ik ben van plan deze kaart te kopen (ja ik weet echt dat ik een Gforce3 wil en geen Ultra 2 of zo
)..toch nog een vraagje, kan ik updates verwachten voor deze GPU ? ik begrijp dat de GPU te programmeren is d.m.v. software..of zijn de technieken in de volgende Nvidia GPU echt niet door deze kaart te gebruiken...een soort bios update of zo ?
De GPU heeft idd o.a. programmable vertex- en pixelshaders die de game makers kunnen gebruiken voor welk effect dan ook. Het lijkt mij dat de effecten die gemaakt zullen worden voor de opvolger van de GF3 ook wel draaien op de GF3 alleen dan langzamer (ze zijn tenslotte naar keuze te programmeren dus waarom zou de GF3 dan bepaalde taken niet uit kunnen voeren). Ik zou me daar alleen niet te druk om maken
.. voordat games op de markt komen die daar gebruik van maken zijn we al weer een jaartje verder. Ik zou de GF3 dan ook niet (alleen) kopen vanwege de programmable GPU op dit moment, je hebt er de komende tijd alleen iets aan in techdemo''s. Maar de GF3 heeft nog meer voordelen dan alleen dat
(32-bit high res gaming
).
bedankt voor je reply! Ik denk dat de kaart gewoon mijn systeem compleet maakt...en om nu nog een GeForce Ultra te kopen is gewoon zonde....ben benieuwd naar de prestaties.:P
er is toch ook ondersteuning voor ST3...of zoiets..ik heb eens een level van Unreal Tournament gezien met prachtige beelden die deze techniek gebruikte..of was het Quake III
er is toch ook ondersteuning voor ST3...of zoiets..ik heb eens een level van Unreal Tournament gezien met prachtige beelden die deze techniek gebruikte..of was het Quake III
De GeForce1 en 2 hebben ook S3TC, Q3 en UT bieden beide S3TC, UT zelfs met groote gecomprimeerde textures, a must see:9~
Ik heb zelf ook de GF3 in bestelling staan, maar het schiet allemaal niet op met de levering:(
Met de GF3 wordt idd hoge res. gaming mogelijk in 32 bits kleur, er wordt bijna niks ingeleverd wat betreft performance, wat dacht je van Giants spelen in 1600x1200 met 50-60 fps!(bron http://www.hardware.fr/html/articles/lire.php3?article=327&page=11 ) of iets lager maar dan met QuincunxAA.
Ik heb zelf ook de GF3 in bestelling staan, maar het schiet allemaal niet op met de levering:(
Met de GF3 wordt idd hoge res. gaming mogelijk in 32 bits kleur, er wordt bijna niks ingeleverd wat betreft performance, wat dacht je van Giants spelen in 1600x1200 met 50-60 fps!(bron http://www.hardware.fr/html/articles/lire.php3?article=327&page=11 ) of iets lager maar dan met QuincunxAA.
Niet op voorraad.