[BC3] Gforce 2 GTS????

Pagina: 1
Acties:

• BC3 Victim
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 29-09-2006
Hallo,

Na 2 jaar op een laptop te hebben gewerkt heb ik weer een vaste PC besteld. Ik heb hierbij gekozen voor een: 64 MB DDR NVIDIA GeForce2 ULTRA GTS 4x AGP with DVI video card.

Nu zit ik met 2 vragen:

Ten eerste:
Is dit een goeie videokaart en wat is het verschil tussen een Gforce2 GTS/MX/PRO.

Ten tweede:
Helaas kon ik geen TV out krijgen bij dit systeem(gekocht via dell). Wat kan ik nu doen om toch tv out te krijgen.

Alvast bedankt voor de reactie!

Groet,

Hans

De username van de oorspronkelijke plaatser van deze posting is bij Big Crash 3 eind mei 2001 verloren gegaan. Om toch de posting zelf terug te kunnen plaatsen is de user BC3 Victim in het leven geroepen

• Cheese_man
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 14-11-2025

Cheese_man

Waarom kiezen?

GeForce2 MX: core@166, mem@166 (32MB) (143 bij DDR)
GeForce2 GTS: core@200, mem@333 (32/64 MB)
GeForce2 PRO: core@200, mem@400 (64MB)
GeForce2 Ultra: core@250, mem@460 (64MB)

Verder heeft de MX 2 pipelines en de anderen 4.

De Ultra is een hele goede kaart....een van de absoluut snelste van dit moment. Alleen op de hoge resoluties op 32bit kleuren is de nieuwe telg (GF3) sneller.

Voor de TV thingie gewoon een TV kaartje kopen....is vast wel wat te vinden in de pricewatch!

Bij het overklokken van de kaart....gewoon alleen het geheugen opklokken....dat is de bottelnek bij deze kaarten!!!

Veel plezier met je lekkere kaart!!!

reserveringshouder Tesla Model 3

Verwijderd

WTF is Opklokken? Alsof je slagroom aan het bewerken bent. :(

wat een gforce II ultra GTS? Als je dan toch al niet begrijpt wat je koopt, en je de specs van de doos voorleest, lees het dan ook goed voor. ;)

gf2 ultra gts agp4x. Ik hoor weer iemand die te lang met een salespersoon heeft lopen babbelen. :(

gf2 ultra is leuke kaart ja. beetje duur. :)

Verwijderd

bestaat er wel een Gf2 Ultra GTS, ik dacht dat een GTS juist tussen de MX en de ultra inzat!

• D-Devil
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 05-12-2022
Op woensdag 25 april 2001 11:18 schreef Ghans het volgende:
Hallo,

Ik heb hierbij gekozen voor een: 64 MB DDR NVIDIA GeForce2 ULTRA GTS 4x AGP with DVI video card.
Weet je zeker dat het geen Geforce 2 Pro Ultra Gts RAge Turbo Quattro Combi is... ??

LoL.... Het zal of een Gts of een Ultra zijn ja... en ik zie dat de specs al hierboven staan. Anyway, welke van de 2 je ook hebt... er is niet veel snellers als deze kaartjes.

Freelance tweaker

Verwijderd

Een Geforce 2 64MB DDR is idd echt een hele goede kaart. Let wel op dat je er ook een leuke monitor bij koopt ;) . Voor zo''n tv-out kan je denk ik wel zo''n video bewerkingskaartje met tv-out kopen

• Bomberman
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 20-01 15:31
Op woensdag 25 april 2001 12:25 schreef Peltier het volgende:
WTF is Opklokken? Alsof je slagroom aan het bewerken bent. :(

wat een gforce II ultra GTS? Als je dan toch al niet begrijpt wat je koopt, en je de specs van de doos voorleest, lees het dan ook goed voor. ;)

gf2 ultra gts agp4x. Ik hoor weer iemand die te lang met een salespersoon heeft lopen babbelen. :(

gf2 ultra is leuke kaart ja. beetje duur. :)
Beetje chagrijnig vandaag :Z ?

''GTS'' staat gewoon voor Giga Texel Shader en wordt vaak gebruikt ipv ''GeForce2''. Een ''GTS Ultra'' of ''GeForce 2 GTS Ultra'' is dus gewoon een GeForce2 Ultra .. die benaming wordt zo vaak gebruikt maar schijnbaar ''wat de boer niet kent zeikt ie maar af'' |:( ...

PC Specs

• BC3 Victim
Op woensdag 25 april 2001 11:30 schreef Cheese_man het volgende:
GeForce2 MX: core@166, mem@166 (32MB) (143 bij DDR)
GeForce2 GTS: core@200, mem@333 (32/64 MB)
GeForce2 PRO: core@200, mem@400 (64MB)
GeForce2 Ultra: core@250, mem@460 (64MB)

Verder heeft de MX 2 pipelines en de anderen 4.

De Ultra is een hele goede kaart....een van de absoluut snelste van dit moment. Alleen op de hoge resoluties op 32bit kleuren is de nieuwe telg (GF3) sneller.

Voor de TV thingie gewoon een TV kaartje kopen....is vast wel wat te vinden in de pricewatch!

Bij het overklokken van de kaart....gewoon alleen het geheugen opklokken....dat is de bottelnek bij deze kaarten!!!

Veel plezier met je lekkere kaart!!!
by the way, de MX loopt op 175 core, niet 166, en is ook te krijgen als 64MB variant,. trouwens de nieuwe MX400 loopt op 200mhz core.

De username van de oorspronkelijke plaatser van deze posting is bij Big Crash 3 eind mei 2001 verloren gegaan. Om toch de posting zelf terug te kunnen plaatsen is de user BC3 Victim in het leven geroepen

• BC3 Victim
Op woensdag 25 april 2001 12:25 schreef Peltier het volgende:

>wat een gforce II ultra GTS? Als je dan >toch al niet begrijpt wat je koopt, en je >de specs van de doos voorleest, lees het >dan ook goed voor. ;)

Ik heb mijn dell sales manager een pc laten uitzoeken. Daarna heb ik gewoon elke keer de onderste optie in het lijstje gekozen. De omschrijving die daar stond, staat nu ook hier.

>gf2 ultra gts agp4x. Ik hoor weer iemand >die te lang met een salespersoon heeft >lopen babbelen. :(

Als ik te lang met een salespersooon had gebabbeld dan had ik ook wel geweten wat tie kon denk je ook niet? ;)

>gf2 ultra is leuke kaart ja. beetje duur. :)
>Oh?

Verwijderd

Op woensdag 25 april 2001 13:03 schreef Bomberman het volgende:

[..]

Beetje chagrijnig vandaag :Z ?

''GTS'' staat gewoon voor Giga Texel Shader en wordt vaak gebruikt ipv ''GeForce2''. Een ''GTS Ultra'' of ''GeForce 2 GTS Ultra'' is dus gewoon een GeForce2 Ultra .. die benaming wordt zo vaak gebruikt maar schijnbaar ''wat de boer niet kent zeikt ie maar af'' |:( ...
Wat de boer nie kent zeikt ie maar af :) :)
goed, het leven is lastig. Maar de opschrift van de verpakking van je gforce oplezen is gewoon niet lastig.
Er lopen veel mensen rond die nergens wat van weten, das prima. Maar met een beetje moeite ben je zo op de hoogte van standaard dingen.

Dingen als wat peltier??!
Bijvoorbeeld dat er diverse versies van de Gforce II chipset uitzijn. Zoals de MX(langzaam en cheap) GTS (sneller en duurder) PRO (nog duurder, en ook wa sneller) ULTRA (laat zich raden, nog sneller en duurder)

Goed genoeg gebrabbeld over deze onzinnige vraag. Ja gf2 ultra is een goeie kaart. EN de rest staat hier boven.

Geen tv out? Koop dan een stand alone tv kaartje.
Veel succes

• BC3 Victim
[quote]Op woensdag 25 april 2001 17:13 schreef Peltier het volgende:

[..]

Wat de boer nie kent zeikt ie maar af :) :)
goed, het leven is lastig. Maar de opschrift van de verpakking van je gforce oplezen is gewoon niet lastig.

Het probleem is dat ik het systeem nog niet heb. Ik weet geen eens welk merk de videokaart is. ;)

Pagina: 1