[BC3] Beeldkwaliteit...

Pagina: 1
Acties:

• zork
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 04-08 12:43
Hallo,

Ik ben van plan om een TV kaart te gaan kopen en over een tijdje ook een DVD speler. Over de DVD speler ben ik uit, dat wordt natuurlijk een Pioneer 105s, maar over de tv kaart niet...Ik heb ff in de pricewatch gekeken en heb dit allemaal gezien:
9 Hauppauge Win/TV Go FL 136,- 26-04
3 Hauppauge Win/TV PCI FL 262,- 23-04
4 Hauppauge Win/TV Primio FL 207,- 26-04
2 Hauppauge Win/TV Radio FL 277,- 26-04
10 Hauppauge Win/TV Theatre FL 343,- 26-04

7 Miro Video PCTV FL 129,- 26-04
13 Miro Video PCTV Pro FL 239,- 26-04

8 Pinnacle PC TV rave FL 125,- 26-04
Nu vraag ik me ook af welke ik het beste kan nemen...Van Hauppauge lijkt mij de Win/TV Theatre het heftigste, aangezien die de meeste mogelijkheden heeft.

Maar hoe is de beeldkwaliteit van TV kaarten? Kan iemand een screenshot sturen?

Nog een vraagje: moet ik een MPEGII kaart kopen als ik binnenkort een DVD speler aanschaf voor betere beeldkwaliteit, of bakt mijn Elsa Gladiac Ultra er genoeg van :?

Jaja, ik heb veel te vragen...Alvast bedankt :)

Verwijderd

Op maandag 30 april 2001 10:36 schreef zork het volgende:

Nog een vraagje: moet ik een MPEGII kaart kopen als ik binnenkort een DVD speler aanschaf voor betere beeldkwaliteit, of bakt mijn Elsa Gladiac Ultra er genoeg van :?

Jaja, ik heb veel te vragen...Alvast bedankt :)
Om maar alvast één vraagje te beantwoorden:

Elsa Gladiac Ultra bakt er genoeg van !

• zork
Op maandag 30 april 2001 12:24 schreef Braadkip het volgende:

[..]

Om maar alvast één vraagje te beantwoorden:

Elsa Gladiac Ultra bakt er genoeg van !
Thanx :)

One Down, two to go >:)

• zork
P3 Katmai 500@600Mhz, 128Mb PC100@143Mhz, Elsa Gladiac Ultra @ Quadro2 Pro core 250@300Mhz mem 401@495Mhz (64Mb DDR), 3Com 3C905B-TX 10/100Mb, Creative Sounblaster 128 PCI, Philips Brilliance 21A - 21" monitor, Philips CD-Rom 48x, Philips CDRW 800 Genius.

De Elsa Gladiac Ultra loopt toch standaart op 460 Mhz :? (401@495Mhz)

Verwijderd

Ik heb zelf de Hauppauge WIN/TV Radio. Hij heeft goede kwaliteit beeld en geluid, is met stereo en teletext, relaxte afstandbediening, en met een makkelijke interface.

Die Theatre heeft als enige verschil dat ie Dolby Pro Logic heeft, dus 3 kanalen geluid (links-voor, rechts-voor en achter). Niet echt superspeciaal dus, als je een goede geluidskaart hebt met Dolby Surround boxen, kun je dat effect ook krijgen.

Met die andere kaarten heb ik geen ervaring.

edit:

Alle Hauppauge kaarten hebben dezelfde chipset van Philips, dus ook dezelfde kwaliteit. De een heeft alleen wat meer functies enzo.

Ik geloof dat Miro ook dezelfde Philips chipset gebruikt, dus die heeft dezelfde kwaliteit beeld/geluid.

• 0rbit
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 13:02
Screenshot zou ik je kunnen sturen van de Hauppauge WinTV Go maar het kabelsignaal dat hier binnenkomt is al enorm slecht...

Ik ben geheel voldaan, dank u wel!

• gpex
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 08-06 22:19

gpex

Pex voor intimi

De beeldkwaliteit is gelijk het signaal van de kabel. Als die goed is dan is je beeldkwaliteit top (gewoon TV-kwaliteit maar dan non-interlaced!), als je signaal zwak is dan krijg je natuurlijk sneeuw e.d. zoals bij een normale TV. Ikzelf heb de Hauppauge WinTV Theatre en dat is wel een leuke omdat die ook Dolby Surround ondersteund. (Vooral Amerikaanse series/programma''s worden in Dolby Surround uitgezonden). Moet je wel natuurlijk Dolby Surround Systeem hebben...

Show me the money.The Pexman always checks twice...
-=System=-

• Dr. Boktor
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 21-07 01:34
Ik gebruik zelf de Miro PCTV Pro, terwijl mijn vader een WinTV heeft. Ze kunnen precies hetzelfde (hebben idd dezelfde chip), alleen heeft Miro de betere software, maar ik vind de constructie om de kabels aan te sluiten beter bij de WinTV (bij de Miro moet je de radiokabel niet op de kaart aan de buitenkant aansluiten, maar op de kaart aan de binnenkant (dus in je computer). Je krijgt dan zelf een verloopstekkertje die je in een gat in je kast moet monteren. Daar sluit je de radiokabel op aan, en dan gaat er van daaruit een kabeltje naar je radiokaart in je kast. De constructie van dat systeem is niet echt stevig...

De beeld-/ en radiokwaliteit is bij beide kaarten uitstekend als je een goede aansluiting hebt. Ik kijk zelf alleen nog maar TV om mijn poeter...

• zork
Oke, dus dan zou het het beste die van Hauppauge kunnen die net onder de Theatre versie ligt (dus een Theatre versie zonder dolby surround)
Pagina: 1