De username van de oorspronkelijke plaatser van deze posting is bij Big Crash 3 eind mei 2001 verloren gegaan. Om toch de posting zelf terug te kunnen plaatsen is de user BC3 Victim in het leven geroepen
Prijzen lijken mij heel redelijk maar ik zou nog ff in PriceWatch kijken als ik jou was. Verder alleen 64MB nemen als je van plan bent in resoluties van 1280*1024 of hoger in 32-bit kleur te gaan gamen (of bv 1024*768 32-bit kleur zonder texture compression). Anders heeft het (voorlopig) weinig nut.
I know that:) , maar het gaat me om het verschil in de hoeveelheid MB die op et boardje zit...Op zondag 29 april 2001 18:01 schreef Bulldog het volgende:
Prijzen kun je hier vergelijken: http://www.tweakers.net/pricewatch/cat/4
De username van de oorspronkelijke plaatser van deze posting is bij Big Crash 3 eind mei 2001 verloren gegaan. Om toch de posting zelf terug te kunnen plaatsen is de user BC3 Victim in het leven geroepen
Ik zou de 64Mb versie maar nemen.
Maar zou je toch niet gaan voor een ander merk grafische kaart, want bij PowerColor heb ik een beetje mijn:?
Suc6
Verwijderd
64 MB is inderdaad beter voor hogere res. Your choice..
Ik speelde vroeger altijd op 1024x768 met me GeForce2 MX...Op zondag 29 april 2001 18:02 schreef Bomberman het volgende:
Yo Osdorp-Dude,
Prijzen lijken mij heel redelijk maar ik zou nog ff in PriceWatch kijken als ik jou was. Verder alleen 64MB nemen als je van plan bent in resoluties van 1280*1024 of hoger in 32-bit kleur te gaan gamen (of bv 1024*768 32-bit kleur zonder texture compression). Anders heeft het (voorlopig) weinig nut.
Maar me monitor heeft max va 1280x1024....
Heeft die 64MB nog enig invloed als je FSAA of Anti-Aliasing (zo ongeveer
Me broertje speelt nu namelijk Final Fantasy 8 in 640x480 met Anti-A (noem et maar ff zo)op 3x3 en DAMN dat ziet er goed uit.....
Maar zou je dan op 1280x1024 (mijn max resolutie) kunnen gamen met Anti-A op 3x3 of 4x4 en nog snel lopen?!?
Of heeft die 64MB daar niets mee te maken...
Dus moet snel lopen....
Mis alleen nog videokaartje zoals je gemerkt hebt...
Waarom zou je twijfels hebben bij dit merk? Ik heb zelf een PowerColor GF2GTS 32 Mb TV-out. Werkt uiterst goed! En overclocken gaat, met de standaardkoeling, ook erg goed: core 200@250 en mem 333@400 - dat noem ik zeer zeker niet slecht!Maar zou je toch niet gaan voor een ander merk grafische kaart, want bij PowerColor heb ik een beetje mijn
Nou nog een Blue Orbje op de core en Alpha heatsinkjes met Arctic Silver Adhesive op de geheugenchips... dan wordt het allemaal weer net dat beetje leuker...
Noname Geforce 2 Pro 64 MB voor fl.559,-
Die is erg goedkoop dus ik zou deze kopen voor de 50 gulden meer heb je heel veel meer prestatiewinst
Turn it off and on again.
alleen de gevechten bij final fantasy (7&8) zien er goed uit... de normale achtergronden zien er dan niet uit. Ben dan toch benieuwd hoe hij dat doet. Tis mij nl nog nooit geluktOp zondag 29 april 2001 18:08 schreef Osdorp-Dude het volgende:
[..]
Me broertje speelt nu namelijk Final Fantasy 8 in 640x480 met Anti-A (noem et maar ff zo)op 3x3 en DAMN dat ziet er goed uit.....
Wat''s et verschil dan tussen Normal en Pro?!?Ik heb zelf ook de Powercolor GTS 2 32 DDR maar in de pricewatch staat ook een
Noname Geforce 2 Pro 64 MB voor fl.559,-
Die is erg goedkoop dus ik zou deze kopen voor de 50 gulden meer heb je heel veel meer prestatiewinst
Normal heeft 200MHz core clock, 333 MHz DDR RAM clock, wat heeft die Pro dan?!?
Anti Aliasing aanzetten met je GeForce (3x3 loopt vloeiend op Geforce2 MX), dan ziet het er een stuk mooier uit en maak je geen zorgen over snelheid, spel speelt toch standaard alleen in 640x480alleen de gevechten bij final fantasy (7&8) zien er goed uit... de normale achtergronden zien er dan niet uit. Ben dan toch benieuwd hoe hij dat doet. Tis mij nl nog nooit gelukt
of ik de fsaa nu op 1x1 of op 4x4 zet... het gaat nix langzamer, maar de achtergronden zien er niet uit. Er zit een soort "raster" overheenOp zondag 29 april 2001 18:47 schreef Osdorp-Dude het volgende:
Anti Aliasing aanzetten met je GeForce (3x3 loopt vloeiend op Geforce2 MX), dan ziet het er een stuk mooier uit en maak je geen zorgen over snelheid, spel speelt toch standaard alleen in 640x480
een pro draait op 200/400..Vaak is deze wel te overklokken tot een ULTRA (De snelste vidkaart van het moment, de GF3 niet meegerekend)Op zondag 29 april 2001 18:47 schreef Osdorp-Dude het volgende:
[..]
Wat''s et verschil dan tussen Normal en Pro?!?
Normal heeft 200MHz core clock, 333 MHz DDR RAM clock, wat heeft die Pro dan?!?
[..]
Anti Aliasing aanzetten met je GeForce (3x3 loopt vloeiend op Geforce2 MX), dan ziet het er een stuk mooier uit en maak je geen zorgen over snelheid, spel speelt toch standaard alleen in 640x480
maar een spel draai je toch wel op een hogere res. dan 640x480 ??
Dat is pas echt zonde...(dan heb je aan een TNT2 ook wel genoeg..)
en ik zou sowieso wel 64MB nemen, dan weet je zeker dat je kaartje nog 1 a 2 jaar verder kan
(binnenkort komen de eerste 128MB GF3 kaarten eraan...:9~)
Moet je ff de GeForce-Patch voor FF8 downloaden van www.ea.com => tech support....Op zondag 29 april 2001 18:50 schreef gnimmeL_kraD het volgende:
[..]
of ik de fsaa nu op 1x1 of op 4x4 zet... het gaat nix langzamer, maar de achtergronden zien er niet uit. Er zit een soort "raster" overheen
Paar screens: (heb geduld, zijn bmp''s
Na patch en Anti-A 3x3:

dit wil echt niet..
hoeveel mb is het 5 ofzo ???
duurt rete lang, zelfs met @home @450KB/sec
edit]
bulldog was zo aardig het ff te veranderen
want dat ziet er juist niet uit bij mij. Die screenshots die je nu gemaakt hebt, zo ziet het er ook bij mij uit.
Die Noname, is die te vertrouwen?!?
Of moet ik voor die Powercolor gaan?!?
Turn it off and on again.
Heeft iemand ervaring met deze zaak?!?
www.gistron.com
Ik heb alleen nog geen antwoord gezien op de vraag of het merk PowerColor wat is...
ik zou je toch aanraden om een pro te kopen..Op maandag 30 april 2001 08:44 schreef Osdorp-Dude het volgende:
Okee, ik wil dus de PowerColor GeForce 2 GTS, 64MB, TV-out voor FL 519 bestelen bij Gistron...
Heeft iemand ervaring met deze zaak?!?
www.gistron.com
die kost je maar f50 meer, en is veel sneller.
Dat heeft natuurlijk een paar voordelen:
*nu heb je er meer plezier van
*je kunt hem langer blijven gebruiken
check deze draad ff, daar staan wat bevindingen over die kaart.
Bij hem draaide hij na een paar uur al op het niveau vann een ULTRA !
en een ULTRA is bijna even snel als een GF3 !!!!
met een ultra kun je echt wel wat langer "lekker" spelen, en met een "simpele" GTS is de pret er al snel af hoor..(sneller dan met een ultra iig)
je moet het zelf weten....
powercolor is niet echt een "slecht" merk ofzo, maar het is ook niet zo goed als hercules ofzo..(zo zijn de prijzen ook niet)Op maandag 30 april 2001 11:01 schreef poes het volgende:
Prima zaak hoor, snel goedkoop en betrouwbaaR............
Ik heb alleen nog geen antwoord gezien op de vraag of het merk PowerColor wat is...
Volgens mij kun je prima een powercolor kaartje kopen, ik heb al van meerdere mensen gehoord dat hun P.C. GF2GTS op het niveau van ee PRO lopen
Cutebritney: die PowerColor GF2GTS kaarten kun je inderdaad makkelijk overclocken. De mijne zit nu ergens tussen een Pro en Ultra in (core 200@250 en mem 333@400), gewoon met de standaardkoeling. Waarom dan extra geld uitgeven? En hoezo niet zo goed als Creative? Mijn vorige kaart was een Creative GF256DDR, maar ik ben over m''n huidige PowerColor tevredener (is dat wel een goed woord?
ik persoonlijk heb creative kaarten altijd alOp maandag 30 april 2001 11:31 schreef Brian Dickens het volgende:
Poes: lees het topic eens beter, er staat toch echt een antwoord in (lees mijn vorige post maar).
Cutebritney: die PowerColor GF2GTS kaarten kun je inderdaad makkelijk overclocken. De mijne zit nu ergens tussen een Pro en Ultra in (core 200@250 en mem 333@400), gewoon met de standaardkoeling. Waarom dan extra geld uitgeven? En hoezo niet zo goed als Creative? Mijn vorige kaart was een Creative GF256DDR, maar ik ben over m''n huidige PowerColor tevredener (is dat wel een goed woord?) dan over m''n Creative...
maar die f50 extra, wat boeit dat nou?
dan weet je iig zeker dat hij op PRO snelheid loopt, en mischien wel op ULTRA snelheid:)
een gewone GTS krijg je normaal net tot net niet op het niveau van een PRO..
maar nogmaals je moet het zelf weten..
Dus als uit deze topic echt kan opmaken of het wat is dan wordt de zaak echt anders. Het is namelijk wel een koopje!
KOOP EEN BETERE. Ik heb zelf een Hercules Geforce 2 MX 64 MB gekocht (zonder TV-out) voor (slechts) 425 piek bij http://www.compuzone.nl. Lekkere kaart ondanks dat 1920*1440 niet wil draaien op het ding
grtz,
Ik heb een PowerColor GF2GTS 32 Mb TV-out. Het ding werkt perfect en kan met de standaardkoeling goed worden overgeklokt - core 200@250 en mem 333@400. De beeldkwaliteit is daarbij gewoonweg goed!
3DMark 2000 score is 7549, volgens de 3DMark site is m''n score de op één na hoogste vergeleken met vergelijkbare systemen... Kijk zelf maar!
En dat allemaal voor slechts fl. 450,- !!! Dat noem ik dus echt een aanrader!
Ik ben voor de NoName GeForce2 GTS 64MB DRR + TV gegaan van Videal.
Heb namelijk zelf nog een GeForce2 MX van Videal gehad en die was perfect...
Bedankt voor alle adviesen mensen, ik laat wel van me horen als ik em binnenkrijg
En ja hoor ze hadden een "computer-storing" gehad afgelopen weekend dus heleboel bestelling waren "kwijtgeraakt".... (moet mij weer overkomen)
Maar krijg em nu dus maandag...
Maar op de site van Gistron stond ook een Powercolor voor F519 en die was volgens de verkoper ook een GTS PRO...
Had al zo''n gevoel want dit zijn de enigste kaarten die Powercolor maakt met de GTS chipset:
Maar is die Videal nou beter of niet?!?Model No.:
CGTS2 PRO 32MB DDR
CGTS2 PRO 64MB DDR
CGTS2 PRO TV 64MB DDR
Powercolor: Website
Videal:PowerGENE GTS 2 PRO --- nVIDIA GeForce 2 GTS PRO
PowerGENE GTS 2 PRO is powered by the world first per-pixel shading GPU : NVIDIA GeForce 2 GTS PRO. Built-in 32MB/64MB DDR video memory with up for 5.3 GB/sec bandwidth to provides more resolutions and color depths. Its Dual-texture pixel-fill capacities with four new Hypertexel pipelines sets a new milestone for realism. With 200MHz core clock speed, 166MHz memory speed, 1.6 Gtexel fill rate, and 25M triangles/sec through T&L/setting, it performs up to 3x improvement over GeForce. Optimized for DirectX 7 and OpenGL features to ensure broad application support and 3D Gaming.
Kon niets vinden....
Bij de Powercolor krijg je trouwens dit erbij:
Bundled Bonus :
S/W DVD Player + Unreal Tournament.
Dat zijn niet de snelheden van een pro. Mijn "normale" PowerColor GF2GTS draait namelijk op 200 core en 166 mem (DDR-RAM, dus 333 effectief)...With 200MHz core clock speed, 166MHz memory speed
Chaintech VideoExcel
Kan dit em zijn:Noname => Videal (daarvoor VideoExel?)
Videal is weer PROTAC (wat weer gelinkt is aan PC-Chips)
+ Protac is overgenomen door ....Chaintech
dus .... het is een Chaintech kaartje
NoName GeForce2 GTS PRO 64MB DDR + Tv-out?

:?:?
deze heeft geen tv-out...Op donderdag 03 mei 2001 16:43 schreef Osdorp-Dude het volgende:
Weet niet of dit de goeie site is maar via de aanwijzingen van duronic kwam ik op deze site terecht:
Chaintech VideoExcel
[..]
Kan dit em zijn:
NoName GeForce2 GTS PRO 64MB DDR + Tv-out?
[afbeelding]
:?:?
Enigste info op de site is dit:Op donderdag 03 mei 2001 16:48 schreef Cutebritney het volgende:
[..]
deze heeft geen tv-out...
TV-out is dus optioneel, maar plaatjes hebben ze d''r niet van...Interface 4x AGP compliant
Chipset nVIDIA GeForce2 GTS
Memory 32/64MB DDR SDRAM
RAMDAC 300MHz
Resolution Maximum 2048 x 1536 32bit color
TV-out Optional
S-VHS TV-out jack Optional
RCA TV-out jack Optional
D-sub VGA connector Yes
Motion comp. No
DFP support Optional
Macrovision support No
Maar moet wel ff zeggen, heb net wat reviews gelezen en die Chaintech boardjes blijken heel goed overclockbaar te zijn
Hopen dat Videal toch tot Chaintech behoort