Toon posts:

[BC3] extra pci videokaart probleem

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben bezig een 2e videokaart in mijn pc te zetten voor een 2e monitor. Ik heb als ''main'' videokaart een tnt2 ultra 32MB AGP kaart en een supersimpel 4MB pci kaartje wat erbij moet komen. Ik heb een abit BH6 moederbord. ALs ik de pci kaart erbij insteek krijg ik geen enkel beeld te zien op beide monitoren. Ik heb ook al gespeeld met de instellingen in mijn bios zodat de pci de eerste kaart zou zijn, ook dat werkte niet. Ik heb ook al geprobeerd om alleen de pci kaart erin te zetten zonder de agp kaart, maar ook dat werkte niet. Iemand een idee? kan het liggen aan de pci-kaart? Het is wel een oud kaartje (8 jaar of zo??).

• Hoicks
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 23:16

Hoicks

Techno!

Misschien moet je effe een irq assignen in je bios aan je videokaart.

• jbbrans
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 12:25

jbbrans

Niet alle pci kaarten kunnen werken met een dual monitor opstelling.
Van de oudere videokaarten weet ik dat s3 trio 64 kaarten en hoger het doen en uit dezelfde periode de sis kaarten het niet doen.

In de windows directory (Ik neem aan dat je windows 9x of 2000 draait) staat een bestandje monitor.txt en daar staat in welke kaart het wel doen en anders staat er op de microsoft site een hardware compatibility list met de geupdate kaarten.

Wat betreft het geen beeld hebben als je alleen de pci kaart erin hebt zitten;
- Is de kaart niet stuk?
- Heb je het al met verschillende monitoren geprobeerd? Oudere monitoren willen soms niet de hogere verversings frequenties aankunnen. (60 Hz en hoger)
Geeft de kaart alleen onder windows geen beeld of al tijdens het bios gedeelte niet?

Ik hoop dat je hier wat aan hebt.

Jeroen