnen de minuut zien of mijn processor 100% stabiel loopt als hij geen error geeft)
ik heb namelijk geen zin om hier uren 3dmark 2001 te loopen

ook vraag ik mijzelf af hoe je zo''n artifacts kan vinden (als ik het geheugen 225mhz zette zag ik ze wel duidelijk in 3dmark 2001 omdat het er zoveel waren, maar als het er weinig en kleintjes zijn dan zullen ze mij toch al moeilijker opvallen)
kan dit getest worden met iets anders dan het blote oog?

ps:
1) en wat doen die image quality tests nu eigelijk in 3dmark2001?
2) is het eigelijk normaal dat ik in winME (niet overgeclocked) een score van 1500 krijg en in win2000 een score van 800 (niet overgeclocked) en score van 900 (overgeclocked)

• BenJoep
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 18:42
Dan heb ik ff een vraagje aan jou hoe kom ik aan prime95??? Als dit natuurlijk freeware is!

| I've got permission to color outside the lines |

• Bomberman
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 20-01 15:31
Er is zover ik weet geen Prima95 voor je videokaart ;) .. wat ik doe om te kijken of m''n videokaart stabiel is na overclocken is gewoon de hoogst mogelijke (ligt meestal aan je monitor) resolutie kiezen (bij mij 1600*1200), 32-bit kleur en dan op low detail de ''adventure'' benchmark loopen in 3DMark2000. Lekker een nachtje laten bakken en de volgende morgen kijken of ie nog loopt :) . Artifacts zie je vrij goed in 3DMark2000 ..

PC Specs

• Mastakilla
Op maandag 30 april 2001 16:22 schreef Genotix het volgende:
Dan heb ik ff een vraagje aan jou hoe kom ik aan prime95??? Als dit natuurlijk freeware is!
euh

het is een wiskundig rekenprogramma, maar waar ik het vandaan heb weet ik al niet meer, maar als je ff search doet bij die hard overclocking dan vind je dat zeker...

• Bomberman
Hier kun je Prime95 halen geloof ik ..

PC Specs

• BenJoep
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 18:42
Het tanx, was net heel het i-net aan het afzoeken, maar kon niks bijzonders vinden.

| I've got permission to color outside the lines |

• Mastakilla
Op maandag 30 april 2001 16:25 schreef Bomberman het volgende:
Er is zover ik weet geen Prima95 voor je videokaart ;) .. wat ik doe om te kijken of m''n videokaart stabiel is na overclocken is gewoon de hoogst mogelijke (ligt meestal aan je monitor) resolutie kiezen (bij mij 1600*1200), 32-bit kleur en dan op low detail de ''adventure'' benchmark loopen in 3DMark2000. Lekker een nachtje laten bakken en de volgende morgen kijken of ie nog loopt :) . Artifacts zie je vrij goed in 3DMark2000 ..
weet je zo toevallig ook de ideale instellingen voor 3d mark 2001? (anders moet ik die 2000 ook al gaan installeren)
ik heb trouwens ook nog serious sam erop staan...
is die goed (beter dan 3dmark2001) om te testen? (hoe benchmark je daar eigelijk mee?)

• Bomberman
Nee ik weet zo niet de ideale instellingen .. als het maar instellingen zijn waarbij de videokaart de bottleneck vormt en niet de CPU. Die ik zou ook weer gewoon voor de hoogste resolutie gaan in 32-bit kleur (je overklokt ook het geheugen dus dat moet ook goed gemarteld worden >:) ) .. het beste is ook low detail, weer zodat je zeker weet dat de CPU niet de bottleneck is (ook al gebruik je T&L).

PC Specs

• Mastakilla
vreemd dat er niet meer mensen zijn die hun videokaart getest hebben na het overclocken?!
:?
Pagina: 1