[BC3] Major trubuls met Voodoo3 2000

Pagina: 1
Acties:

• guillaume
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 17-08 04:19
Ik heb een Voodoo3 2000 in mijn ouwe PII 266MHz gezet. Deze leek perfect te werken (in DOS, in Windows installatie), maar na het installeren van de drivers (v1.07 en v1.03.04 van de CD), loopt Windows constant vast. Af en toe wordt er wel nét helemaal doorgestart, en als ik dan de mogelijkheid zie een spel op te starten, loopt ''ie correct. Maar eenmaal terug in Windows loopt het weer vast. Typisch is dat het nogal eens halverwege de opbouw van een venster is dat het ding vastloopt. How come?

Ik heb gehoord dat sommige mobo''s speciale jumpers voor de voodoo-kaarten hebben, dus vermeld ik bij deze dat ik een BioStar M6TLC, met Intel 440LX chipset.

Guillaume.

Verwijderd

Ik heb ook nog wel eens gehoord dat een voodoo 3 heel erg warm kon worden met standaard koeling dus misschien eens checken?! :?

• guillaume
helemaal nie warm!!

• guillaume
iemand?

• guillaume
helemaal niemand? geen verkeerde bios instellingen of zo?

• Wekkel
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 13-06 12:06

Wekkel

De downloadkoning

Hmm, eigenlijk een vreemd probleem, want als een soort kaarten als probleemloos geldt, is het wel de 3dfx lijn. Voodoo3''s worden standaard heel warm, maar zonder overklokken is dat verder geen issue. Probeer eens andere drivers. Verder even checken, wat je ingesteld hebt voor je LX chipset. Geen rare AGP aperture size en zo?
Hmmm, rare shit voor een Voodoo in ieder geval.

• guillaume
De Aperture Size moest geloof ik op de helft van ''t totale ram staan, niet? Ik heb 192MB, en heb de keuze tussen 32 en 64. Beide hebben verder geen effect op het probleem... Zou het kunnen liggen aan de voeding? Is een Aopen (=goed) met 235W output.

Verwijderd

Op zaterdag 28 april 2001 18:54 schreef guillaume het volgende:
De Aperture Size moest geloof ik op de helft van ''t totale ram staan, niet? Ik heb 192MB, en heb de keuze tussen 32 en 64. Beide hebben verder geen effect op het probleem... Zou het kunnen liggen aan de voeding? Is een Aopen (=goed) met 235W output.
Daar ligt het probleem in elk geval niet aan...

het enigste wat ik nog vreemd vond was dat je in je eerste post zei dat je de drivers van de cd en de nieuwste 1.07 drivers hebt geinstalleerd? Ik zou gewoon de nieuwste gebruiken (1.07) aangezien die ook WHQL gecertificeerd is. Anders kun je nog de standaard bios instellingen ff proberen. Ik weet niet wat voor bios dat vage mobo heeft, maar er zal vast wel erges een functie zijn als: default settings of failsafe/safe modus settings zijn... Anders windows nog ff opnieuw installeren...

• Cowboy Henk
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 25-05-2024

Cowboy Henk

RUSTIG!! Kalmte kan u redden!

Check effe in je manual van die kaart oftie een irq nodig heeft. Hiermee bedoel ik die optie in de bios "assign irq to vga".

Heb je de nieuwste drivers voor je mobo? Op de support site van je mobo gekeken naar known problems met de V3-2000?

Blaat

• guillaume
Ik kon nix vinden over compatibiliteitsproblemen BioStar M6TLC <-> Voodoo3 2000. Helaas...

• guillaume
Ja, de v3 2000 heeft een irq nodig, maar helaas is de ''Assign IRQ'' optie niet aanwezig in de Award BIOS die er op de mamaplank zit. Als ik als driver de ''Standaard-beeldschermadapter (VGA)'' instel en vervolgens de IRQ''s bekijk, dan staat de videokaart op irq11, samen met maar liefst DRIE ''IRQ Holder PCI-steering''s. Vaag...

• guillaume
Op zaterdag 28 april 2001 20:16 schreef PsyFlux het volgende:

[..]

het enigste wat ik nog vreemd vond was dat je in je eerste post zei dat je de drivers van de cd en de nieuwste 1.07 drivers hebt geinstalleerd? Ik zou gewoon de nieuwste gebruiken (1.07) aangezien die ook WHQL gecertificeerd is. Anders kun je nog de standaard bios instellingen ff proberen. Ik weet niet wat voor bios dat vage mobo heeft, maar er zal vast wel erges een functie zijn als: default settings of failsafe/safe modus settings zijn... Anders windows nog ff opnieuw installeren...
Ja, ik heb dus op een kale windows de 1.07 geprobeerd, en daarna de ouwe drivers. Werkten geen van beiden.

• MGSNK
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 24-08 10:54
eeeh , zet de eerste PCI kaart onder het AGP slot in een ander slot

Our life and death are the same thing. When we realize this fact, we have no fear of death anymore, nor actual difficulty in our life

• guillaume
Op zondag 29 april 2001 12:29 schreef MGSNK het volgende:
eeeh , zet de eerste PCI kaart onder het AGP slot in een ander slot
Ik heb ''t ook geprobeerd zonder PCI- en ISA-kaarten. Dus alleen de videoplak erin. Wilde nie werken.

• guillaume
Ligt het echt niet aan de voeding? Dit zei m''n leverancier.

Verwijderd

Ik had een noname kastje met ook een 235 watt voeding.
Daar zat allemaal in:
ASUS P5a moederbord met k6-2 450 Mhz
Voodoo3 2000
Soundblaster Live! 1024
Aopen 40x cdrom speler
IBM DTLA307045 hd (45 gig, 7200 toeren)
2 netwerkkaartjes

En ik had ook nog een muis en mp3speler op de USB poort (nemen ook stroom van de computervoeding).

Dit werkte allemaal perfect, dus ik denk niet dat voeding het probleem is...

• guillaume
V3 is AGP2, dus ff gekeken. In handleiding:
''Supports 66MHz / 133MHz AGP Bus''
Hier is de link naar de manual http://216.104.167.82/support/manual/Microsoft%20Word%20-%20M6tlc.pdf

Diamond Stealth II G460 (Intel i740 chipset) is ook AGP2. Daar kan ''t dus ook niet aan liggen.

• Ramon
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 06:43
probeer hardwareversnelling in systeem/prestaties/beeldscherm eens op ''geen'' te zetten?

kijk bij uitvoeren/''dxdiag'' bij het tab beeldscherm of AGP aanstaat, zoja... zettem eens uit?

Check mijn V&A ads: https://tweakers.net/aanbod/user/9258/

• guillaume
Werkt in ieder geval niet onder Win2000. Onder Win98SE liep ''ie wel door, nog niet verder getest...

• O.D.Smolik
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 07-11-2025

O.D.Smolik

Geen dag, zonder een appel.

Misschien bios flashen??
Kijk maar ff op v3bios.cjb.net

• guillaume
Nope, ik heb gewoon revisie 2.15.11 SD (nieuwste)

• guillaume
Weet je hoe traag ''ie is zonder die hardware-versnelling?? Daar is %$$#^%$# nie mee te werken zeg!
Pagina: 1