Toon posts:

[BC3] Philips Brilliance 21" mirakel !

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ongeveer een half jaar terug zat ik lekker te gamen op mijn 21" bak en plotseling begon ik wat te ruiken, brandluchtje.
Lekker verder gamen en toen zag ik rook boven mijn monitor.
Ik zette vlug de monitor uit, en een half uurtje later dacht ik : we gaan eens kijken wat er gebeurd als ik weer lekker ga gamen.
Toen ik ''m weer aan zette was mijn beeld gekrompen en na 5 minuten begon die weer te roken en te stinken.
Ik verklaarde ''m dood toen mijn beeld was gekrompen tot 15" formaat. (uche uche, stink stink).
Tijdens de autopsie bleek een klein PCB''tje (printplaatje) met een transistor en wat weerstandjes geheel verbrand en zwartgeblakerd te zijn.

Printplaatje eruit gerukt, aangezet en ja hoor, prima beeld en geen rook of stank.

Ik zit er inmiddels alweer een half jaar (zonder dat PCB''tje) op te gamen en te werken.

Een wonder is geschied !

Misschien een goede idee om dit ook te proberen voor je je brandende monitor op de schroothoop pleurt. 8-)

• Sir_Joachim
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 11-03-2023

Sir_Joachim

Bestek Roelz

euh? das als ik het goed begrijp werkt ie nou prima ZONDER die printplaat?? wat voor een nut had dat ding dan? :)

WAZZAAPP!!! | Visit the greatest website of all time: Q2u

Verwijderd

Topicstarter
Punt was: er zaten 2 van diezelfde PCB''tjes in die monitor.
Toen ik de goede had doorgemeten bleek die niets door te laten.
De verbrande echter liet een waarde door (wat weet ik niet meer).
Dus na logisch denken dacht ik: als die toch niets door moet laten kan ik die kapotte er net zo goed uit halen.

En ja hoor, hij doet het weer ! 8-)

• dizzytal
  • Registratie: April 2000
  • Niet online
Tja das natuurlijk erg leuk voor, ook nog wel redelijk "nuttige info", maar mocht ie er nu helemaal mee kappen dan heb je een probleem lijkt mij. Die dingen hebben 3 jaar garantie, die heb je nu dus niet meer, (of heb je die print nog??) :?

Direct volgende punt, waarom niet direct omlaten ruilen?? Vriend van mij heeft een 107P Brilliance ging stuk, service lijn gebeld (op aanraden van de verkoper van et ding) en dezelfde dag!! nog een nieuwe...

If you didn't win today, you can always win tomorrow

Verwijderd

ja hij zal toch wel ouder dan 3 jaar zijn geweest?? anders lijkt me het geen slimme actie

Verwijderd

Topicstarter
Weet eerlijk gezegd niet hoe oud het ding is.
Heb ''m (1,5 jaar geleden) eens van de zaak geleend en niet terug hoeven geven.
Het was nl een vervangende monitor (voor tijdelijk gebruik voor klanten die problemen met hun monitor hebben).
Verder gebruikte we die dingen voor installatie van images op nieuwe systemen (technische dienst / spoelhok).

Maar ik zal eens kijken hoe oud die is.

Thx for the tip >:)

• dizzytal
  • Registratie: April 2000
  • Niet online
Op zondag 29 april 2001 00:35 schreef Braadkip het volgende:
Oh.. ook mijn fout ik nam maar zo aan dat je et ding gewoon nieuw gekocht had oid (er niet bij nadenkend dat er ok zoiest is als een "2dehands markt" :Z :Z :Z

If you didn't win today, you can always win tomorrow

Verwijderd

ik had iets anders bij een 14" (afkomstig van mijn 486 die mijn pa gekocht had in ''93)

ik zag zo resolutie 1600x1200 staan.. ik denk.. ff checken.. bbbbbbbzzzzzzzzzzz..... scherm terug op 1600x1200!!! was in mijn UT tijd met een TNT2.. :)

nou ok... een maand goed gegaan.... toen maar weer es terug geswitched naar 800x600... 2 dagen goed gegaan... en toen..

beeld knalde gewoon volop naar het midden.. bleef nog 2 seconden een witte verticale streep staan... toen trok die ook naar het midden tot er een witte punt stond... en toen was die toch wel kapot.... ;(

• Toewan
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 29-07 19:17
Op zondag 29 april 2001 00:35 schreef Braadkip het volgende:
Heb ''m (1,5 jaar geleden) eens van de zaak geleend en niet terug hoeven geven.
Het was nl een vervangende monitor (voor tijdelijk gebruik voor klanten die problemen met hun monitor hebben).
Verder gebruikte we die dingen voor installatie van images op nieuwe systemen (technische dienst / spoelhok).

Maar ik zal eens kijken hoe oud die is.

Thx for the tip >:)
Inderdaad, mijn Philips 107 MB van 2,5 jaar oud ging laatst kapot, en ik heb een ruilmonitor gekregen. Was ik overigens wel erg blij mee, anders had ik een nieuwe monitor moeten kopen, zou me weer geld gaan kosten. 3 jaar garantie is handig. :)

Verwijderd

Whooooooaaaaa,
Vandaar die naam Braadkip :+

Verwijderd

Topicstarter
Op zondag 29 april 2001 20:43 schreef BaseSite het volgende:
Whooooooaaaaa,
Vandaar die naam Braadkip :+
Hehe, ja toen begon ik met braden 8-)
Pagina: 1