Toon posts:

Spel bij C!TROM 20 is KUT

Pagina: 1
Acties:
  • 118 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
De gratis spel, die ik met nieuwsgierigheid uitprobeer, is me helemaal tegengevallen.

Het gaat om GT Racing '97 van Ocean. De intro oogt goed en stelt me goed op gemak.

Het spel zelf is echter ouderwetse DOS spel. Maar loopt goed in Windows98. Oke. Geen luxe grafische en geen 3Dfx of zo. Nee gewoon standaard.
De grafische beelden zijn redelijk op 1997 niveau. SVGA is aanwezig dus dat is mooi.

Eerst speel ik in Training als Beginner. Even bolide nemen die op alle fronten goed zit. Rijd goed maar het lijkt bijna op stockcar. Ze rijden bijna letterlijk heen en weer. Ik probeer zo snel mogelijk vandoor te gaan. Dat lukt vrij goed.
Maar in de Beginnersmode is het erg lastig omdat je niet echt hard rijd. De snelheid blijkt begrensd en daarmee haal je de finish BINNEN de tijdlimiet vaak niet. Het rijden in Beginner mode is acceptabel. Geen gekke gedrag opgemerkt. De tijdlimiet is wel streng voor Beginnersmode.

Dan maar over Amateurmode. Iets moeilijker dus. En ik heb nog snellere bolide genomen, een soort Mc Laren auto. Inderdaad, de remmen zijn meer los. Ik kan veel harde rijden en er is geen sprake van snelheidsbegrenzing. Ik probeer ook hier zo snel mogelijk vandoor te gaan. Want de andere tegenstanders spelen ook beetje stockcar. Ze rijden heen en weer en willen me wegduwen.

Hoe rijdt de auto nu? Eerst goed. Lekker snel, maar ik krijg geen snelheidsgevoel. Het landschap lijkt voor mij sloom.
Rijgedrag in bochten is erg moeilijk. Geen slide en kan niet om as draaien. En als ik tegen de vangrail knalt gebeurt er geks. Ik stuiter weer naar andere kan en weer stuiter. Heen en weer tussen de vangrails. Gek om van te worden. Ik kan hier niet corrigeren (met toetsenbord, want joystick is niks aan). Door deze rijgedrag heb ik vermoeden dat Professionele Mode nog erger wordt.
Eenmaal tegen de zijwand, dan ga je gegarandeerd heen en weer tussen de zijkanten! Dat is abnormaal. De auto's lijken wel HOVERCRAFTS.
Ik heb Toca2, Nacsar Racing, IndyCar, The Need for Speed en GP2 gereden. Bij deze goede games ga ik niet heen en weer maar ga ik even om de as spinnen. Dat hoort zo. Vooral Indycar, de race tussen de wanden, ga ik niet heen en weer bij aanraken wand.

Kortom, mislukte spel. Ze hadden net zo goed The Need for Speed kunnen nemen. Het is oude spel maar nog steeds goed speelbaar. GT Racing 97 helemaal niet!
Het is echte arcade game klopt. Maar Screamer is ook arcare race maar is veel beter. Zwiept ook niet tussen de wanden en kan mooi sliden in de bochten.

Dussie........ Of toch andere mening?

Verwijderd

uhm, wat had je anders verwacht van een gratis spel op een C!TROM? Gedoemd om te mislukken...