[BC3] 2x 17" S710 Compaq monitors kapoet, fixen?

Pagina: 1
Acties:

• Weppel
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 24-08 10:55
Hellow :)

Ik heb van m''n oom 2 monitors gekregen (om te repareren, ze zijn gloednieuw, alleen de connector is eraf (zijn tijdens een inbraak geprobeerd mee te nemen, maar zaten allebei vast met een ijzeren draad, toen hebben die mensen uit frustratie ofzo allebei de connectors (die naar je videokaart gaat) eraf geknipt..

Het goeie is: Als ik ze allebei maak, mag ik er 1tje houden, en dat zijn vrij dure monitors volges mij :) dus, ik had 3 dingen in gedachte..

1. Een nieuwe kabel eraan (dus compleet nieuwe eraan solderen) >> probleem, ik krijg de kap er niet goed vanaf, hij klemt bovenaan ergens..

2. Ik soldeer er alleen een nieuwe connector op. >> probleem, er zijn 4 kabels afgeschermt (met soort folie er om heen, ik ben dus bang dat er iets van storing gaat optreden die je op het beeld ziet ofzo, is dat zo?

3. Ik stap naar de garantie van compaq, en hopen dat ze heeeel erg aardig zijn, en me 2 nieuwe geven, of ze in de service nemen (alhoewel ik er 1tje al flink heb gemolt (de houders (zaten met klipjes vast) heb ik er grof afgemolt na een uur pielen ;) dus die moet ik een dikke smoes verzinnen.. welke weet ik nog niet precies :) >> Deze ben ik eigenlijk voor, maar wil toch zelf ook wel wat hobbyen...

Iemand tips hoe ik dit kan gaan aanpakken, of wat ik het beste kan doen? (1 tm 3)

Alvast bedankt,

Weppel

• Diamon
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 01-07 09:01

Diamon

The Weird One

Gezien je weet dat hij boven aan ergens klemt, lijkt het mij het beste dat je je daarop stort (niet letterlijk :) ).
Effe een aardappelschil mesje er tussen zetten, bij het openen van de kap.
Er zullen een aantal klemmetjes zitten die los moeten.

Doe dit met beleid.

Ps, heeft je oom geen inbraak verzekering ofzo :?

And The Only One

• Weppel
Op zaterdag 28 april 2001 23:14 schreef Diamon het volgende:
Gezien je weet dat hij boven aan ergens klemt, lijkt het mij het beste dat je je daarop stort (niet letterlijk :) ).
Effe een aardappelschil mesje er tussen zetten, bij het openen van de kap.
Er zullen een aantal klemmetjes zitten die los moeten.

Doe dit met beleid.

Ps, heeft je oom geen inbraak verzekering ofzo :?
Ja m''n oom heeft inbraakverzekering, alles is ook al weer vergoed, maar de monitors mocht hij houden :?
anyway, die heb ik dus nu :)
en ik ga denk ik vannacht es ff vroeten op die kap
Wat het probleem is, ik wil die kap niet beschadigen, daar zit ik het meeste mee..

• BC3 Victim
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 29-09-2006
Tip,

zeg dat het voetje van de monitor is beschadigd, dat daar een scheur inzit, de meeste helpdesks vervangen dan de gehele monitor (hahaha)

Grtz,

"A bug is a feature that didn''t make it into the manual."

De username van de oorspronkelijke plaatser van deze posting is bij Big Crash 3 eind mei 2001 verloren gegaan. Om toch de posting zelf terug te kunnen plaatsen is de user BC3 Victim in het leven geroepen

• Weppel
Op zondag 29 april 2001 00:12 schreef SilentShadow het volgende:
Tip,

zeg dat het voetje van de monitor is beschadigd, dat daar een scheur inzit, de meeste helpdesks vervangen dan de gehele monitor (hahaha)

Grtz,

"A bug is a feature that didn''t make it into the manual."
Ook als 1 van de monitors goed beschadigt is? (de 2 klipjes die de bovenste kap vasthouden heb ik al met lomp geweld verwijderd :()

• MoBi
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 12-08 14:19
Ik weet niet of je erwat aan hebt, maar in utrecht zit een bedrijf monitron. (ik weet niet meer of ze er nog zitten, toen ik er voor het laatst ben geweest, gingen ze verhuizen)

Die reparen van die monitor en zetten er van de vga connectors aan. Ben je 6 tientje kwijt, en heb je garantie op de reparatie.

Volgens mij zit je te lullen, want ik voel nattigheid....

• Weppel
Op zondag 29 april 2001 08:41 schreef MoBi het volgende:
Ik weet niet of je erwat aan hebt, maar in utrecht zit een bedrijf monitron. (ik weet niet meer of ze er nog zitten, toen ik er voor het laatst ben geweest, gingen ze verhuizen)

Die reparen van die monitor en zetten er van de vga connectors aan. Ben je 6 tientje kwijt, en heb je garantie op de reparatie.
Thanks! Wel vrij ver om met 2 monitors heen te gaan (Onder eindhoven) maar is het denk ik wel waard..
enig idee of ik dit ook zelf kan doen met soldeerbout etc?

Verwijderd

je kan het inderdaad ook zelf doen (heb zelf een keer met een beetje :Z :z koppie zo''n ding erafgeknipt met een tang...) alleen de beeldkwaliteit... sja... Je moet erg goed zijn zegmaar :)

Verwijderd

Hoi,

Ik heb dus net zo''n monitor (S710), via een bedrijf meegekregen.

Ik wil er zelf een connector aanzetten en heb al wel ontdekt wat er op de 15 pin moet worden aangesloten.

Echter ik zoek de betekenis van de volgende draden nog..

Zwart
Oranje
Paars
Wit
Geel
Wit met afscherming

Rood, blauw en groen met afzonderlijke afscherming kan ik wel plaatsen, dit zijn de drie basis kleuren met hun massa.
Ook de massa van de kabel is mij duidelijk.

Het gaat mij dus om de horizontale en verticale sync, en Monitor ID 0,1,2 en 3.

Willem
Pagina: 1