[BC3] welke merken goed voor monitor???

Pagina: 1
Acties:
  • 186 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• jjwa
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 08-07 15:44

jjwa

CZ3 tentmuis

Topicstarter
ik ben aan het rond kijken voor een 19" monitor als vervangint van mijn 15"...
ik weet alleen niet goed welke merken goede kwaliteit leveren.

ik geloof dat iiyama wel goed+goedkoop is (behalve die ene VMP451) en sony ook maar wel een stukkie duurder.
WELKEN NOG MEER?

CTX?
NEC?
Philips?
en welke moet ik echt NIET kopen?

BTW: ik ben 2ehands aan het zoeken, dat ligt binnen mijn budget :)

• Hoyden
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 23-08 14:14
Misschien ff de search gebruiken.. Ik denk dat zo''n soort vraag meerdere malen per dag voorbij komt...

http://gathering.tweakers.net/forum/find

• BC3 Victim
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 29-09-2006
goedkoop/redelijk Hansol 900p

De username van de oorspronkelijke plaatser van deze posting is bij Big Crash 3 eind mei 2001 verloren gegaan. Om toch de posting zelf terug te kunnen plaatsen is de user BC3 Victim in het leven geroepen

Verwijderd

Niet kopen : EIZO!

Niet om de kwaliteit .. want die is geweldig. Maar het moest toch goedkoop zijn? Dan is EIZO niks voor jouw! >:)

• BC3 Victim
Niet kopen : DAEWOO!

Om de levensduur, want die is kort :(

(ik heb er al 4 stuk zien gaan in 2 jaar)

De username van de oorspronkelijke plaatser van deze posting is bij Big Crash 3 eind mei 2001 verloren gegaan. Om toch de posting zelf terug te kunnen plaatsen is de user BC3 Victim in het leven geroepen

• Hoyden
LG, Samsung..

• jjwa

jjwa

CZ3 tentmuis

Topicstarter
ik heb de search al gebruikt, zit alleen niet echt erg handige informatie tussen vindt ik...
zoals de paar reacties die ik kreeg over wat NIET te kopen, zulke reacties heb ik WEL wat aan (serieus)...
danku, en meer reacties zijn welkom :)

• DutchPlayer
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 11-11-2025
CTX is niet duur en prima kwaliteit.

Ik heb er zelf ook een dus ik klets niet uit men nek. Kopen? Hij nog geen jaar oud, had een nieuwe van ze gehad omdat ik vond dat er een irritant geluid uit kwam.

Het is een 19 Inch, de VL950T geloof ik.
Maar ik moet wel eerste zeker weten of ik die NEC 21 inch nog krijg.

Mvg,

DP.

AMD 7800X3D - Lian Li HydroShift - Asus TUF X670E - Corsair Vengance 2x16GB 6000Mhz- Gigabyte RTX4070 Super 12GB - Kingston 1TB M2 - Crucial MX100 512GB - Lexar 2TB M2 - Lian Li O11D Evo RGB - Corair RM750Watt - LG 38

• BC3 Victim
edit:
Sorry, was n 17 incher |:(

• Zeepoog
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 29-07 13:55
koop wèl ''n eizo, dan hoef je je hele leven geen nieuwe meer te kopen.

Nostalgie is ook al niet meer wat het geweest is.

• ocf81
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

ocf81

Gewoon abnormaal ;-)

niet kopen:

hansol. is misschien wel goedkoop. maar ook ongelofelijke bagger shit. mijn hasnol monitor is de laatste 4 jaar een aantal keren kapot gegaan. een keer deed ie het van de een op de andere dag niet meer. en aantal keren waren de kleuren verkeerd (magneten kapot o.i.d. na veel degaussen waren de kleuren weer beter) bij de vervangende monitor was dit weer het geval.

bij monitoren geldt eigenlijk de volgende regel: you get what you pay for

ik zit nu zelf sterk te denken aan een iiyama vision master 451 - s900mt1

© ocf81 1981-infinity
Live the dream! | Politiek Incorrecte Klootzak uitgerust met The Drive to Survive
Bestrijd de plaag die woke heet! | Servitisatie is slavernij. Kies je eigen weg!

• BC3 Victim
Die CTX monitoren zijn niet altijd even betrouwbaar. Zeker als je tweedehands wil gaan winkelen, zal ik een betrouwbaar merk als Iiyana, Belinea (wel een topmodel kiezen) halen.

En EIZO is errrrrruuuuuug goed, maar ook veel te duur.

• jjwa

jjwa

CZ3 tentmuis

Topicstarter
en Sony??
ik kan denk ik nl. voor F800,- een 2e hands Sony 19" krijgen.

Specs:
http://www.ita.sel.sony.com/products/displays/corp/cpdg400.html

hoogste resolutie:
1800 x 1440 @ 70Hz
en op 1600x1200 heeftie een refresh rate van 85...

lijkt mij best goed, maar ik heb geen ervaring met Sony...

• Zeepoog
  • Laatst online: 29-07 13:55
maar doe me een lol, koop geen belinea of ctx, want dan kun je nog beter je vaders oude zwart wit tv omsolderen tot monitor!

Nostalgie is ook al niet meer wat het geweest is.

• Hoyden
hahaha zeepoog...

:?:Z

• jjwa

jjwa

CZ3 tentmuis

Topicstarter
lol@zeepoog
ok, ik zal geen CTX of belinea kopen, maar ook geen eizo, tenzij ik de loterij win...

Verwijderd

Doet u mij maar zo''n fijne Barco Graphics Monitor met afdakje uiteraard :)

• jjwa

jjwa

CZ3 tentmuis

Topicstarter
en acer?
want ik zie hiet net op Vraag&Aanbod een Acer aangeboden worden...

Verwijderd

ik heb goede ervaringen met LG en (P)iiyama monitoren. En als ik moest kiezen tussen LG en (P)iiyama dan zou ik LG kiezen. Omdat ik niet zo weg ben van die Daimondtron beeldbuis. Niet dat de (P)iiyama slecht is ofzo maar ik heb toch liever een LG.

*:PMaar laat ik nou net beide monitoren hebben) :P

• BC3 Victim
Eizo is errug goed.

Ik heb zelf een tweede hands Eizo :P, is wel ''maar''17 inch. kostte me 1,5 jaar terug 500 piek en dan ook nog trinitron.

Als je in de buurt van Nijmegen woont, wip even de grens over naar Rindern (ofzoiets) en kijk daar naast de Spar, zit een heel leuk 2e hands winkeltje. Worden ook dumps gedaan door allelei winkels omdat de nieuwe modellen binnen zijn. Veel kwaliteit voor weinig geld :). Ik ken zat mensen die daar geweest zijn en veel plezier hebben van hun 2e hands onderdeeltjes. Mijn broer heeft bijv. een Dell :P monitor gekocht daar.

• BC3 Victim
Koop een iiyama:

Iiyama S900MT1 19" FST
Iiyama MF901U Vision Master 452 19" FST

• CrusaderNoR
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 14-05 12:53
GEEN CTX, die zijn ontzettend ****, ik heb er al 10 in een half jaar naar de reperateur kunnen brengen. (Op het werk, voordat er iemand denkt dat ik al 10 monitoren heb versleten ;))

Neem een Sony, zijn vrij duur maar dan heb je ook wat *D.

• BC3 Victim
Ik ben naast Iiyama en LG ook wel tevreden over ADI: goedkoop, goed beeld en zeer lange levensduur: heb hier voor me een 15'''' ADI ProVista van 399 piek 3 jaar terug, nog steeds even goed... en verder nog een 17'''' en drie 14'''' ProVista''s: allemaal goed :)

• jjwa

jjwa

CZ3 tentmuis

Topicstarter
samenvattinkje reacties:

goed:
ADI
LG
Iiyama
Sony
Eizo (wel erg duur)
Samsung (?)

bagger:
CTX
Belinea
Hansol
Daewoo

(allemaal een beetje zwart-wit, bagger of goed, alsof er nix tussenin kan zitten, maarja...)

vindt je dat er een niet klopt of bij hoort??
Zeg het dan ff :)

iig tot nu toe/alvast bedankt allemaal :D

Verwijderd

Belinea''s gaan stuk na een jaartje of 3...CTX.. is ook bagger. Hansol is nix.

Gewoon:

EIZO
SONY
IIYAMA
PHilips

in volgorde super, heel goed, goed, voldoende

• KeeP IT ReaL
  • Laatst online: 19:22
ik heb zelf een vieuwsonic gs773 die is ook wel :9. Ik hou zelf namelijk niet echt van trinitron beeld.

• bloasfist
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 22-08 15:29

bloasfist

Slot-A Crew

NEC is ook behoorlijk koosjer.

Je drinkt PiTT bier of je drinkt geen PiTT bier! Specs

• Leon
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 19-08 12:12

Leon

Rise Of The Robots

SONY!
superieur beeld. Daar betaal je ook voor maar je hebt er wel erg lang plezier van :)

Eeuwige n00b

• Abbadon
  • Registratie: Februari 2000
  • Nu online
Ga diverse winkels bij langs, en kijk zelf naar de schermen. Bekijk ze in verschillende resoluties en achtergrondkleuren. Wat ik prettig beeld vind kan jij bijvoorbeeld niet prettig vinden en waar jij dik tevreden mee bent kan ik bijvoorbeeld flut vinden.

Just pick a dead end and chill out 'till you die.

Verwijderd

Iedereen zegt dat Eizo goed is maar hebben jullie er zelf 1 dan?? En dan erbij dat het zo duur is nou dat valt wel mee..

Je hebt al een 17"Eizo voor onder de 1000 piek! Ik heb ook een 17"Eizo en die gat niet weg voordattie helemaal op is!

Een monitor is het belangrijkste van je hele pc IMHO!

Het heeft wel een nadeel: Als ik achter een ander epc zit vindt ik het beeld 9 vd 10 keer klote en krijg ik koppijn ;)

• Gir
  • Registratie: September 2000
  • Niet online

Gir

I need waffles

ik ga naar m''n derde 107s toe in een half jaar misschien heb ik hier gewoon slechte ervaringen mee, maar ik ga proberen om over te stappen op lg / samsung of pyama

Verwijderd

Beter 17" EIZO als 19" whatever...

Verwijderd

Ik heb een Sony en ik heb laatst eens gekeken naar die Iiyama dingen en ik moet zeggen: NO IIYAMA for me, echt als je trinitron nemen wil moet je toch Sony of Eizo hebben.

• BC3 Victim
Gewoon een Eizo nemen, ik ken het Eizoleven gevoel al 1œ jaar. Neem een 2e hands die zijn zeker goed. Dat is een Eizo voordeel, ze blijven erg lang erg goed hun werk doen.

Ik heb Eizo T563-T (voor de liefhebbert)

• jjwa

jjwa

CZ3 tentmuis

Topicstarter
eizo en sony zijn blijkbaar behoorlijk goed (eizo beter) dus daar zal ik naar kijken 2e hands.
bedankt mensen!

btw: als je nog een toevoeging hebt ofzo (lijkt mij niet na al die reacties): vertel ut mij!

:)

• jjwa

jjwa

CZ3 tentmuis

Topicstarter
nadeel van Eizo:
ze zijn te goed, niemand doet hem weg, omdat hij gewoon perfect is en lang meegaat, en daarom zijn ze 2e hands niet te krijgen.
en nieuw zijn ze voor mij dus echt bij lange na niet te betalen....

• BlaBla1973
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 15:31
Gewoon een EIZO kopen........... daar kan je echt jaren mee doen!!

Computer nr 486 denk ik..

Verwijderd

koop in ieder geval GEEN Iiyama Vision Master Pro 451 !!! :r:r:r

zie ook [topic=130527]

• Aikon
  • Niet online
Ik heb een Hansol 17" staan. Bevalt errug goed. Alleen jammer dat ''ie niet op 1600x1200 kan, dat kunnen alleen de duurdere modellen. Ik heb de Hansol >1 jaar geleden voor 539,- gekocht. Werkt goed, scherp beeld, ontwerp ook goed. Schijnt een Philips beeldbuis in te zitten, dus das ook goe. :)

Verwijderd

Een 2ehands Eizo koop je bij

http://www.mpsolutions.nl

Echt niet zo duur als iedereen beweert..

• jjwa

jjwa

CZ3 tentmuis

Topicstarter
die mpsolutions is een kut site...
duur en er staan wel eizo''s maar geen 19".
:P

• GarBaGe
  • Laatst online: 09:37
Ook errug goed maar bijna niet te betalen: Intergraph.
Op de HCC-dgn een 21" gevonden voor 999,- (winkelwaarde f 3500+). Dat ding is echt vreselijk super stoer. Maar meestal worden dat soort schermen alleen geleverd bij SGI-machines (= Silicon Graphics) oid. Dus die dingen zijn ook behoorlijk zeldzaam.

Pyama is prijs/kwaliteit wel goed. Zit soms een rotte tussen.
Phony is beter, maar duurder
Philips Brilliance is ook errug goed
Intergraph is helemaal super stoer (zwarte kast :) )
NEC/EIZO is helemaal toppie :)

Ryzen9 5900X; 16GB DDR4-3200 ; RTX-4080S ; 7TB SSD

• dualspeed
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 07-05 08:57
Al die gasten die hier zo hard roepen dat ctx bagger is, hebben die zelf zoŽn apparaat? Volgens mij niet.

Als je hier op GoT kijkt, dan zijn de meeste problemen gerelateerd aan Iiyama, dus waarom die dan goed zijn en CTX bagger? Ik ben benieuwd :).

Wat ik wil zeggen is dat hier volgens mij, zoals zo vaak, een heleboel mensen maar wat lopen te roepen omdat ze gewoon willen roepen en niet omdat ze een onderbouwde mening hebben... een uitzondering daargelaten misschien.

• jjwa

jjwa

CZ3 tentmuis

Topicstarter
aha, dus NEC en Intergraph zijn ook goed...

ik heb nu zelf een Compraq 15" en beneden staat een Hansol (viel me gisteren pas op dat het een Hansol is) 15", hoewel ik moet zeggen dat hij erg lelijke kleuren heeft soms doet hij het voor de rest al jaren perfect...

Verwijderd

Ik ben erg tevreden over mijn Hansol, neem wel de P-variant. Goedkoop en toch goed.
Iiyama is natuurlijk beter, vooral flatscreen. Aan de andee kant, de Hansol heeft een veel mooiere omhulzing :)

• pinodambini
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 18-07 19:12

pinodambini

Dr. Z. Vago

edit:
vaag

• pinodambini
  • Laatst online: 18-07 19:12

pinodambini

Dr. Z. Vago

Als je kwaliteit voor je geld wilt koop dan Viewsonic

Heb zelf al een aantal schermen ervan gehad (heb nu de gs771) en stuk voor stuk topkwaliteit! :9~

• retspan
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 19-08 01:26
2 ViewSonic''s here, both brilliant!

• Tony_Montana
  • Laatst online: 19-08 17:29
Ilyama

• frennek
  • Laatst online: 02-12-2025
Acer.

Ik heb hier een Acer 211C staan (21 inch) en dat is om te :9~.

• I_stealth_I
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 16:25

I_stealth_I

Tweak It OR leave it!

Daewoo, ik heb hem al een dikke 2 jaar. Redelijke prijs, maar het beeld is niet echt scherp. Boven heb ik een Sony en een Samsung die zijn lekker scherp en mooie kleuren

/dev/null

Verwijderd

Iemand ervaring met Mag monitors?

Verwijderd

Iiyama (ik heb A902MT, ja die met die fouten...) roelt!
Vind het erg triest dat het hele merk nu zo onderuit gehaald word met die productie fouten. Maar de garantie en service is perfect! prijs/kwaliteit ook!

Verwijderd

LG roelt de pan uit

Verwijderd

CTX bagger?

Dacht ik niet, wordt nl vol op in ziekenhuizen gebruikt . .
Heb er zelf ook een gehad, welliswaar in de tijd dat 15" groot was maar toch.

Prima ding!

Verwijderd

als iiyama veel wordt genoemd, komt dat omdat het veel wordt gebruikt (veel monitoren van iiyama onder de tweakers)
vgl Microsoft Windows...

In elk geval was een van mn vereisten het tegelijk kunnen aansluiten van 2 pc''s, oftewel een van de monitoren in de PRO range

• actieman
  • Laatst online: 23-08 11:26
EIZO T57s is erg fijne monitor en gaat LANG mee, toch vind ik m''n iiyama vm404 net een iets mooier beeld geven...
(ik heb ze hier beiden staan)

Die iiyama vmpro 450 is toch wel aardige 19 incher d8 ik zo? Tis er wel 1 van de oude serie...

Over levensduur van die iiyama''s kan ik ( nog nix zeggen, iig meer dan 1 jaar, lol)

Oh en over belinea: best goede beeldkwaliteit, maar tja ze gaan wat sneller stuk |:(

I’m not like the OTTERS

• rnmt
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 09-11-2024

rnmt

Dr EvIL

Ik heb sinds vorig jaar een Acer monitor...werkt echt heel erg lekker :)

Nooit problemen mee gehad!!! De prijs/kwaliteit verhouding van die dingen is echt super! *D

Throw me a freakin' bone here

Verwijderd

Dat Hansol bagger is, is gewoon GROTE onzin. Vroeger misschien.ik heb nu zelf een Hansol 19" 910A en die geeft gewoon mooi strak beeld, nooit problemen mee gehad. Kwam ook heel goed uit de tests=>Best Price/Value.

mzl

Verwijderd

Koop een Sony die zijn echt perfect!

• Hoyden
En duur.. Dus niet voor de meeste tweakers :o

• EquiNox
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

EquiNox

Speed plz.

Op donderdag 26 april 2001 16:09 schreef Vdub het volgende:
Koop een iiyama:

Iiyama S900MT1 19" FST
Iiyama MF901U Vision Master 452 19" FST
VM Pro 452 staat hier. Diamontron uitvoering. 100% vlak, superbeeld.

• BenJoep
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 18:42
LG zijn echt bagger, als je een Iiyama en een LG na 3 jaar naast elkaar zet, dan is de Iiyama nog verdomde scherp en de LG dus niet meer. Heb met eigen ogen gezien wat het verschil is. En een monitor is toch wel iets dat een paar kaar meegaat, vooral als het een >19" is.

| I've got permission to color outside the lines |

Verwijderd

KLant van me (+/- 500 werkplekken) had jarenlang CTX, is er nu vanaf. Teveel problemen, heeft nu Samsung en is daar heel blij mee.

Mijn 17" monitor is net overleden ;(
Voordeel: Ik heb een goede reden om een 19" Sony of Samsung te gaan kopen.
Nadeel: Al die klote winkels zijn nog 2 dagen dicht. Nu zit ik achter een 15" Compaq V55, wel zeer scherp!

• BenJoep
LOL :)

• aaihetapie
  • Laatst online: 18-08 22:12
Op zaterdag 28 april 2001 23:15 schreef Genotix het volgende:
LG zijn echt bagger, als je een Iiyama en een LG na 3 jaar naast elkaar zet, dan is de Iiyama nog verdomde scherp en de LG dus niet meer. Heb met eigen ogen gezien wat het verschil is. En een monitor is toch wel iets dat een paar kaar meegaat, vooral als het een >19" is.
Welke types zit je te vergelijken?
Iiama 19" monitoren zijn alleen in het midden redelijk scherp, bekijk eens een LG 995E of 915 FT en je weet wat ik bedoel met scherp.

• Autonoesis
  • Nu online
eizo viewsonic/nokia zijn gewoon het best (niet altijd kwa service :( ) maar voor de thuisgebruiker gewoon overdreven als je veel cad/cam doet zou ik in van deze 2 wel aanraden maar is wel $$$$

iiyama lg en philips brilliance zijn ook zeer goeie monitoren voordeel van de lg en philips is dat bij de platte schermen geen steundraden ziet(niet dat je daar ooit last van hebt) maar als ik moest kiezen tussen die 3 merken zou ik iiyama nemen vooral omdat die service van hun zo enorm goed is betere ken ik bijna niet

deawoo hansol en al die andere zooi helemaal niet aan beginnen ook al zijn ze zo goedkoop niks voor niks verkopen die deawoo auto''s ook zo slecht :) goedkoop=vaak duurkoop

• BenJoep
Heb hier een 19" Iiyama en deze is dus echt overal scherp. Het is wel een Vision Master Pro 450 dus die is een lange tijd uitgebalanceerd, dat je idd van de nieuwe monitoren niet kan zeggen. Als je al die verhalen op GOT leest tenminste.

Maarjah mijn oordeel was toen dus over deze Iiyama met een vergelijkbare LG. Ik weet het type van de LG niet meer.

• Joppe
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 14-01 15:35
Ik heb hier een Philips Brilliance 17" staan, geeft echt een heel mooi scherp beeld alleen er komen soms vreemde lijnen door het beeld, levensduur is nu toch al 4 jaar maar het mag niet

Verwijderd

Nu hier toch zoveel monitor specialisten zitten :P

Ik heb hier een EIZO F765-T (21"), en hij begint een beetje raar te doen. Beeld springt soms op en neer, of krimpt of zet uit. Net alsof iemand aan de instellingen van het beeldscherm zit te rommelen.

Kan ik er zelf nog wat aan doen of weet iemand een goede reparateur in de buurt van Leiden?

• BC3 Victim
Ik gebruik nu zelf bijna 4 jaar een 15" van de Taiwanese Monitor Company. Dit model is later omgedoopt tot een Belinea. Wat denk je: kut beeld kloterige bediening, maar niet stuk te krijgen.

• dizzytal
  • Niet online
Ik heb zelf een Iiyama A702HT (Vision Master Pro 410) Aantal vrienden/kennisen ook zo''n ding aan geraden. Nu zijn er dus een heel stel (die van mijn valt reuze mee) die niet helemaal 100% uit te lijnen zijn. Er zijn er dus bij waar bochels in het beeld zitten (sorry weet even niet beter te zeggen) Dus de zijkant van het beeld is niet 100% recht.

Ik zwoer/(zweerde???) dus altijd bij Iiyama, maar na de "problemen" die ik van die monitor gezien heb (A702HT, allemaal bij andere leverancier vandaan) ben ik niet meer zo heel enthousiast.

Nu hebben er mensen in mijn vriendenkring ook Philips monitoren (voornamelijk 107P20 Brilliance en twee 109P20 Brilliance) en deze zijn werkelijk perfect. Nog geen één gezien met een afwijking in beeld (Nokia test proggy gebruikt voor goede uitlijning) Hebben ook Lightframe (handing als je veel met foto''s/video doet)

Ik zou nu dus gaan voor een Philips..

If you didn't win today, you can always win tomorrow

• Joppe
zou ik niet doen hoor, die van mij deugt niet, zie boven

• dizzytal
  • Niet online
Op zondag 29 april 2001 10:55 schreef Joppe het volgende:
zou ik niet doen hoor, die van mij deugt niet, zie boven
Das dus niet helemaal fair he... een nieuwe monitor vergelijken met één die al vier jaar oud is... das appels met peren vergelijken.

De nieuwe 107P20 Brilliance lightframe zal weinig meer weg hebben van jouw 17" Brilliance...

If you didn't win today, you can always win tomorrow

• Joppe
Die van mij was toen een van de nieuwste modellen: dotpitch 0.26, Flatsquare, max res 1600x1200, die nieuwe heeft dan 0.25 en een maxres van 1920x1440

• cbrandts
  • Laatst online: 19-04-2022

cbrandts

Ben wel gek, maar niet dom...

Heb sinds een paar weken NEC FE 950+
Prima helder haarscherp beeld: 1200,-:P

xMouse

Pagina: 1