Toon posts:

[BC3] Powercolor Kyro Evil 64 Mb.. is dat wat !?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Heeft iemand ervaringen met deze kaart ? Zag hem op een Duitse site voor 180,-.. wel erg goedkoop voor zo''n kaartje vind ik..

http://www.snogard.de/cgi-bin/SNOGARD.filereader?158560531+DE/products/VGA64MB&2DKYRO1

• martijn12345
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 26-04 21:07

martijn12345

Geen inspiratie

ik zou de kyro 2 kopen. Die is ook niet zo heel duur...

Geen inspiratie

• dizzytal
  • Registratie: April 2000
  • Niet online
Probeer de search eens, is ook al zo''n topic geweest.

Ik heb (nog) zo''n zelfde kaart, komt in de meeste games goed me de GF MX (soms iets beter, soms iets langzamer)

Deze kaart maakt dus gebrik van de Kyro I, dr komt een Kyro II aan die zit in sommige games op t nivo van een GTS. Maar is wel een keer zo duur.

Of t wat is, is natuuurlijk helemaal afhankelijk van wat je eisen zijn....

If you didn't win today, you can always win tomorrow

• MP83
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 31-01 18:11
Bij Alternate heb ik de Kyro2 64MB gehaald voor f199,- ex.btw, komt op f235,- ofzo. Das ook geen geld en hij draait als een tiet!

Verwijderd

Topicstarter
Tsja.. ik zit nu met een Viper550 pci 16MB en ik hoofdzakelijk gebruik ik programma''s als photoshop en premiere.. Af en toe speel ik ook nog wel eens een spel.. maar echt niet de zwaarste spellen.. dus zou deze kaart wel een optie zijn..

• Sick Nick
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 20:20

Sick Nick

Drop the top!

Als je gaat fotosoepen neem je natuurlijk geen kryo 1! Tuurlijk, is wel beter dan je TNT''tje maar dan kan je beter een GF2 MX nemen en die handig omtoveren naar een Quadro 2MX. Daar kan je echt mee fotosoepen.
Dan ga je er veel meer op vooruit en het kost je dan 250 piek ofzo voor een goede MX (leadtek ofzo)

Verwijderd

dan kan hij net zo goed een ati radeon 32mbsdr gebruijken kost ook geen zak en beteren 2d kwalietijd dan die geforce mx van jouw

• InterCC
  • Laatst online: 21-08 11:46
Op maandag 30 april 2001 10:22 schreef Mr.Blonde het volgende:
Bij Alternate heb ik de Kyro2 64MB gehaald voor f199,- ex.btw, komt op f235,- ofzo. Das ook geen geld en hij draait als een tiet!
right :?
De Kyro2 is nog niet te koop.. Je zal wel in de war zijn met een Kyro1

• Sick Nick

Sick Nick

Drop the top!

Op maandag 30 april 2001 15:42 schreef suijkerbuijk het volgende:
dan kan hij net zo goed een ati radeon 32mbsdr gebruijken kost ook geen zak en beteren 2d kwalietijd dan die geforce mx van jouw
Maar kan je die omtoveren naar een prof. kaart (dus een Quadro2 of iets vergelijkbaars)?
Tuurlijk, een radeon heeft betere 2d kwaliteiten maar als je nu een TNT1 hebt zal er ook geen spetterende big-ass monitor aanhangen waar je alle minimale vershchillen op kunt zien!

• White Feather
  • Laatst online: 18:45
Op maandag 30 april 2001 15:39 schreef Sick_Nick het volgende:
Als je gaat fotosoepen neem je natuurlijk geen kryo 1! Tuurlijk, is wel beter dan je TNT''tje maar dan kan je beter een GF2 MX nemen en die handig omtoveren naar een Quadro 2MX. Daar kan je echt mee fotosoepen.
Dan ga je er veel meer op vooruit en het kost je dan 250 piek ofzo voor een goede MX (leadtek ofzo)
Wat is dat voor onzin! Photoshop doet echt geen zware 3D-berekeningen hoor! Daar heb je dus niets aan een 3D-kaart. Een Kyro heeft een betere 2D weergave dan een TNT of Geforce(2) dus die is wel zeker beter voor photoshop. Tenzij je 3D max gaat draaien, dan is een Geforce(2/3) beter.

• aKra
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 22-08 22:39

aKra

Intentionally left blank.

Ik heb een ATi Radeon ViVo 64MB DDR RAM, deze draait ipv. 166mhz core op 248mhz core, met een hele dikke FOP38 koeler...

En deze haalt bijna alles in... Zeer relaxt.

Intentionally left blank.

• Sick Nick

Sick Nick

Drop the top!

Op maandag 30 april 2001 15:47 schreef White Feather het volgende:

[..]

Wat is dat voor onzin! Photoshop doet echt geen zware 3D-berekeningen hoor! Daar heb je dus niets aan een 3D-kaart. Een Kyro heeft een betere 2D weergave dan een TNT of Geforce(2) dus die is wel zeker beter voor photoshop. Tenzij je 3D max gaat draaien, dan is een Geforce(2/3) beter.
Jij begijpt het principe van een Quadro niet helemaal volgens mij, die zijn namelijk gericht op high-end 2D applicaties (zoals fotosjop) en je kan er toevallig ook leuk 3D mee werken (en gamen)
En zoals ik hierboven vermelde, als je nu een TNT1 heb zal je ook geen supergrote monitor hebben dus de beeldkwaliteit op een 17/19" verschilt niet zo heel er veel tussen een GF2/radeon. Ik heb ze beide gezien op een leuke sony 17" flattron en het verschil was minimaal. Je merkt het alleen op hele hoge resoluties (die je dus op een kleine monitor niet gebruikt).

Verwijderd

Ik zie bij alternate nergens een kyro 2 kaart op de site staan. Welke heb je precies?

• White Feather
  • Laatst online: 18:45
Een Matrox/Ati Radeon is goed voor 2D (vooral beeldkwaliteit), maar een Geforce/Ati voor 3D, waarbij de ATI en snelheid levert en beeldkwaliteit, en de Geforce vooral (een nog grotere) snelheid. Door de bagger filters van de Geforce (2) is de beeldkwaliteit vaak niet om over naar huis te schrijven. Alleen de Leadtek, Hercules en Elsa zijn beter. Geforce 3 heeft trouwens een stuk betere filters.

• dizzytal
  • Niet online
Dan zou ik de Kyro toch laten liggen. Kijk dan eens naar een Ati of naar Matrox. Voor mijn video bewerkingen begruik ik een G450 eTV (das voor fotosoep dus over de top) maar een normale G450DH is dan ideaal... Geen ervaring met Ati (helaas ;) )

• MP83
Op maandag 30 april 2001 15:43 schreef InterCC het volgende:

[..]

right :?
De Kyro2 is nog niet te koop.. Je zal wel in de war zijn met een Kyro1
Tis toch echt een Kyro 2....

• mvds
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 22:05

mvds

Totally awesome!

[topic=151202]

kijk hier ook even.

Verwijderd

Topicstarter
Hey die G450 eTV.. kan die capturen dan ?? Lijkt me ook wel cool.. ik loop nu stage bij Cameo Media als AVID-editor en het lijkt me best leuk om dit thuis als hobby ook te doen :)
Op maandag 30 april 2001 19:16 schreef Dizzytal het volgende:
Dan zou ik de Kyro toch laten liggen. Kijk dan eens naar een Ati of naar Matrox. Voor mijn video bewerkingen begruik ik een G450 eTV (das voor fotosoep dus over de top) maar een normale G450DH is dan ideaal... Geen ervaring met Ati (helaas ;) )

• BC3 Victim
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 29-09-2006
GEEN POWERCOLOR

De username van de oorspronkelijke plaatser van deze posting is bij Big Crash 3 eind mei 2001 verloren gegaan. Om toch de posting zelf terug te kunnen plaatsen is de user BC3 Victim in het leven geroepen

• Daytona
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 22-08 19:31

Daytona

Autoracen is voor watjes

Op maandag 30 april 2001 15:51 schreef Sick_Nick het volgende:

[..]

Jij begijpt het principe van een Quadro niet helemaal volgens mij, die zijn namelijk gericht op high-end 2D applicaties (zoals fotosjop) en je kan er toevallig ook leuk 3D mee werken (en gamen)
En zoals ik hierboven vermelde, als je nu een TNT1 heb zal je ook geen supergrote monitor hebben dus de beeldkwaliteit op een 17/19" verschilt niet zo heel er veel tussen een GF2/radeon. Ik heb ze beide gezien op een leuke sony 17" flattron en het verschil was minimaal. Je merkt het alleen op hele hoge resoluties (die je dus op een kleine monitor niet gebruikt).
Volgens mij heb jij het niet helemaal begrepen. De Quadro is een Geforce gebaseerde kaart met speciale drivers voor high-end 3D applicaties, niet 2D. Als je dus veel photoshop draait heb je dus niks aan een snelle 3D kaart, maar meer aan een videokaart met een strakke 2D kwaliteit. Daarvoor kun je prima terecht bij Matrox of Ati.
Van die powercolor hoef je op 2D gebied ook geen wonderen te verwachten hoor, vooral de 2e revisie (die je nu waarschijnlijk aan zult treffen) schijnt een hele matige 2D kwaliteit te hebben. Ik heb een rev1 exemplaar waarvan ik de beeldkwaliteit tot 1280x1024x85 nog acceptabel vind (op een 21" IBM monitor). Voor meer info over de 2d kwaliteit van de powercolor kun je bij www.mitrax.de terecht.

Enneh, de KyroII is echt nog niet te koop hoor! Hercules heeft schijnbaar een maand lang het alleenrecht op het uitbrengen van KyroII kaartjes, en de eerste daarvan komen volgens Hercules zelf pas half mei.

• MP83
Op donderdag 03 mei 2001 11:21 schreef Taco het volgende:
Ik zie bij alternate nergens een kyro 2 kaart op de site staan. Welke heb je precies?
Ik ben nu niet thuis, maar zal morgen ff kijken voor je, tis er echt een, hij kost f199,- ex ofzo daar...Evil Kyro 2

Verwijderd

De 2d kwaliteit van de Kyro is dus wel ff zeer goed! Vooral omdat ie alles intern op 32bit rendert.. en dan terug naar 16bit (tenzij je alles op 32bit hebt staan)

Het lijkt mij ook niet dat een GF2MX omgebouwd naar een Quaddro echt precies dezelfde kwaliteit levert.. anders zouden die quaddro''s niet zo duur zijn....

Enige nadeel van die Powercolor kaart zijn de drivers, ben er op et moment een beetje mee aan et klooien, en dan zie ik wel wat er gebeurt.

Owja, probeer eens "Kyro" te zoeken op de powercolor site... www.powercolor.com.tw

Verwijderd

^

is dat een bug in tweakers of zo... mijn post.. onder de naam van een ander...

• juanp
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 18-08 20:35
Op vrijdag 04 mei 2001 23:04 schreef Mr.Blonde het volgende:

[..]

Ik ben nu niet thuis, maar zal morgen ff kijken voor je, tis er echt een, hij kost f199,- ex ofzo daar...Evil Kyro 2
euh daar staat geen kyro 2 :(
maar gewoon Kyro
en verder klopt het wel voor 199 piek excl. BTW maar dat is dan waarschijnlijk toch de kyro 1 want de 2 was zoals intercc dat zei toen volgens mij ook nog niet uit

edit:
de link naar alternate hier zie maar bij de een a onderste bij diverse

• Cap
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online

Cap

lol @ mensen die denken dat ze nu al voor 199,- een Kyro 2 bij Alternate kunnen halen... als het nu in de USA of Duitsland was ok, maar:

1. Nog geen KyroII leverbaar in Nederland (tenminste niet bij standaard shopje als Alternate).
=> USA en Dl liggen ze altijd voor
2. Kyro 2 krijg je voorlopig echt niet voor onder de 200 gulden laat staan 300 gulden.
=> USA en Dl beduidend goedkoper

• dizzytal
  • Niet online
Op zondag 20 mei 2001 14:57 schreef Cap het volgende:
1. Nog geen KyroII leverbaar in Nederland (tenminste niet bij standaard shopje als Alternate).
Hmm.. Ik heb mijn Hercules 3D Prophet 4500 sinds vrijdag! En dan nog wel bij een heel standaard shopje (in alle opzichten, maar ze hadden em wel als eerste (even als de V8200))

Verwijderd

Je hoeft ''m iig nie voor zo''n uiterlijk te kopen :r
Pagina: 1