Onduidelijk probleem: wordt het beeld nou gewoon even zwart (met een groen LED''je), gaat de monitor in suspend (een oranje LED''je) of gewoon helemaal uit (zwart LED''je
)??
Verwijderd
Sinds ik een nieuw moederbord en processor heb geinstalleerd (msi k7t pro2a en athlon 800) valt als ik sommige spellen (counterstrike, starcraft van alles eigenlijk) het beeldscherm opeens uit! Omdat ik toch al toe was aan een nieuwe videokaart (voodoo3 trok het niet echt meer) kocht ik gelijk een gforce 2 mx kaartje. Maar het probleem bleef
het is een 17 inch merkloos monitor die het zonder problemem 2 jaawr heeft gedaan maar nu dus opeens uitvalt bij sommige spellen (ik zeg soms want zo nu en dan valt ie ook wel eens niet uit)
iemand een idee?
het is een 17 inch merkloos monitor die het zonder problemem 2 jaawr heeft gedaan maar nu dus opeens uitvalt bij sommige spellen (ik zeg soms want zo nu en dan valt ie ook wel eens niet uit)
iemand een idee?
Verwijderd
Heb je alles al eens opnieuw geinstalleerd, het kan ook een windows probleem zijn.
Het kan zijn dat je videokaart niet genoeg stroom krijgt. Probeer eens in je bios je I/O-voltage eens op te kirken, met stapjes van 0,10 V. Maximaal mag je deze 0,20 verhogen, zonder enige schade aan te richten aan je Videokaart.
Kontroleer of dat er geen pinnetjes in het AGP-slot zijn verbogen. Kijk gelijk effen of dat je kaart er wel goed in zit.
Lukt dit allemaal niet, breng dan die mobo maar weer terug. Dan klopt er iets niet aan je mobo. Gewoon weer een nieuwe MSI mee nemen, daar zijn de minste problemen mee
Het kan zijn dat je videokaart niet genoeg stroom krijgt. Probeer eens in je bios je I/O-voltage eens op te kirken, met stapjes van 0,10 V. Maximaal mag je deze 0,20 verhogen, zonder enige schade aan te richten aan je Videokaart.
Kontroleer of dat er geen pinnetjes in het AGP-slot zijn verbogen. Kijk gelijk effen of dat je kaart er wel goed in zit.
Lukt dit allemaal niet, breng dan die mobo maar weer terug. Dan klopt er iets niet aan je mobo. Gewoon weer een nieuwe MSI mee nemen, daar zijn de minste problemen mee
Verwijderd
De monitor gaat in suspend mode (zoals ie normaal zou gaan als je de muis een uur niet beweegt ofzo, een knipperend oranje ledje)
en ik heb net de hele zooi opnieuw geinstalleerd (alles geformateerd nieuwe writer erin oude hdd eruit)
maar ik zal zeker nog wel ff kijken of het pinnetje niet goed zit of de videokaart er wel goed in zit!!
en waar kan ik in mijn MSI bios de optie vinden om het I/O voltage omhoog te krikken?
Ik kon wel bij het "boltage control" een voltage omhoog zetten maar is dit het I/O voltage dat jij bedoelt?
mvgr
Olivier
alleen vind ik het dan nog steed sraar dat ie het echt bij bepaalde spellen het WEL doet en bij anderen weer NIET!
en ik heb net de hele zooi opnieuw geinstalleerd (alles geformateerd nieuwe writer erin oude hdd eruit)
maar ik zal zeker nog wel ff kijken of het pinnetje niet goed zit of de videokaart er wel goed in zit!!
en waar kan ik in mijn MSI bios de optie vinden om het I/O voltage omhoog te krikken?
Ik kon wel bij het "boltage control" een voltage omhoog zetten maar is dit het I/O voltage dat jij bedoelt?
mvgr
Olivier
alleen vind ik het dan nog steed sraar dat ie het echt bij bepaalde spellen het WEL doet en bij anderen weer NIET!
''t zou ook kunnen zijn dat de frequenties die je videokaart stuur net buiten de specs v/d monitor vallen.
En dat de monitor de ene keer het wel trekt en de andere keer niet.
Mijn servermonitor heeft daar ook zo''n handje van 800x600 op 60Hz perfect, op 62Hz de raarste effecten.
En het kan naturlijk ook zijn dat de videokaart niet 100% is.
(soms zijn 2 of meer PC''s bezitten toch wel handig om te testen)
En dat de monitor de ene keer het wel trekt en de andere keer niet.
Mijn servermonitor heeft daar ook zo''n handje van 800x600 op 60Hz perfect, op 62Hz de raarste effecten.
En het kan naturlijk ook zijn dat de videokaart niet 100% is.
(soms zijn 2 of meer PC''s bezitten toch wel handig om te testen)
©GO - Respect verdien je niet door een status die je hebt, maar door het gedrag wat je laat zien.
Verwijderd
is er een mogelijk om ergens het aantal maximale hz-en van die monitor in te stellen misschien?
Dan zou ik daarmee even kunnen experimenteren namelijk.
Dan zou ik daarmee even kunnen experimenteren namelijk.
Verwijderd
Probeer eens een oudere versie van je videokaart drivers. Ik had het probleem ook met Win98 SE, nu ook nog, Ik heb een Asus GF2 Deluxe. Met 6.49 cracht ie en met 5.33 loopt ie erg goed. Ik heb dat probleem dus ook, maar bij mij gaat ie al in suspend mode als ik van de Boot naar Win98 gaat. Dus ik kan ook niet meer inloggen, ja zonder beeldscherm dan
Verwijderd
Jah, zet je adapter op de standaard frequentie.
Dit lost je probleem wel op denk ik . .
Ook de juiste drivers voor je monitor gebruiken!
Dit lost je probleem wel op denk ik . .
Ook de juiste drivers voor je monitor gebruiken!
Pagina: 1