Op maandag 30 april 2001 15:51 schreef Sick_Nick het volgende:
[..]
Jij begijpt het principe van een Quadro niet helemaal volgens mij, die zijn namelijk gericht op high-end 2D applicaties (zoals fotosjop) en je kan er toevallig ook leuk 3D mee werken (en gamen)
En zoals ik hierboven vermelde, als je nu een TNT1 heb zal je ook geen supergrote monitor hebben dus de beeldkwaliteit op een 17/19" verschilt niet zo heel er veel tussen een GF2/radeon. Ik heb ze beide gezien op een leuke sony 17" flattron en het verschil was minimaal. Je merkt het alleen op hele hoge resoluties (die je dus op een kleine monitor niet gebruikt).
Volgens mij heb jij het niet helemaal begrepen. De Quadro is een Geforce gebaseerde kaart met speciale drivers voor high-end 3D applicaties, niet 2D. Als je dus veel photoshop draait heb je dus niks aan een snelle 3D kaart, maar meer aan een videokaart met een strakke 2D kwaliteit. Daarvoor kun je prima terecht bij Matrox of Ati.
Van die powercolor hoef je op 2D gebied ook geen wonderen te verwachten hoor, vooral de 2e revisie (die je nu waarschijnlijk aan zult treffen) schijnt een hele matige 2D kwaliteit te hebben. Ik heb een rev1 exemplaar waarvan ik de beeldkwaliteit tot 1280x1024x85 nog acceptabel vind (op een 21" IBM monitor). Voor meer info over de 2d kwaliteit van de powercolor kun je bij
www.mitrax.de terecht.
Enneh, de KyroII is echt nog niet te koop hoor! Hercules heeft schijnbaar een maand lang het alleenrecht op het uitbrengen van KyroII kaartjes, en de eerste daarvan komen volgens Hercules zelf pas half mei.