De username van de oorspronkelijke plaatser van deze posting is bij Big Crash 3 eind mei 2001 verloren gegaan. Om toch de posting zelf terug te kunnen plaatsen is de user BC3 Victim in het leven geroepen
Radeon heeft betere 2D (dus gewoon Windows, internetten enzo), maar is over het algemeen een stukje langzamer dan GF2. Pas bij hogere resoluties (1280x1024 en hoger) is hij even snel of iets sneller.
Ik heb zelf de Radeon en ben daar best tevreden mee, al beginnen spellen als Tribes2 wel een beetje minder te lopen, maargoed, dat doen ze op een GF2 ook...
De username van de oorspronkelijke plaatser van deze posting is bij Big Crash 3 eind mei 2001 verloren gegaan. Om toch de posting zelf terug te kunnen plaatsen is de user BC3 Victim in het leven geroepen
Mijne was niet onaardig bedoelt hoorIk zal even aardig doen
Nou niet echt, zelfs in 32-bit kleur is de GTS vaak sneller. Het is idd zoals gezegd pas in extreem hoge resoluties (1600*1200) dat een GTS 32MB (niet 64MB, Pro of Ultra dus) iets langzamer is dan een Radeon.Op woensdag 25 april 2001 10:09 schreef onik4 het volgende:
Bij 32bit kleur krijgen GFjes het soms moeilijk, ik dacht dat de radeon daar beter me om kan gaan.
Power: GTS
Finesse en balans: Radeon
Verwijderd
Verwijderd
er staat 3429 hoorOp woensdag 25 april 2001 14:11 schreef The Dude het volgende:
sommige mensen hebben nog nooit van de search gehoord.Net als wat Bomberman zei dit is nummer 1283 die langs komt zetten. Ik zag er zelfs nog 1 staan die ook vandaag was gemaakt
Of is je videokaart niet helemaal lekker?
Verwijderd
ik heb precies 1 week een radeon 64 vivo in mijn pc gehad, ik wist niet hoe snel ik weer mijn gts2 terug wilde hebben!
kutkaart die ati, neem gts2 pro of ultra..
(iets duidelijker:
- games hebben een minder(anders) uiterlijk
- driver problemen
- slechte performance
dit voordat ik aan m''n ballen in de boom gehangen wordt door de ATI clan)
Ik heb thuis een GF2 en Radeon VIVO en vind de Radeon duidelijk beter.
Windows Vista? *NEVER* Het waarom - Opera forever!!!
I've seen chickens that were more menacing. Chickens in a coma. On ice. In my fridge
Verwijderd
laatste drivers,
registry update en gaan!
IGI ---> beelden als je van donker naar licht loopt vervormen en andersom..
Arkdemo (va ati zelf!)---> rare lichteffecten op plekken waar het niet hoort..
3dmark2001---> vage vertekeningen in het matrix gedeelte
3dmark2000---> slechte performance!!
en af en toe vastlopers die ik met mijn powercolor absoluut niet had!
OF ik had een slechte kaart OF nvidia is gewoonweg beter!
(nu draai ik wel 1024*768*32@17")
ik heb mijn oude gts2 weer terug en wacht wel op de gforce 3....
geen ati meer voor mij!
Heb ik nou nooit lastOp woensdag 25 april 2001 14:46 schreef bwe het volgende:
nieuw os er op,
laatste drivers,
registry update en gaan!
geen ati meer voor mij!
Maarruh, Radeon is de way to go!!
Zolang ik het zelf geloof is het goed toch?
Verwijderd
Misschien had je een slechte kaart. Had ik ook met mijn Voodoo 2 gehad. In elke 3D spel kreeg ik toen na 30 minuten een heel vaag beeld. het was net een soort slecht gecodeerde divx film.Op woensdag 25 april 2001 14:46 schreef bwe het volgende:
nieuw os er op,
laatste drivers,
registry update en gaan!
geen ati meer voor mij!
Ik heb zelf een Radeon en ik ben er heel erg tevreden over. Heb nergens last van. En die 3D mark scores boeien mij niet zo. Een geforce scoort namelijk hoger in 3D mark terwijl het in RL wel meevalt.
Mijn boeien die paar extra fps op lage resoluties niet (verschil zie je toch niet). De fps op de hoge resoluties das wat telt
Verwijderd
het koude snelle strakke 3d geweld van gforce of de bonte kleuren met hoop op betere drivers van ati.
op dit moment heb ik gekozen, morgen zie ik wel weer, oud wordt hardware bij mij nooit.
Verwijderd
hmm ooit eens in je registry gekeken?? ik heb maar een paar brakke drivers gezien die gereleased zijn.Op woensdag 25 april 2001 22:50 schreef bwe het volgende:
sinds afgelopen weekend zeker?
die van mij zogen de tent uit, 7.nogwat.
Verwijderd
maar water onder de brug, ik heb die ati zonder verlies door kunnen verkopen (dat zegt ook wat) en heb hem niet meer.
Verwijderd
mvg
wilco
Goh wat spreken de mensen op dit forum elkaar toch lekker tegenOp donderdag 26 april 2001 17:15 schreef Nephilium het volgende:
Nou, ik heb een geforce 2 ingeruild voor een ati radeon en het is de beste keus die ik gemaakt heb. Beeldkwaliteit is zooo veel beter. En met die framerates zit het ook wel goed hoor.
Toch maar ATI
Noem een negatief punt van de Radeon en ik vertel je dat ik dat punt iig niet heb opgemerkt, die GTS was daarentegen een gebed zonder einde.
Ach, de Vivo heeft nog als voordeel dat je TV kan kijken op de PC als je een handig kabeltje tussen de video en PC hangt.
Verwijderd
Nou bij mij(geforce2 GTS) gaaaaaat ie smooooooooothhhhhhhOp woensdag 25 april 2001 10:09 schreef Arzie het volgende:
Ik heb zelf de Radeon en ben daar best tevreden mee, al beginnen spellen als Tribes2 wel een beetje minder te lopen, maargoed, dat doen ze op een GF2 ook...
Verwijderd
(speciale 2 * agp mobo
En idd niet allebij erin ofcource
Verwijderd
kwa pc schelen we niet zoveel,
kheb 1,33ghz op a7v133 met 512 cas2 raid0
ik vond gts2 duidelijk winnaar in 3d op mijn eizo f56 17".
2d zag ik geen verschil.
ik haal hetzelfde in 3dmark2001 (+- 3500).
maar het beeld was veel scherper bij gts2!
en met IGI werd het spel kwa beeld verneukt door die radeon.
ben ik dan de enige met die ervaring?
JA !!!!, zekers bij mij ook bijna dezelfde score met allebij de kaarten, maar de Radeon doet alles mooier bij 3DMark ( bij mij altans ). En ehhh de Geforce wil je niet zien op 1600 x 1200 x 32. :(:(Op zondag 29 april 2001 14:52 schreef bwe het volgende:
ok,
kwa pc schelen we niet zoveel,
kheb 1,33ghz op a7v133 met 512 cas2 raid0
ik vond gts2 duidelijk winnaar in 3d op mijn eizo f56 17".
2d zag ik geen verschil.
ik haal hetzelfde in 3dmark2001 (+- 3500).
maar het beeld was veel scherper bij gts2!
en met IGI werd het spel kwa beeld verneukt door die radeon.
ben ik dan de enige met die ervaring?
Dit kan ik me dus echt niet voorstellen ..maar het beeld was veel scherper bij gts2!
Straks niet meer denk ikOp zondag 29 april 2001 15:06 schreef bwe het volgende:
/me gaat pleite, veel te mooi weer...
Ik had het nog nooit eerder gezien (omdat ik dus eerder een 17" en een 14" had) maar nu ik ze beiden door die KVM op die 17" heb hangen moet ik toch echt concluderen dat de 2D qualiteit van de GF2 zuigt.
Neemt niet weg dat ik het voor 3D een geweldige kaart vind.
Ik heb beide kaarten op 1024x768x16 op 75 Hz lopen om de vergelijking een beetje eerlijk te houden.
iPhone 15 Pro Max Titanium Black 256GB - iPad Pro 2018 12.9" Space Gray 64GB - MacBook Air M4 13" 16GB/512GB - AirPods Pro 3 - Watch 5 Space Gray LTE - TV 4K 128GB - TV 4 64GB - Wireless CarPlay
Verwijderd
Laat je nakijken....of je monitorsOp zondag 29 april 2001 15:23 schreef JaJoah het volgende:
Humz, ik heb hier 2 pc''s via een Belkin(r)OmniCube(tm) op een 17" CTX hangen, met in de ene pc een Elsa Geforce2 GTS 64 DDR en in de andere een vage SiS 6326 kaart met 4 mb, maar die SiS geeft toch echt een strakker 2D beeld hoor.
Ik had het nog nooit eerder gezien (omdat ik dus eerder een 17" en een 14" had) maar nu ik ze beiden door die KVM op die 17" heb hangen moet ik toch echt concluderen dat de 2D qualiteit van de GF2 zuigt.Een soort waas tov van die SiS.
Neemt niet weg dat ik het voor 3D een geweldige kaart vind.
edit:
Ik heb beide kaarten op 1024x768x16 op 75 Hz lopen om de vergelijking een beetje eerlijk te houden.
Laat je nakijken....of je monitors
[/quote]
HEHE, maar hij heeft gewoon gelijk!!!!!! Dus laat jij je ff naarkijken als jij een geforce2 een goede 2D kwaliteit vind hebben. 3D is idd
Verwijderd
Op zondag 29 april 2001 15:51 schreef Commander_Data het volgende:
[..]
HEHE, maar hij heeft gewoon gelijk!!!!!! Dus laat jij je ff naarkijken als jij een geforce2 een goede 2D kwaliteit vind hebben. 3D is idd
Oke, maar dat vond ik ook van mijn GF2 totdat ik dus die andere vga kaart ook op dezelfde monitor ging bekijken ... en dat gaf toch een veel strakker/scherper beeld dan mijn GladiacOp zondag 29 april 2001 16:38 schreef AirHead het volgende:
[..]
ik hoef me niet na te laten kijken, ik weet al dat ik zo gek ben als een deur.....en toch heb ik scherp beeld met mijn Gfs2 (v7700) en iiyama 19''
...... maar dat is al uitvoerig besproken in een ander topic
iPhone 15 Pro Max Titanium Black 256GB - iPad Pro 2018 12.9" Space Gray 64GB - MacBook Air M4 13" 16GB/512GB - AirPods Pro 3 - Watch 5 Space Gray LTE - TV 4K 128GB - TV 4 64GB - Wireless CarPlay
Verwijderd
hmm, nou dan zal ik maar je woord ervoor nemen he (zwak engels vertaaldOp zondag 29 april 2001 16:51 schreef JaJoah het volgende:
[..]
Oke, maar dat vond ik ook van mijn GF2 totdat ik dus die andere vga kaart ook op dezelfde monitor ging bekijken ... en dat gaf toch een veel strakker/scherper beeld dan mijn Gladiac
Verwijderd
ik denk dat ook je refresh rate speelt,
(ik draai op 100 Hz)
je monitor
(ik heb een professionele eizo 17")
je kaart
(geen enkele is precies hetzelfde)
en wat je gewend bent...
deze powercolor 32 mb gts2 is gewoon super!
Verwijderd
Verwijderd
Ik heb daar de Radeon vergeleken op kwaliteit met een Geforce1 SDR van Elsa.... Nu is Elsa 1 van de betere Geforce merken, maar op zijn IIyama 22" bak zag je GEEN verschil in kwaliteit gek genoeg...... Hoe dat kan, kweeniet. Qua 3d en 2d snelheid trok die radeon overigens die Elsa er wel uit, maar toch gek dat daar geen verschil te zien was.
Ik denk dat dat af zou kunnen hangen van welke refreshrate je gebruikt. Bijvoorbeeld als je bij mijn Iiyama 22" op 1600x1200 van 85 Hz naar 100 Hz omhoogschakeld dan is het de elektronica van de Iiyama die het beeld wazig maakt. Dan kan de ATI wel een scherp signaal aanbieden (bijvoorbeeld netjes via coax kabels), maar de monitor zit het dan te verneuken, waardoor de GF2 net zo goed lijkt.Nu is Elsa 1 van de betere Geforce merken, maar op zijn IIyama 22" bak zag je GEEN verschil in kwaliteit gek genoeg......
(Voor de duidelijkheid: 100 Hz op 1600x1200 betekent een horisync rate van 127 kHz. En dat ligt slechts 3 kHz van de alleruiterste grens die de Iiyama kan [130 kHz]. Normaal gesproken betekent op het randje werken simpel dat het beeld niet zo netjes meer is/hoeft te zijn, tenzij je echt een high-end merk hebt, bv Eizo.)
Om even door te gaan over GF2 en Radeon: als je dus terugschakeld naar 85 Hz zul je waarschijnlijk zeker een scherpte verschil in 2D zien. En dat zul je ook zien in resoluties als 1792x1344 o.i.d.
"There's just a nice looking, quiet computer..." | Mac mini 1.42 | AMD 64 dual core power! | pc specs
Sorry voor de late reactie..Op maandag 30 april 2001 15:22 schreef Bomberman het volgende:
Mr_a, zie je het verschil tussen DSub en VGA-BNC (coax zoals jij het noemt) een beetje? Zo ja ga ik ook zo''n kabeltje kopen (ik heb het 19" broertje van die 22" .. A901HT aka Vision Master Pro 450).
Ik let vooral op de scherpte van bijvoorbeeld verticale zwart/wit overgangen, want dat is IMO het meest belangrijke. Als die wazig zijn dan valt dat erg op.
- op 1600x1200, 85 Hz zie ik met mijn eigen ogen geen verschil.
-vanaf 1792x1344, 75 Hz zie je dat de beeldkwaliteit er STUKKEN op vooruit gaat. In mijn geval waren namelijk enorm grote horizontale uitsmeringen te zien. Je moet je hierbij voorstellen dat als je ergens een stukje tekst had staan (bijv. filename in de windows explorer) dat je in het witte stuk ruimte aan de zijkant over een afstand van 5 cm nog grijzige verstoringen zichtbaar waren
Dus als je hoge refreshrates gebruikt of hoge resoluties dan is het een aanrader. En voor 1600x1200: YMMV
Ik heb er trouwens wel een probleem bij want de blauw connector van mijn BNC kabel die hapert wel ns. En dan wordt je beeld opeens geel
"There's just a nice looking, quiet computer..." | Mac mini 1.42 | AMD 64 dual core power! | pc specs
Ik weet niet precies waar BNC voor staat (moet wel ergens te vinden zijn) alleen weet ik zeker dat de C staat voor coaxiaal en dat het kenmerk van BNC is dat de afscherming van de signaaldraad een coaxiaal aangebrachte afschermende mantel is. Hier betekent coaxiaal het principe van een cilindervormig iets in een andere cilinder, waarbij de assen samenvallen.Op maandag 30 april 2001 15:22 schreef Bomberman het volgende:
VGA-BNC (coax zoals jij het noemt)
Hence the use of the word ''coax''
P.s. ff zoeken op google - de C staat NIET voor coaxiaal
1. BNC stands for British Naval Connector.
2. BNC stands for "burn and crash"
3. BNC stands for Bayonet Nut Connector
4. BNC stands for British National Connector
5. BNC stands for Bayonet-Neill-Concelman
volgens mij is een leuke www.cambridgeproducts.com/BNC.htm
Verwijderd
Geef toe dat de GF raw power is maar nee...
Radeon is finesse enz... blablabla
Eej wat zie ik nou, een GeForce in jou PC? Hmm
Verwijderd
doe jij dus ookOp maandag 30 april 2001 20:29 schreef 4ThloN1000 het volgende:
Ik denk dat de mensen die hier een radeon in hun systeempje hebben zitten serieus last van relativering hebben... ja maar dit ja maar dat...
Geef toe dat de GF raw power is maar nee...
Radeon is finesse enz... blablabla
dus het moraal van deze reply is dus:
"kijk eerst naar jezelf en dan naar anderen"
Verwijderd
manke stinkende hond !
Maar het is wel de liefste en beste hond van
heeeel Nederland !
Verwijderd
is there a doctor in the houseOp maandag 30 april 2001 22:51 schreef charles het volgende:
Ik heb thuis een oude 18 jarige blinde ,
manke stinkende hond !
Maar het is wel de liefste en beste hond van
heeeel Nederland !
it seems that someone has gone crazy
Shit, te laat, ik wil hem ook grijpenOp maandag 30 april 2001 22:00 schreef Bomberman het volgende:
LoL meteen 3 Radeon gasten op z''n nek.. nu snap ik waarom ik laatst iemand over de ''Radeon-clan'' hoorde
.
en geef die hond ff zo''n els borst pil