[BC3] piepende monitor bij1024x768

Pagina: 1
Acties:
  • 117 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• BC3 Victim
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 29-09-2006
Ik heb mijn pc in de huidige vorm al meer dan een 1 jaar, maar sinds een week maakt mijn monitor (LG 17" Flatron 78FT plus)een zeer irritant hoog piepend geluid. Dit gebeurt alleen bij 1024x768. Het komt duidelijk uit de monitor. Andere resoluties geven geen probleem.
Iemand een idee ?

terlen

De username van de oorspronkelijke plaatser van deze posting is bij Big Crash 3 eind mei 2001 verloren gegaan. Om toch de posting zelf terug te kunnen plaatsen is de user BC3 Victim in het leven geroepen

• monkel
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 10:42
ideetje: terug naar de winkelier

• Rody
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 01-08 10:13
ik heb een LG 17" 77M

en dat heb ik nou ook soms
al die van resolutie verwisselt een onwijs hoge piep.
heel irritant |:(

daarom, LG ziet er leuk uit, maar heeft veel kuren. dus voor mij geen LG meer..

• BC3 Victim
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 29-09-2006
gewoon de frequentie aanpassen via: geavanceerd adapter.

De username van de oorspronkelijke plaatser van deze posting is bij Big Crash 3 eind mei 2001 verloren gegaan. Om toch de posting zelf terug te kunnen plaatsen is de user BC3 Victim in het leven geroepen

• I_stealth_I
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 11:51

I_stealth_I

Tweak It OR leave it!

Heb ik ook gehad met een Samsung 17" monitor
(750 S)Op advies van mijn leverancier, heb ik contact opgenomen met de fabrikant, die mij een andere monitor heeft gegeven, en deze heeft niet zo''n hoog frequente piep :)

gewoon de fabrikant opbellen.

PS. nieuwe drivers voor je monitor willen ook wel eens helpen.

/dev/null

• Noedelsupke
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 18-07-2023
Dit heb ik dus ook een tijdje gehad met mijn Iiyama 17" , als ik dan CS speelde op 1024 vet piepen, was echt irritant, maar na install van drivers voor de monitor heb ik er geen last meer van gehad, weet trouwens niet zeker of het nu ligt aan die drivers...

PIII 800@804 Mhz

Verwijderd

Misschien helpt het om ff (=een paar dagen) de stroom eraf te flikkeren. Als je een keer op vakantie bent ofzo.

Verwijderd

Het viel mij op toen ik mijn LG op 120hz zette dat ik een lichte piep hoorde. Op 100hz hoor ik trouwens niks.
Mischien als je de HZ iets lager zet dat je van het probleem af bent.
BTW Mijn tv piept ook als een gek. Oplossing niet meer op letten en je hoort het ook niet meer.

suc6

Verwijderd

Ik heb dat met mijn monitor oom :(
Echt irri !!!

Verwijderd

Komt omdat je je monitor aan het opblazen bent. De combinatie van frequentie en refreshrate is te hoog voor de monitor. Een van de twee moet omlaag anders is hij binnenkort kaduuk. En garantie op oversturing krijg je echt niet...

• gabberjoost
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 14:36
Dat piepen komt mij bekent voor (LG 795 FT). Toen ik hem net had, piepte hij ook wel eens, maar na minder dan een minuut stopte hij er weer mee. Dat was alleen maar de eerste maand of zo, heb er nu geen last meer van.

Verwijderd

Ik ken het probleem ook met m''n LG Studioworks 57i, deze geeft als hij heel lang(=meer dan 48uur) non-stop heeft aangestaan op 100Hz ook een pieptoon... Als ik hem hoger of lager zet geen enkel probleem meer.

Ik blijf in ieder geval wel bij LG... Ben zeer tevreden met m''n monitor.

• mr_a
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 23-05-2023
Ik heb me tijdens mijn afgebroken technische opleiding laten vertellen dat condensatoren kunnen piepen. En op het circuitry in je monitor zitten VEEL condensatoren :)

Dat piepen zou een gevolg zijn van snel opladen en ontladen waardoor er wat spanningsveranderingen en trillingen in de condensatoren op kunnen treden. Maar het kan dus GEEN kwaad.

Mijn 4 jaar oude Acer 17" die al 4x voor reparatie e.d. terugmoest piept op 1024x768, 60 Hz maar verder niet.

"There's just a nice looking, quiet computer..." | Mac mini 1.42 | AMD 64 dual core power! | pc specs

Verwijderd

Heb ik ook regelmatig, en net weer... Een harde klap (met beleid) en het is weer stil in die kast.
Misschien een kleine tip :D
Pagina: 1