[BC3] capturen van tv beeld via Radeon

Pagina: 1
Acties:

• The Flying Dutchman
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 24-08 14:11
Ik wil graag beelden van mijn tv capturen met behulp van mijn ATI Radeon. Nu ben ik dit aan het proberen geweest maar het lukte mij niet helemaal zoals ik dat wil.

Capture ik namelijk naar een .avi file dan krijg je enorme bestanden (zo''n 60 Gb voor wat ik wil) dus dat is eigenlijk geen optie.

De settings bij het programma wat ik gebruik (Video-In standaard bij Radeon) zijn:

Best quality:
640 x 576, PAL(625)
8,00 Mbit/second
Audio 44.100 Khz/16 bits, Stereo

Good quality:
640 x 288, PAL(625)
6.00 Mbit/second
Audio 44.100 Khz/16 bits, Stereo

Met good quality kan ik prima capturen dat gaat heel goed, maar als ik best quality neem, dan geeft het programma aan dat ik +/- 40% dropped frames heb en als ik hem dan bekijk dan schokt het beeld ook verschrikkelijk.

Kan mijn computer dat capturen soms niet aan?

Ik heb een AMD Thunderbird 1 Ghz met 512 Mb RAM, een Western Digital Expert 9.1 Gb hdd (7200 rpm, 2 mb cache, udma66) met een ATI Radeon ViVo 64 Mb DDR.

Wie weet hoe het kan dat ik niet met best quality kan capturen? Of heeft iemand misschien een ander idee hoe ik op een andere manier toch met een zo goed mogelijke kwaliteit kan capturen?

The Flying Dutchman

• BC3 Victim
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 29-09-2006
Ik heb dan een Rage, maar bij mij gebeurt het ook, niet zoveel als bij jou moet ik wel zeggen. Ik dacht dat het aan mijn geheugen lag omdat ik maar 128Mb heb, ik zie dat jij 512 hebt dus dat is wel heel raar. Die avi zijn gewoon zo groot. Pas na het comprimeren met DivX of Indeo worden ze een factor 10 kleiner. Als je het niet hoeft te bewerken maar toch nog goede kwaliteit wilt, kun je ook kiezen voor MPEG2 best quality. Beter beeld is haast niet want het is gewoon DVD. Het is wel jammer dat je het vervolgens niet kunt bewerken. Maaaaarrr daar ben je tweaker voor :) Gewoon als MPEG opnemen en vervolgens met Flask omzetten naar avi zodat je het weer kunt bewerken... no props

De username van de oorspronkelijke plaatser van deze posting is bij Big Crash 3 eind mei 2001 verloren gegaan. Om toch de posting zelf terug te kunnen plaatsen is de user BC3 Victim in het leven geroepen

• The Flying Dutchman
Het probleem is dus dat ik zowel bij .avi als bij mpeg2 formaat (best quality) die 40% frame droppes krijg...

Als ik voor good quality kies bij mpeg2 dan gaat het wel goed, maar ik wil graag best quality.

The Flying Dutchman

• hjs
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

hjs

Is dit probleem niet erg driver afhankelijk :? staat me zoiets bij van het Rage3d forum (heb zelf geen VIVO).

Probeer dus eens verschillende driver versie. Aanraders zijn 7041, 7075, en de laatste 7103 ;)

• The Flying Dutchman
Ok, bedankt, ik zal het eens proberen!

The Flying Dutchman

• The Flying Dutchman
Ik heb nu een aantal drivers geprobeerd (7072, 7099, 7103) maar bij alle drivers hetzelfde probleem. Ik heb eens even gekeken hoe het zat met cpu gebruik... toen kwam ik erachter dat als ik de video-in gebruik, dan gaat mijn cpu gebruik naar 95% en hoger... dan blijft er natuurlijk weinig over voor het coderen van mpeg2 filmpjes.

Heeft iemand enig idee wat voor ander programma ik kan gebruiken om video te capturen?

The Flying Dutchman

• hjs
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

hjs

En 7041 (van M$)?
ik zou echt gaan kijken op het Rage3d forum voor de oplossing btw.

• The Flying Dutchman
Ik zal nog eens even wat andere drivers proberen... vond op rage3d wel iemand met hetzelfde probleem, die beweerde dat het over was toen hij/zij 7099 met Ati software versie 7.1 ging gebruiken... maar die combinatie lostte bij mij het probleem dus niet op...

The Flying Dutchman

• Wekkel
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 13-06 12:06

Wekkel

De downloadkoning

Naar TV kijken op een All-in-Wonder levert ongeveer 30% CPU usage op bij een aardig dik systeem. TV kaarten vragen maar een paar procent. Moet dus nog aan gewerkt worden door ATi. (staat geloof ik in de All-in-Wonder review van Tweakers http://www.tweakers.net/reviews/206)

Verwijderd

muahahaha wie gaat er nou capturen met 6 Mb/sec :?

Ik capture videoclips en die doe ik op 1,5 Mb/sec soms wat meer maar ik kom nooit boven de 2,5 Mb/sec uit.

Het ligt gewoon aan het feit dat je op zo''n onnoemelijke instellingen wilt gaan capturen.
6 Mb/sec is namelijk net zo hoog als wat men gebruik bij DVD''s :)

Ik gebruik 352x288 met 2 Mb/sec gemiddeld.

• The Flying Dutchman
Volgens de help files die erbij zitten moet je met een PIII 500 tussen de 5.00 en 8.00 Mbits per seconde kunnen recorden...

Maar ik zal eens kijken wat het resultaat is bij de door jou genoemde 1,5 of 2.0 Mbits.

The Flying Dutchman

• Artcore
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
Een Tv kan toch geen signalen uitzenden zeg maar, hoe kan je dan van een tv opnemen?

• The Flying Dutchman
Ik doe het vanaf de video... dus niet vanaf de tv, ik legde het misschien wat verkeerd uit, maar dat heeft in feite niets met het probleem te maken...

(kewle usericon trouwens 8-))

The Flying Dutchman

• Artcore
  • Niet online
Op woensdag 25 april 2001 14:56 schreef The_Flying_Dutchman het volgende:
Ik doe het vanaf de video... dus niet vanaf de tv, ik legde het misschien wat verkeerd uit, maar dat heeft in feite niets met het probleem te maken...

(kewle usericon trouwens 8-))
Kewl he! Ik reken op wat puntjes van het weekend >:)

Maarreh, nog even over de topic. Je neemt dus gewoon eerst van je tv op je videorecorder op en dan weer naar de Radeon?

Geeft dat niet veel kwaliteitsverlies?

• The Flying Dutchman
Ik heb nu op 2,5 Mbits gecodeerd en dan zie ik alleen maar blokjes... dat is absoluut geen optie dus.

Hierbij had ik overigens nog steed 13% dropped frames.

Het kwaliteitsverlies valt wel mee... mijn video is behoorlijk goed. Wat ik trouwens hiermee wil is Formule 1 races op DivX zetten.

(ik hoop overigens ook op punten dit weekend...)

The Flying Dutchman

• Artcore
  • Niet online
Ja, dat ga ik ook maar eens doen. Misschien komt er ooit nog eens een Artcore_Trooper compilatie uit :)
Pagina: 1