[BC3] Asus 7700 Deluxe TV (in/out/tuner) ervaringen ?

Pagina: 1
Acties:

• HitmanWVU
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 04-08-2025
Je bent dan waarschijnlijk ook nog 100 piek aan S-VHS kabels kwijt

• Wild pigeon
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 24-08 21:30
Hi allemaal,
Mijn oog is gevallen op de Asus 7700 Deluxe met TV tuner/in/out deze kaart lijkt mij zeer interesant maar ik heb er een paar vraagjes over, mensen met ervaring met deze kaart hier ?

- Hoe is de 2D kwaliteit (in bv 1280*1024*32)
- Hoe is de kwaliteit van de tuner ? werkt deze goed en werkt deze ook met Canal+ progjes ?
- Is deze kaart ook te modden naar een Quadro (ik lightwave namelijk en daarvoor zou een quadro modd wel relaxed zijn)
- Kan je de TV out TEGELIJK met je gewoone monitor gebruiken... dus NIET ALS DUAL maar dat je op je monitor en je tv allebij het zelfde beeld hebt

Alvast bedankt!

Verwijderd

Op zondag 29 april 2001 13:27 schreef Wild pigeon het volgende:
Hi allemaal,
Mijn oog is gevallen op de Asus 7700 Deluxe met TV tuner/in/out deze kaart lijkt mij zeer interesant maar ik heb er een paar vraagjes over, mensen met ervaring met deze kaart hier ?

- Hoe is de 2D kwaliteit (in bv 1280*1024*32)
- Hoe is de kwaliteit van de tuner ? werkt deze goed en werkt deze ook met Canal+ progjes ?
- Is deze kaart ook te modden naar een Quadro (ik lightwave namelijk en daarvoor zou een quadro modd wel relaxed zijn)
- Kan je de TV out TEGELIJK met je gewoone monitor gebruiken... dus NIET ALS DUAL maar dat je op je monitor en je tv allebij het zelfde beeld hebt

Alvast bedankt!
- goed, vind ik tenminste, maar veel mensen vinden een Radeon beter, ook al zie ik geen verschil op een iiyama pro 450
- weet ik niet, ik heb de deluxe, zonder tv, maar als t een BT 848 of BT 878 of zo chippie is denk ik niet dat t problemen moet opleveren.
- ik weet bijna zeker dat t mogelijk is, maar vraag me niet hoe.
-Dan moet je gewoon ff een vga-splitter kopen, als je dat wil, denk ik.

• BC3 Victim
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 29-09-2006
tuner is klote, omdat de tvchip niet op je videokaart zit wordt dat ding niet herkend door cabelcrypt, dus geen canal+. Verder het opzoeken en opslaan van zenders is klote.:( Maar verder ben ik erg tevreden over deze kaart.

De username van de oorspronkelijke plaatser van deze posting is bij Big Crash 3 eind mei 2001 verloren gegaan. Om toch de posting zelf terug te kunnen plaatsen is de user BC3 Victim in het leven geroepen

• Xandrios
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 16:17
let wel op, de meeste winkels uit de pricewatch verkopen een gewone deluxe onder de naam deluxe TV :(:(

ik dacht er ook een te kopen voor 525, maar daar zat mooi geen tuner bij :(:(

Ik heb ze nu allemaal afgemaild, en alleen de versies van f 750+ hebben een tuner :(

mijn advies:
Koop een GF2 gts standaart (een GF2 pro heb je voor 560, wel noname!)
en een losse tvkaart (miro pctv pro bijv.)

ik heb dit setje ook besteld, en uit de verhalen heb ik ook gehoord dat de pctv beter is voor tv dan zo''n onboard dingetje..

• Wild pigeon
Ik heb even gekeken en eynstein heeft er wel 1 voor 609,- ! Met TV tuner & TV in/out (staat op hun site tenminste)... dat is nog steeds meer dan de laagste price uit de price watch... maar het is wel te doen...

Wat ik me eigenlijk nog af vraag is of er ook pci TV kaarten (tuner) zijn waar ook tv in & out op zit ?
En welke TV kaart zou ik dan moeten hebben?
Want die Tuner + in/out houd ik dan tenminste nog als ik mijn video kaart upgrade

• Xandrios
die noname GF2 GTS PRO (bijna even snel als een ULTRA !!!) heeft ook een tv-uit..

Die miro tvpc pro heeft video-in, en een tuner, + stereo geluid (iets wat ik van die asus niet zeker weet)

edit]
als je gaat upgraden dan koop je gewoon weer een vidkaart met tvout. deze zijn nouwlijks tot niets duurder dan een versie zonder tvout..:)

en nog een voordeel: als (na de garantietermijn) je asus deluxe tv kapot gaat, dan moet je dus je 3D kaart vervangen, en ook je tvkaart:(

Als je een losse tvkaart hebt, kan dit niet gebeuren, en als er dan iets kapot gaat, blijven de kosten lager :)

• Wild pigeon
Bedankt iedereen!

Met wat hulp en reviews heb ik de volgende keuze gemaakt:
Miro PCTV pro.
&
GeForce 2GTS met TV out (Ik weet nog niet welke... waarschijnelijk de goedkoopste :Y))

• Wild pigeon
Hmmm ik heb wat gekeken naar TV kaarten en de miro PCTV PRO lijkt inderdaad wel een aardig kaart te zijn...

Alleen hij kan maar op max 384x288 video opnemen en dit lijkt mij nogal weinig !? of kan je dit nog wel uitrekken?
En als ik dan toch 2 aparte kaarten aanschaf dan schaf ik het het liefst een TV kaart aan waar ook een tv out op zit... maar ik weet niet of deze er zijn (rond de 300,-) ?

• ubermaestro
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 01-11-2025
Tv-out zit toch ook op een asus Geforce2:? Ik had vorig jaar een terratec tvkaartje gekocht bij de mediamarkt voor maar 100 piek en werkte goed, maar nu ik hem in me nieuwe pc heb gestopt icm een asus geforce2 kan ik geen beeld meer ontvangen:( iemand nog tips?

• Laurent
  • Niet online
Op maandag 30 april 2001 11:34 schreef ubermaestro het volgende:
Tv-out zit toch ook op een asus Geforce2:? Ik had vorig jaar een terratec tvkaartje gekocht bij de mediamarkt voor maar 100 piek en werkte goed, maar nu ik hem in me nieuwe pc heb gestopt icm een asus geforce2 kan ik geen beeld meer ontvangen:( iemand nog tips?
Ik heb een Asus V7100, GeForce 2 MX, TV-OUT zit erop, alleen TV-OUT, geen TV-IN dus.

Verwijderd

Op maandag 30 april 2001 13:43 schreef HitmanWVU het volgende:
Je bent dan waarschijnlijk ook nog 100 piek aan S-VHS kabels kwijt
Bij mijn Asus V6800 Deluxe zat standaard al een S-VHS kabel (en nog wat andere).

• BC3 Victim
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 29-09-2006
kreeg ook kabels erbij maar die waren zo gaar want die waren niet goed afgeschermd(denk ik) omdat ze superveel sneeuw ontstond.

De username van de oorspronkelijke plaatser van deze posting is bij Big Crash 3 eind mei 2001 verloren gegaan. Om toch de posting zelf terug te kunnen plaatsen is de user BC3 Victim in het leven geroepen

• murdock
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 17-01 14:50
Hoe weet je als je een tv tuner erop heb ik heb er net 1 tweedehands gekocht en er zitten geloof ik 5 aansluitingen op maar geen coax aansluiting ofzo.

• Xandrios
Op maandag 30 april 2001 17:13 schreef murdock het volgende:
Hoe weet je als je een tv tuner erop heb ik heb er net 1 tweedehands gekocht en er zitten geloof ik 5 aansluitingen op maar geen coax aansluiting ofzo.
als je er zo''n blikken geval op heb zitten, dan heeft hij een tuner :)

• murdock
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 17-01 14:50
er staat wel bij eigenscappen van nvidia
type tv encoder chrontel 7007
maar zit er dan ook een coax aansluiting op als je tvin heb

• HitmanWVU
  • Laatst online: 04-08-2025
Op maandag 30 april 2001 13:50 schreef Kcinimod het volgende:

[..]

Bij mijn Asus V6800 Deluxe zat standaard al een S-VHS kabel (en nog wat andere).
Ja ok, maar die is tekort :)
Pagina: 1