[BC3] Radeon, geen nature test in 3D mark 2001?

Pagina: 1
Acties:
  • 259 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Gabriel_Knight
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 19:00
Wat ik nogal vreemd vindt is dat mijn radeon de Nature test overslaat "no hardware suport"
Terwijl ie in de demo wel nature laat zien.

Iemand een verklaring/oplossing om die naturetest te laten draaien.

Gabriel

• Bomberman
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 20-01 15:31
Is een heel bekend probleem (met een beetje zoeken had je het vast zelf gevonden) .. de Radeon ondersteunt niet de 1.1 versie pixel shading die nodig is voor de Nature benchmark in 3DMark2001 (wel 1.0). Alleen de GeForce3 kan deze benchmark draaien. Dat de demo wel loopt komt omdat dan emulatie of software mode gebruikt wordt dacht ik (weet ik niet zeker).

PC Specs

• BenJoep
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 22:25
k kan ook, geen idee. Was maar een suggestie vandaar die :? :?

| I've got permission to color outside the lines |

• BenJoep
Bij mij doet die het ook niet met mijn Gf1 ddr, deze test doet die alleen nog maar met een gf3. Misschien is die demo een soort van filmpie dat die het niet realtime rendert. :? :?

Bomberman was sneller met tikken.

• Bomberman
Misschien is die demo een soort van filmpie dat die het niet realtime rendert
Hehe nee dat niet, het zal wel software emulatie zijn (daarom is het zooo langzaam).

PC Specs

• Bomberman
Ok, srry

PC Specs

• BenJoep
Maakt ook helemaal niet uit. Zal idd wel sofware zijn, en het gaat nog niet eens zow langzaam vind ik.

• hjs
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

hjs

heb welles gehoord over 3dmark 2001.1 (ofzo) welke dan wel pixel shaders doet welke de Radeon ondersteund.

• Bomberman
Vertel vertel .. dat zou gaaf zijn :) .

PC Specs

• paragon
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 23-08 17:24
Het nature gedeelte in de demo wordt niet gerealiseerd door software emulatie. er worden gewoon geen pixelshaders gebruikt. je ziet ook het vijvertje en die man niet. Die zijn namelijk gemaakt met behulp van pixelshaders.

• JungleJim
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 23:18
De patch die binnenkort uitkomt voor 3DMark2001 zal idd de Radeon pixel shaders ondersteunen, zodat de nature benchmark het wel zou moeten doen. ''k heb alleen geen idee wanneer die patch uitkomt...

Verwijderd

EEEN woord: samenzwering!!!!

nivida en Gekke Ui maken speciaal een demo die alleen draait op de gf3...WHY??? om de gamer die over het algemeen toch over veel geld beschikt nieuwsgierig te maken naar die gf3 en uiteindelijk na, een prijsverlaging waardoor die voor de meeste mensen in hand beriek komt, het wordt gekocht door de mensen die dan helemaal blij zijn met nature..

wat een K U T actie :r

Verwijderd

De nature test maakt gebruik van DirectX 8 ''PURE'' mode. Dat kan alleen de GF3 momenteel.

• Bomberman
Op zondag 29 april 2001 13:10 schreef pakradja007 het volgende:

nivida en Gekke Ui maken speciaal een demo die alleen draait op de gf3...WHY??? om de gamer die over het algemeen toch over veel geld beschikt nieuwsgierig te maken naar die gf3 en uiteindelijk na, een prijsverlaging waardoor die voor de meeste mensen in hand beriek komt, het wordt gekocht door de mensen die dan helemaal blij zijn met nature..

Wat een onzin. Wat is er nou weer mis mee dat een benchmark de laatste 3D functies ondersteunt :? . Ik hoorde ook geen mensen klagen dat de EMBM test niet liep op hun GeForce1/2, gewoon omdat die kaarten die functies niet ondersteunen (Radeon was nog niet uit, de Matrox G400 was de enige kaart die dat ondersteunde). Hetzelfde is met de kaarten van nu, die ondersteunen bepaalde 3D functies niet. So what, big deal, maak je niet zo druk ... het is een fokking benchmark, geen game.

PC Specs

• Bomberman
Oops zie achteraf dat mijn reactie nogal heftig was >:) .. excusez!

PC Specs

Verwijderd

waar geilen gamers op?????????( ik ben er zelf een die-hard)....BENCHMARKS!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!>:)

• hjs
  • Niet online

hjs

Op zondag 29 april 2001 13:10 schreef pakradja007 het volgende:

Het is meer de schuld van M$, op het moment dat ATI de Radeon ontwikkelde was dx8 nog niet uit, en volgens de voorlopige specs van dx8 zou die dus pixel versie 1 gebruiken, Radeon klaar, dx8 veranderd een beetje, M$ besluit pixel versie 1.1 \ 1.2 te gebruiken, tja en daar sta je dan als ATI, hardware matig niks meer aan te doen. (maar ja dat zijn ook de risico''s van dingen inbouwen welke nog niet definitief zijn.) :7r (hé die is nieuw)

• hjs
  • Niet online

hjs

Op zondag 29 april 2001 18:44 schreef pakradja007 het volgende:
waar geilen gamers op?????????( ik ben er zelf een die-hard)....BENCHMARKS!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!>:)
Gamez welke vloeind en soepel lopen :?
Zolang mijn gamez het doen op de res welke ik wil, kan het mij helemaal aan mijn reet roesten of ik nu 2500 of 5000 punten heb ik 2dmrk2001, maar ik ben dan ook geen echte gamer, meer een gesapige huisvader ;)
Pagina: 1