Toon posts:

[BC3] Asus V7100 deluxe combo 32 MB wil NIET !

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Heb een probleem, en ja ik heb gelezen dat ik niet de enige ben met dit, maar ik kom er toch niet uit.
De kaart wil na het installeren van de drivers (vanaf bijgeleverde cd) het gewoon niet meer doen vanaf het moment dat windows'' (2k,98) grafische modus opstart.

Specs : P-II 350, i440BX chipset (is nog wel recommended door Asus :(), 192Mb.
Oh ja hij komt (alleen met die kaart erin) met een SPD error op mijn 128Mb reepje. Heb het ook met 64Mb geprobeerd (''98) en toen dus geen SPD error maar kaart dus mooi niet werken.

Ik denk dat ik iets met AGP instellingen moet doen, of bios flashen, weet ik wat, hier heb ik niet zo veel ervaring mee. Kan iemand mij helpen please ??? Volgens mij moet dat ding gewoon kunnen werken in dit systeem !

Alvast bedankt...

• BC3 Victim
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 29-09-2006
AGP neem ik aan? Probeer eens andere drivers zoals de nvidia ref. www.nvidia.com

De username van de oorspronkelijke plaatser van deze posting is bij Big Crash 3 eind mei 2001 verloren gegaan. Om toch de posting zelf terug te kunnen plaatsen is de user BC3 Victim in het leven geroepen

Verwijderd

Topicstarter
AGP : ja

Ik denk zelf dat het niet aan de drivers kan liggen... het zou wel heel erg toevallig zijn dat de drivers voor beide OS-sen niet goed zijn.
Moet ik AGP op 1x/2x zetten ipv 4x ofzo ? Heb ik ook ergens gelezen dat dat kan helpen, maar hoe doe ik dat ? Moet ik andere bios instellingen checken, moet ik bios flashen ? Volgens mij geeft het moederbord wel genoeg power aan AGP. (3,3V ?)

Grr dit is heel erg frustie, ik heb nu al zeker 15x mijn videokaart moeten wisselen :(

Iemand anders nog tips ??

Verwijderd

Topicstarter
Ligt het aan AGP 4x --> 1x/2x ???
Hoe doe ik dat ??

Verwijderd

Topicstarter
AARGH !! iemand ?

:Y)

• VlasBaard
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 05-06 02:02
Ik weet denk ik wel waar dit aan ligt.

Slechte voeding + slecht mobo. Het probleem is dat je AGP te weinig stroom krijgt. Bij de betere (wat zeg ik, alleen bij sommige Asus boarden voor zover ik weet) wordt dit op met moederbord geregeld als je voeding het zelf niet goed doet.

Als je nou es een Enermax voeding koopt zul je nooit meer last hebben van dat probleem.

Vooral de deluxe versies zijn een probleem, want daar zit tv-in/uit op, en die vragen nog meer stroom.

Waar je op moet letten als je besluit een niet-Enermax te nemen: de Ampere''s op de 3.3V. Staat op (bijna) elke voeding. Neem geen genoegen met minder dan 16A (Enermax heeft 30 (!)).

edit:
Overigens kan reference drivers ook helpen, want dan wordt de tv-in/uit niet aangestuurd en vragen dus geen stroom.

(Ik heb hetzelfde probleem gehad met mijn v3800 ultra deluxe).

Greetings and felicitations, children of technology - Icon in het groot

Verwijderd

Topicstarter
Koel daar heb ik wat aan. Ik zal ff kijken wat voor voeding ik nu heb. Ik had nog niet aan voeding ALLEEN gedacht.
Ik weet niet precies wat voor merk mobo ik heb (wel chipset : i440BX) maar dat hoeft volgens jou niet vervangen te worden ?

Verwijderd

Heb dit ding ook. Geen troubles mee. Je kunt de nieuwste drivers proberen en een 300Watt voeding. Het ding vreet namelijk nogal wat stroom.

• VlasBaard
Nee lijkt me overbodig om een nieuw moederbord te kopen... kost duidelijk meer en een goeie voeding daar heb je over een paar jaar nog steeds iets aan.

Ik heb ook een BX bord (de BH6)... een oud dingetje, maar met een goeie voeding doet hij het prima.

Als je iemand kent met een goeie voeding zou je es aan hem/haar kunnen vragen of je ff mag testen.

edit:
BTW leuk icoon + ondertitel... ook al was ik een c64''er. Maar ik heb wel eens wat gerommeld op een MSX-2.

Verwijderd

Topicstarter
En mekkert ie dan ook niet meer over die SPD error denken jullie of is daar weer een andere oorzaak voor aan te wijzen ?

• VlasBaard
Hmm is op zich een goeie vraag... het geheugen zit ook op 3.3V dus het KAN wel...

Wat gebeurt er als je die 128 Mb er uit haalt ?

Een tijd terug werd er ook nog beweerd dat het zou helpen om je dimm in het laatste slot te stoppen ipv het eerste... zelf heb ik daar nooit iets aan gemerkt.

Verwijderd

Topicstarter
Op vrijdag 27 april 2001 16:15 schreef VlasBaard het volgende:Wat gebeurt er als je die 128 Mb er uit haalt ?
Dat heb inderdaad geprobeerd, en dan krijg ik die SPD error dus niet. Ik krijg de error WEL als ik die kaart + 128MB reepje erin prik. Met een andere kaart (viper 550 AGP) geen SPD errors bij zowel 64 als 192 MB erin...

Vaag he ?
Pagina: 1