Toon posts:

[BC3] Welke GF3 ????

Pagina: 1
Acties:
  • 134 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Ben bezig onderdeeltjes bijelkaar aan het sprokkelen voor mijn nieuw systeem, nu wou ik eerst een GF2 Ultra, maar de prijs verschil met de GF3 is nu zo klein dat ik dan net zo goed voor de GF3 kan gaan.

Ik wil wel graag een TV-out.
Welke kan ik dan het beste nemen?
Is er al ergens een vergelijking met GF3 kaarten op het Inet? kon geen roundup vinden tot nu toe.

• BC3 Victim
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 29-09-2006
GF3 Deluxe van ASUS..die heeft wel een tv out dacht ik.
op www.tomshardware.com staat wel een review + plaatjes van een GF3 :)

De username van de oorspronkelijke plaatser van deze posting is bij Big Crash 3 eind mei 2001 verloren gegaan. Om toch de posting zelf terug te kunnen plaatsen is de user BC3 Victim in het leven geroepen

• Gamer
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 15-08 12:23

Gamer

Electrified

elsa heeft ook een tv out (optie).

Homey Pro | 4600Wp Z - 4800Wp W- 4800Wp O | SH4.0RS | SH5.0RS | SBR192 accu| Zendure 2400AC + 5 AB3000X| Easee Charge Lite | Corsa-e 50kWh | Mercedes EQA 250+ 70kWh

• BenJoep
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 22:25
Hercules heeft ook een tv-out.

Afbeeldingslocatie: http://europe.hercules.com/products/3dp3/images/3DPIIIdiag.jpg

| I've got permission to color outside the lines |

• BenJoep
Ik ben zelf altijd pro hercules / Elsa. Trouwens de Asus is er nog niet, dus dat duurt nog wel ff dacht ik.

• Bomberman
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 20-01 15:31
Jammer, die Asus Dlx ziet er echt :9~ uit. Als ik er 1 ga kopen wordt het waarschijnlijk die kaart ..

PC Specs

• Tony_Montana
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 19-08 17:29
Asus

Verwijderd

Ik ga denk ik voor Elsa of voor Hercules. Staan gewoon beide bekend als fabrikanten die high qualitie (of hoe je dat ook spelt) stuff gebruiken voor hun producten.

Verwijderd

Topicstarter
Beeldkwaliteit scheelt dat ook nog per merk? of is dat allemaal vrijwel hetzelfde.

Kep namelijk een Sony CPD-G500 21" dus op 1600x1200 wil ik zo scherp mogelijk beeld :)

Verwijderd

Topicstarter
Die tv-uit op de hercules ziet er trouwens uit als een Firewire out, bestaat er een firewire naar S-video? of moet je dan tv hebben met firewire in om te gamen op je tv?

• TripleM
  • Laatst online: 20-11-2024
Het zal wel erg onbeleefd zijn van me, maar van dit soort topics krijg ik altijd ontzettende hoofdpijn..

Doe net als ieder normaal denkend mens en wacht nog heel even met dit soort vragen. Zodra die kaarten uitkomen schieten de reviews van Tom''s Hardware, Sharky Extreme en vergelijkbare sites als paddestoelen uit de grond, dan kun je op je dooie gemak nalezen wat de verschillen zijn en daarop je keuze baseren.

Overbodige topics.. "Ik wil een videokaart/proc/mobo/monitor/OS, welke moet ik hebben?" |:(

• D-Devil
  • Laatst online: 05-12-2022
Hercules roelt zwaar !

Freelance tweaker

Verwijderd

Welke is al te koop?

Verwijderd

Op donderdag 26 april 2001 17:17 schreef EricD het volgende:
Beeldkwaliteit scheelt dat ook nog per merk? of is dat allemaal vrijwel hetzelfde.

Kep namelijk een Sony CPD-G500 21" dus op 1600x1200 wil ik zo scherp mogelijk beeld :)
Kan zeker schelen: ligt aan de kwaliteit van de onderdelen die het beeld in de videokaart moeten omzetten naar een beeld voor je monitor(precieze naam weet ik niet). Vooral Elsa staat bekend om hun goede 2D beeldkwaliteit.

Het probleem van geforce''s met slechte 2D lag gewoon aan de kwaliteit van de onderdelen die de fabrikanten hadden gebruikt.

• Bomberman
Ik dacht juist dat Asus bekend stond om zijn goede 2D (is 1 van de weinige merken die niet de ''reference'' onderdelen gebruikt op zijn kaarten, kun je ook zien - veel grotere condensatoren etc) .. Hercules niet iig.

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/i.dsp/988228237.jpg

PC Specs

• BC3 Victim
Op donderdag 26 april 2001 17:23 schreef koffeannan het volgende:
Welke is al te koop?
Alleen de ASUS en de ELSA

De username van de oorspronkelijke plaatser van deze posting is bij Big Crash 3 eind mei 2001 verloren gegaan. Om toch de posting zelf terug te kunnen plaatsen is de user BC3 Victim in het leven geroepen

Verwijderd

Ik zou zeggen het maakt niet uit welke dat je koopt! ;)
Maar ik verleen mijn voorkeur aan de asus :)

Verwijderd

Topicstarter
Doe net als ieder normaal denkend mens en wacht nog heel even met dit soort vragen. Zodra die kaarten uitkomen schieten de reviews van Tom''s Hardware, Sharky Extreme en vergelijkbare sites als paddestoelen uit de grond, dan kun je op je dooie gemak nalezen wat de verschillen zijn en daarop je keuze baseren
In america enzow zijn die kaartjes toch al uit! en nog steeds geen reviews! vandaar dit topic!!

Verwijderd

Topicstarter
Plaatje van de Elsa Gladiac 920 GeForce3
erg :9~ kaartje en nu nog de goedkoopste :)

Afbeeldingslocatie: Http://athena.tweakers.net/ext/i.dsp/982828599.jpg

denk toch dat ik voor deze ga dan

Verwijderd

Op donderdag 26 april 2001 17:28 schreef Bomberman het volgende:

Ik dacht juist dat Asus bekend stond om zijn goede 2D (is 1 van de weinige merken die niet de ''reference'' onderdelen gebruikt op zijn kaarten, kun je ook zien - veel grotere condensatoren etc) .. Hercules niet iig.
Ik heb hier juist veel gezeik over Asus en veel goeds over Hercules gelezen (of ligt het nou aan mij:?:P). Nou ja, na alle commotie rond klote 2D op somige GeForce (II)''s, zullen wat de GeForce III betreft (zo goed als) alle fabrikanten wel zorgen voor goede 2D. Die fout zullen ze niet meer maken denk ik.

• Bomberman
Die fout zullen ze niet meer maken denk ik.
Ik hoop het heel erg. Het zou zonde zijn als zo''n geavanceerde kaart (chip) een beetje bedorven zou raken door zoiets simpels als slechte 2D kwaliteit (het kan bij veel oudere kaarten al goed dus waarom niet bij de laatste nVidia kaartjes ;( ).

PC Specs

Verwijderd

Op donderdag 26 april 2001 17:50 schreef EricD het volgende:
Plaatje van de Elsa Gladiac 920 GeForce3
erg :9~ kaartje en nu nog de goedkoopste :)

[afbeelding]

denk toch dat ik voor deze ga dan
idd de goedkoopste, ziet er gewoon precies hetzelfde uit als het reference design, vandaar zo goedkoop. En er zitten helemaal geen extra aansluitingen bij. Ook nog is matige koeling.

De Asus V8200 DeLuxe wordt zekers mijn nieuwe kaartje:

-Meer aansluitingen
-Minder dan 100 gulden verschil met de gewone "Pure" versie
-Grotere heatsink (ga ik dus denkik een grote fan op monteren (80mm of 92mm))
-Een 3D Bril, en dat heb ik nou altijd al willen hebben 8-)

Verwijderd

Asus V8200 DeLuxe GeForce3 64 mb 1325.- gulden

www.mycom.nl

gewoon bestellen op rembours krijg je binnen een paar uur binnen

• Rhy
  • Laatst online: 26-12-2024

Rhy

Once a nerd; always a geek

geen prijzen en winkels vermelden pleaz ... daar is de pricewatch op de tweakers.net voor

en niet alles is eerder uit America ... tsssss

En lees verdorie reviews, er zijn er al zat

Verwijderd

Is die Leadtek GF3 nog wat? Of kun je beter zo''n Elsa kopen?

Wanneer gaan die prijzen eigenlijk dalen?

• mrknowitall
  • Laatst online: 15-05 16:32

mrknowitall

Hardware junkie

Op vrijdag 27 april 2001 08:55 schreef Hitpoint het volgende:
Elke dag ? Het snelst als er weer een nieuwe kaart boven komt.

One of the animals has left its cage today.

Verwijderd

Op donderdag 26 april 2001 17:28 schreef Bomberman het volgende:

[afbeelding]
iig was het zo, dat je met je hercules GF2 gts, met behulp van drivers je 2d wat op kon schroeven meende ik .... (was het niet een regfile?)

al een tijd geleden dak dat gedaan had, maar ik merkte er niet veel van

• RayMan
  • Laatst online: 19-08 09:54
Ik heb eergisteren de Asus V8200 besteld...
Ik krijg dit beestje over een week (als ik van vakantie terug ben :) )

[blije mode]
Samen met:
- 19" Iiyama VMPro 451
- AMD TBird 1333
- 256DDR
- Asus A7M Mobo
- Plextor ReWriter
- DVD en nog andere troep
[/blije mode]

Sorry, maar ik moest het ff kwijt :D

edit:
Tiepvoutje

• kokkel
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 22:06
Ik zou de hercules prophetIII nemen omdat ik altijd hercules heb gehad en dat ruled

gr kokkel

• Diablow
  • Laatst online: 23:32
Op vrijdag 27 april 2001 01:02 schreef iefje het volgende:

[..]

idd de goedkoopste, ziet er gewoon precies hetzelfde uit als het reference design, vandaar zo goedkoop. En er zitten helemaal geen extra aansluitingen bij. Ook nog is matige koeling.

De Asus V8200 DeLuxe wordt zekers mijn nieuwe kaartje:

-Meer aansluitingen
-Minder dan 100 gulden verschil met de gewone "Pure" versie
-Grotere heatsink (ga ik dus denkik een grote fan op monteren (80mm of 92mm))
-Een 3D Bril, en dat heb ik nou altijd al willen hebben 8-)
-Matige koeling kun je zelf verbeteren(water&peltiers, maar heb je voorlopig toch niet nodig:))
-Inderdaad wel grappig zo''n tv-in maar verder:?.
-3d bril van elsa zit beter en is zowel in direct 3d als open gl te gebruiken:9~.

Verwijderd

Op vrijdag 27 april 2001 10:16 schreef Diablow het volgende:

[..]

-Matige koeling kun je zelf verbeteren(water&peltiers, maar heb je voorlopig toch niet nodig:))
-Inderdaad wel grappig zo''n tv-in maar verder:?.
-3d bril van elsa zit beter en is zowel in direct 3d als open gl te gebruiken:9~.
maar die van Elsa heeft dan weer een saai groen kleurtje met die saaie lelijke bekende heatsinks :r:r

En ja, matige koeling kun je zelf verbeteren, maar als die Asus DeLuxe 1250,- kost, en de elsa 1100, en je wil dan fatsoenlijke Heatsinks + Fan gaan kopen en dan ook nog eens een 3D Bril dan zit je alweer op 1300,-

Verwijderd

Ik ga denk ik gewoon voor die Elsa, en dan nog een blue orb en een paar heatsinks + wat arctic silver. Die DeLuxe zooi gebruik ik toch niet. En kleur boeit niet, want mijn kast is meestal gesloten.

• markjuh
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 03-05 07:52
FF wachten en dan de Gainward kopen die haalde op de CeBit de hoogste score met 3dMark 2001.
Gainward gebruikt snellere geheugens dan de rest. >:) wel iets duurder maarja als je een gf3 kan betalen zal dit ook niet meer het probleem zijn

• BC3 Victim
Elsa en hercules hebben inderdaad wel een goede naam op dat gebied.
maar snleheid is niet alles. kwaliteit van het beeld is veel belangrijker!daar kijk je tenslotte elke dag naar!
ati en matrox hebben op dat gebied een voordeel!

• BC3 Victim
Herucles ruled.

1. Ziet er mooi blauw uit
2. Vette koeling
3. Als het net zo wordt als met hun tnt2
ultra makkelijk te overklokken
4. Onwijs goede support

Will soon be mine :)

• BenJoep
K heb de geforce1 ddr van Hercules, zit goed geheugen op van infinion. Hij is ook nog fet te overklokken, dus een erg goede kaart. Ik hoop dat ze dat nu weer waar maken. Maar als er betere kaarten zijn zal ik niet 2x nadenken om een ander te kopen. Dus ik zou gewoon kijken naar het geheugen wat er op die kaarten zit, aangezien het geheugen de bottleneck is.

• Overspeed
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 25-08 00:48
Het liefst zou ik een Hercules nemen, maar aangezien de Asus aardig wat goedkoper is, zal die ''t worden... *D

Er is in Nederland niets beter beveiligd dan de snelwegen m.b.v. mobiele flitsteams, flitspalen, (on)opvallende surveillance-auto's, etc. Als er in mijn huis wordt ingebroken, dan kan ik beter de A2 oprennen dan 112 bellen.

Verwijderd

Elsa GF3 besteld :P:P:):) Alleen duur het zolang totdat de postbode komt :(

Ik post mijn 3d mark2001 zodra ik dat ding heb :) Maar het duurt nog zolang :(
Waarom kunnen ze het niet over de email sturen (8>

Verwijderd

Ik wil wel eerst es een review lezen van die elsa, want als er geen 3D bril bij zit hoef ik hem ook niet :(

• BenJoep
Wat moet je nou met een 3Dbril, ik heb zo''n kreng van Asus geprobeerd en vond het echt geen porum.

• Gamer
  • Laatst online: 15-08 12:23

Gamer

Electrified

ook zo een elsa besteld, maar die bril hoef ik toch niet hoor.

Homey Pro | 4600Wp Z - 4800Wp W- 4800Wp O | SH4.0RS | SH5.0RS | SBR192 accu| Zendure 2400AC + 5 AB3000X| Easee Charge Lite | Corsa-e 50kWh | Mercedes EQA 250+ 70kWh

Verwijderd

Waarom een 3D bril als ik al een 19inch monitor heb (gewoon met je neus tegen het scherm en dan heb je precies hetzelfde effect als die 3D bril) 8-)

• BenJoep
Op zaterdag 28 april 2001 00:12 schreef Hitpoint het volgende:
Waarom een 3D bril als ik al een 19inch monitor heb (gewoon met je neus tegen het scherm en dan heb je precies hetzelfde effect als die 3D bril) 8-)
8-)

• Universal Creations
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 24-08 01:50
Gainward gebruikt snellere geheugens dan de rest
Voorlopig, Canopus heeft nog geen GF3 geproduceerd, tot die tijd mag Gainward zich de beste (op het gebied van Mem-speed) noemen.

* Universal Creations creations kwijlt al bij de gedachte aan de Canopus in GF3 uitvoering en checkt daarom 3 maal daags de Canopus-Site

Sony A7R III | Sigma MC-11 | Sigma 50mm f/1.4 Art | Sigma 135mm f/1.8 Art
Zeiss 21mm f/2.8 | Minolta Rokkor 58mm f/1.2 | Godox V860II

Verwijderd

Op zaterdag 28 april 2001 00:12 schreef Hitpoint het volgende:
Ja, en dan heb ik volgende week een bril 8-)B-)

• dizzytal
  • Niet online
Op vrijdag 27 april 2001 23:04 schreef iefje het volgende:
want als er geen 3D bril bij zit hoef ik hem ook niet :(
Bij de Elsa Gladiac 920 zit GEEN 3D Revelator (wat trouwens een veel betere bril is dan die van Asus) maar tja dat mag je eigenlijk ook wel verwachten, die Gladiac 920 kost ongeveer 1100 piek, als er dan een bril bij moet van minimaal 100 piek (wire-versie)...

Bij de Gladiac 920 Ultra (???) zal wel weer een 3D bril zitten...

If you didn't win today, you can always win tomorrow

• FireStarter
  • Laatst online: 22-05 14:08
Zijn ze nu al aan het doen.

En volgens mij had ik op hardwareinfo.net gelezen at je beter kon wachten op een nieuwere versie van de GF3, wat zou het dan worden?? de Asus v8800???

w00t

• FireStarter
  • Laatst online: 22-05 14:08
ow (^%#%$^@%$!!!) er zijn 2 bladzijdes, foutje...hierboven was een replay van het laatste bericht op blz. 1

w00t

• machiel
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 16-07 18:09
Net nadat JIJ er een gekocht hebt ;)

Verwijderd

Op vrijdag 27 april 2001 01:14 schreef klotenmetcomprules het volgende:
Asus V8200 DeLuxe GeForce3 64 mb 1325.- gulden

www.mycom.nl

gewoon bestellen op rembours krijg je binnen een paar uur binnen
Wie heeft er eigenlijk al een .Die dingen zijn nergens te krijgen en zeker niet bij mycom. Ik heb ze net aan de telefoon gehad en ze zijn pas eind mei leverbaar.:(

• Overspeed
  • Laatst online: 25-08 00:48
Op zaterdag 28 april 2001 15:36 schreef Stellarc het volgende:

[..]

Wie heeft er eigenlijk al een .Die dingen zijn nergens te krijgen en zeker niet bij mycom. Ik heb ze net aan de telefoon gehad en ze zijn pas eind mei leverbaar.:(
Bij www.exile.nl:

Asus V8200 Geforce-3 GTS 64 mb leverbaar vanaf 9-5-2001 f 1175,-- 1 dag
Asus V8200 Geforce-3 GTS 64 mb Deluxe leverbaar vanaf 2-5-2001 f 1289,-- 1 dag
Gladiac 920 Geforce 3 GTS 64 MB TV OUT Begin mei f 1149,-- 2 dagen

Er is in Nederland niets beter beveiligd dan de snelwegen m.b.v. mobiele flitsteams, flitspalen, (on)opvallende surveillance-auto's, etc. Als er in mijn huis wordt ingebroken, dan kan ik beter de A2 oprennen dan 112 bellen.

Verwijderd

Een kennis van mij heeft dat ding al te koop: Leadtek GF3 64DDR retail voor 1210,- excl verzendkosten van 25,- rembours.

• taz3d_nl
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 25-02 12:08
asus v8200 deluxe

ik heb goede ervaringen met asus ( behalve de driver support dan )

• dizzytal
  • Niet online
Op zaterdag 28 april 2001 20:03 schreef Overspeed het volgende:

Asus V8200 leverbaar vanaf 9-5-2001
Asus V8200 Deluxe vanaf 2-5-2001
Gladiac 920 Begin mei
Sorry maar dis een kwestie van eerst zien dan geloven :(

Zo''n beetje alle shops houden voor de Elsa begin mei aan, en de Asus zal zeker later zijn dan de Elsa. De levertijden zijn (imho) dus gewoon onzin....

If you didn't win today, you can always win tomorrow

Verwijderd

Op zaterdag 28 april 2001 22:17 schreef Dizzytal het volgende:

[..]

Sorry maar dis een kwestie van eerst zien dan geloven :(

Zo''n beetje alle shops houden voor de Elsa begin mei aan, en de Asus zal zeker later zijn dan de Elsa. De levertijden zijn (imho) dus gewoon onzin....
JAH DAT IS WAAR, :)

• Yokozuna
  • Laatst online: 19-05-2025
Op donderdag 26 april 2001 14:04 schreef EricD het volgende:
Ben bezig onderdeeltjes bijelkaar aan het sprokkelen voor mijn nieuw systeem, nu wou ik eerst een GF2 Ultra, maar de prijs verschil met de GF3 is nu zo klein dat ik dan net zo goed voor de GF3 kan gaan.

Ik wil wel graag een TV-out.
Welke kan ik dan het beste nemen?
Is er al ergens een vergelijking met GF3 kaarten op het Inet? kon geen roundup vinden tot nu toe.
De keus maakt in princiepe geen zak uit, gezien bijna alle kaartfabrikanten het Reference Design van nVidia direct overnemen, met Asus als uitzondering. Prestatieverschil is echt te verwaarlozen, en de drivers zijn ook allemaal gebaseerd op de detonater versies. Dus die keuze maakt barweinig uit, een Powercolor GF3 zou het evengoed doen als een Hercules GF3, misschien enkele procenten, maar dat weegt niet op tegen een dikke F100,- die de Powercolor versie (als hij uitkomt, niet echt een higend merk) kost.

Dus kies gewoon de goedkoopste, verschil in prestaties en drivers en design is te verwaarlozen, dus zo moeilijk is de keuze niet.
ik heb goede ervaringen met asus ( behalve de driver support dan )
Ja gezien bijna alle fabrikanten dezelfde reference design gebruiken is er bijna geen verschil te merken, alles hangt af van de drivers, en als die support brak ik. Is het dus een slechte keuze.
Pagina: 1