Toon posts:

[BC3] Slecht voor de monitor?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
ALs ik mijn geluidsinstallatie lekker hard aanzet met vette bassen erin, is het dan slecht voor de monitor??

Mijn beeld gaat dan trillen :?

Verwijderd

Een beetje monitor kan wel wat hebben hoor.
Het is ook een beetje afhankelijk van hoe dicht die installatie bij je monitor staat en hoe hard je hem dan zet.

Als je beeld dan gaat trillen lijkt me niet echt zo gezond nee. Dan moet je hem wel erg hard hebben staan lijkt me :P

Verwijderd

Bedoel je misschien dat je speakers tegen je beeldscherm aanhangen ala packardbell:?

Verwijderd

Op maandag 30 april 2001 17:48 schreef Ro2 het volgende:
Bedoel je misschien dat je speakers tegen je beeldscherm aanhangen ala packardbell:?
Ik weet wel zeker dat hij dat niet bedoeld.

• Hyperbird
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
Heb ik ook, het beeld gaat niet echt hard trillen maar het lijkt alsof ie opeens op 30hz staat ofzo:P

• Tony_Montana
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 19-08 17:29
Lijkt me niet goed voor je monitor

• Xandrios
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 16:17
zorg dat je speakers ver van je monitor afstaan, want anders kun je heeel vreemde effecten krijgen :(:(

• taz3d_nl
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 25-02 12:08
packard hell ZUIGT !!!!!!!!!!
wie monteerd er nou speakers aan een monitor ??
ik heb zo''n :ri-connect ding bij iemand gezien en door die vage diamond boxen kreeg hij allemaal lijnen door zijn beeldscherm dankzij die magneten:?

Verwijderd

Topicstarter
Haha, ik heb geen packerd bell

Tis een iiyama vision master pro 452

Verwijderd

Op maandag 30 april 2001 19:08 schreef Konijn het volgende:
Haha, ik heb geen packerd bell

Tis een iiyama vision master pro 452
Hoe kun je dat je Iiyama nou aandoen :o

Verwijderd

Je bedoelt je computer speakers ? Dat is dan vrij vaag, zal wel niet echt goed zijn voor je monitor, en als je er last van hebt zou ik het al helemaal niet doen :7

• Selachii
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 05-07-2020

Selachii

gamedev

Dat is normaal. Bij iedere Triniton/Diamatron is het zo dat als je er een klap of geeft, of in dit geval sterke geluidstrillingen. Dan gaan de ''draadjes'' bibberen (Die verticale dus!)

...gamen blijft leuk...

• Rody
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 01-08 10:13
het is zeker niet goed voor je beeldscherm

ik heb een LG 17" 77M
ook met boxen aan de zijkant maar speel nu gewoon over me stereo

veel beter en veel harder :)

• OverSoft
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 24-08 11:52
ik heb speciaal voor mijn drive-inn een tft scherm aangeschaft omdat ik er in 3 jaar tijd al 5 monitors heb doorgeblazen. Dan ging altijd het beeld "klapperen" en dan verkleinde hij en toen knalde die en ging het lampje op oranje. Bij een bass zag je ook het scherm moeite hebben en probeerde hij zichzelf weer te stabiliseren (op, neer, op, neer, op, neer, nou ja, je snapt het wel :)). Met de TFT die er nou bij staat heb ik daar absoluut geen last meer van (maar ja, 4 kW is dus niet goed voor een CRT scherm).

[Totaal offtopic]
Trouwens, als je een drive-inn hebt (blijken veel mensen tegenwoordig te hebben :) en je hebt meer dan 1000watt aan woofers koop dan geen goedkope TRUSS balken want die zakken dan in (inclusief lampen en al, hierbij wil ik skytronic bedanken voor hun -fantastische :r- TRUSS balken). 1000Watt vinden CRTs ook niet leuk (100 watt 20000Hz trouwes ook niet, kunnen sommige bobbines niet tegen)
[/Totaal offtopic]

• white_panther
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 30-04-2023

white_panther

Campzone here we come....

al dat gelul dat het slecht is voor de beeldscherm is niet waar. als de magneten van de boxen maar goed afgeschermd zijn en er goede pootjes onder de boxen zitten is er niets slechts aan om speakers naast een beeldscherm te hebben staan.

achja wat zal ik zeggen .................. ik zeg wel niks............... voor de handleiding van dpad klik hier

• I_stealth_I
  • Laatst online: 16:25

I_stealth_I

Tweak It OR leave it!

anders maar rubberen pootjes onder je boxen of monitor plakken zodat je minder last heb van resonantie van de speakers.

/dev/null

• Selachii
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 05-07-2020

Selachii

gamedev

rubberen pootjes? Doe mij maar spikes, proffesioneler en effectiefer...alleen minder mooi voor de tafel. Maarja, bij mij staan m''n B&Otjes toch op de grond...naja, de standaardjes dan..op spikes uiteraard

...gamen blijft leuk...

• I_stealth_I
  • Laatst online: 16:25

I_stealth_I

Tweak It OR leave it!

Op dinsdag 01 mei 2001 00:35 schreef Selachii het volgende:
rubberen pootjes? Doe mij maar spikes, proffesioneler en effectiefer...alleen minder mooi voor de tafel. Maarja, bij mij staan m''n B&Otjes toch op de grond...naja, de standaardjes dan..op spikes uiteraard
dat kan uiteraard ook :)

/dev/null

Pagina: 1