Toon posts:

[BC3] Radeon.....GF 2 GTS pro..

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
hoi

ik zoek een nieuwe vidkaart :)

nu heb ik er 2 in gedachten:
1. Ati radeon vivo F625 totaal
2. Geforce 2 GTS PRO + TVkaart F 830 totaal

Ik wil fatsoenlijk TV kunnen kijken, dus als ik de radeon gebruik moet ik een externe vidsource gaan gebruiken....
Als ik de combo van geforce&tvkaart neem heb ik een eigen tuner..

Qua snelheid zijn ze Geforces volgens mij iets sneller, en de radeons hebben ook nog wel eens last van vreemde textures enz..?
(ik heb zo''n beetje het idee dat je ook voor elk ander spel zo''n beetje al je radeon instellingen moet omgooien.., en de GF werkt gewoon meteen..)

Wat lijkt jullie...

ojaa, ik draai 1024x768 max...

de radeon is wel goedkoper, maar heeft ook minpunten...(of valt dat wel mee?)

en zijn er mensen hier die en een radeon video in en een miro pctvpro hebben gezien ?
welke is kwalitatief beter voor tv?

Alvast heeeeel erg bedankt

Siet

• HitmanWVU
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 04-08-2025
Radeon is haast niet te krijgen. Ik heb alle min- en pluspunten vergeleken en ben voor de asus v7700 GTS DELUXE TV gegaan

• BC3 Victim
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 29-09-2006
Ik ben ook voor een Pro gegaan, omdat:
- betere drivers en werkt goed met spellen
- veel sneller in 16-bit
- Vrijwel even duur

De username van de oorspronkelijke plaatser van deze posting is bij Big Crash 3 eind mei 2001 verloren gegaan. Om toch de posting zelf terug te kunnen plaatsen is de user BC3 Victim in het leven geroepen

Verwijderd

Topicstarter
Op dinsdag 24 april 2001 18:22 schreef Morpheus_ het volgende:
- veel sneller in 16-bit
- Vrijwel even duur
dat vrijwel even duur gaat bij mij niet op; omdat ik bij een pro dan dus ook een extra tvkaart moet kopen...
dit heeft wel als voordeel dat als ik een nieuwe vidkaart koop, dat ik mijn tv gewoon kan behouden.....

en dat de radeon niet leverbaar is, dat is zo.
Maar ik heb hem al op bestelling staan, en morgen krijgen ze hem binnen. dat is zeker, dus dat is het prob niet...

maar de kracht van de radeon zit hem in de hoge resoluties (dat heb ik begrepen)
Het prob is nu dat ik alleen in lage res. speel (1024x768) dussss

welke zou er een betere keus zijn ?

• WiD
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 05-08 13:30

WiD

Op dinsdag 24 april 2001 18:22 schreef Morpheus_ het volgende:
- veel sneller in 16-bit
- Vrijwel even duur
Speel jij nog steeds 16-bit :D En op 640*480 zekers |:(

• BC3 Victim
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 29-09-2006
Waarom meer dan 16 bit, ik zie het verschil niet, en dan heb ik dat wel over voor meer fps

De username van de oorspronkelijke plaatser van deze posting is bij Big Crash 3 eind mei 2001 verloren gegaan. Om toch de posting zelf terug te kunnen plaatsen is de user BC3 Victim in het leven geroepen

• Bomberman
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 20-01 15:31
Als je het verschil niet ziet moet je gewoon in 16-bit spelen .. of een brilletje kopen >:) (niet kwaad worden, is een geintje ;) ) ..

PC Specs

Verwijderd

Topicstarter
welke zou (voor mij) de beste prijs/presentatie verhouding hebben??

De GF2 GTS PRO + tvkaart (f200 duurder)
of RADEON 64MB VIVO (lastige drivers, en miner snel)

Ik meende dat de Pro meer voor lage res. was (ik speel 1024x768) , en dat de kracht van de radeon op de hoge resoluties beter tot uiting kwam..

Klopt dit, of lul ik uit m''n nek?

Verwijderd

Op dinsdag 24 april 2001 19:42 schreef siet het volgende:
welke zou (voor mij) de beste prijs/presentatie verhouding hebben??

De GF2 GTS PRO + tvkaart (f200 duurder)
of RADEON 64MB VIVO (lastige drivers, en miner snel)

Ik meende dat de Pro meer voor lage res. was (ik speel 1024x768) , en dat de kracht van de radeon op de hoge resoluties beter tot uiting kwam..

Klopt dit, of lul ik uit m''n nek?
je zegt dan dat de radeon minder snel is terwijl hij op de hoogste reso;uties de gts pro eruit blaastB-) B-)
ga voor de radeon:9~

Verwijderd

Topicstarter
Op dinsdag 24 april 2001 20:10 schreef Dark_Neve het volgende:

[..]

je zegt dan dat de radeon minder snel is terwijl hij op de hoogste reso;uties de gts pro eruit blaastB-) B-)
dat is het hem juist, ik speel niet op hoge resoluties...(1024x768)

en naardat ik wat benchmarks heb gezien is de GF toch heel wat sneller op deze resolutie dan de radeon...

• Bomberman
Op dinsdag 24 april 2001 20:10 schreef Dark_Neve het volgende:

[..]

Not, laat mij eens een bench zien waar een Radeon een GF2 Pro eruit blaast dan :z .. De Radeon heeft een hoop voordelen ten opzichte van een GTS Pro of Ultra maar snelheid is daar zeker niet 1 van (in DirectX7 spellen al helemaal niet).

[edit]-> In OpenGL ook niet btw .. maar als je goede snelheid wil en de beste 2D/3D beeldkwaliteit en ViVo dan ga je voor de Radeon B-) .. mensen die zeggen dat een Radeon sneller is dan een GTS Pro of Ultra praten poep ;) ..

PC Specs

• Accident
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 18-01-2024

Accident

's Happen

Ik zat ook te twijfelen tussen een Radeon vivo 64 mb en een GF2-pro 64 mb.
en ik heb voor de GF2-pro gekozen simpelweg omda de radeon nergens leverbaar is!!

Verwijderd

Topicstarter
Op dinsdag 24 april 2001 20:22 schreef Accident het volgende:
Ik zat ook te twijfelen tussen een Radeon vivo 64 mb en een GF2-pro 64 mb.
en ik heb voor de GF2-pro gekozen simpelweg omda de radeon nergens leverbaar is!!
Dat is voor mij niet het geval, ik heb het geluk dat mijn "leverancier" er vanaf morgen 1tje voor me op voorraad heeft :)(voor f 625 inc. verzendkosten :))

Verwijderd

Topicstarter
Op dinsdag 24 april 2001 20:18 schreef Bomberman het volgende:

[..]

Not, laat mij eens een bench zien waar een Radeon een GF2 Pro eruit blaast dan :z .. De Radeon heeft een hoop voordelen ten opzichte van een GTS Pro of Ultra maar snelheid is daar zeker niet 1 van (in DirectX7 spellen al helemaal niet).

[edit]-> In OpenGL ook niet btw .. maar als je goede snelheid wil en de beste 2D/3D beeldkwaliteit en ViVo dan ga je voor de Radeon B-) .. mensen die zeggen dat een Radeon sneller is dan een GTS Pro of Ultra praten poep ;) ..
De GF 2 pro heeft een paar voordelen tegenover de radeon:
* een losse tvkaart (kan ik bij devolgende vidkaart gewoon weer opnieuw gebruiken, en dat kan niet als ik de radeon koop)
* Is op 1024x768 toch wel wat sneller dan de radeon..(zeker in 16bit)
* losse tuner voor de TV (kan die grote vidrec. eindelijk onder mijn bureau weg :-)

In mijn situatie is het dus wel practiser als ik een GF koop...

Heeft iemand een idee hoe lang ik deze kaart zou kunnen gaan gebruiken? (totdat spellen echt niet lekker meer draaien?) Gebeurd dit eerder bij de GF of de Radeon ?

iemand hierover een idee??

ik hoor het erg graag :)

• Scipionyx
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online
Op dinsdag 24 april 2001 20:11 schreef siet het volgende:

[..]

dat is het hem juist, ik speel niet op hoge resoluties...(1024x768)

[..]
Waarom speel je eigenlijk niet hoger dan 1024x768? Kan je monitor dat niet aan ofzo?

Top 4 Anti-Stress regels:
1) Doe zo weinig mogelijk of laat het anderen doen.
2) Als je plots zin hebt om te werken, ga dan zitten en wacht tot het over gaat.
3) Als je iemand ziet rusten...help hem!!
4) Doe vandaag niet wat morgen kan.

Verwijderd

Topicstarter
Op dinsdag 24 april 2001 20:38 schreef Scipionyx het volgende:

[..]

Waarom speel je eigenlijk niet hoger dan 1024x768? Kan je monitor dat niet aan ofzo?
idd, heb een LCDtje :9~

• Bomberman
Op dinsdag 24 april 2001 20:35 schreef siet het volgende:

[..]

De GF 2 pro heeft een paar voordelen tegenover de radeon:
* een losse tvkaart (kan ik bij devolgende vidkaart gewoon weer opnieuw gebruiken, en dat kan niet als ik de radeon koop)
* Is op 1024x768 toch wel wat sneller dan de radeon..(zeker in 16bit)
* losse tuner voor de TV (kan die grote vidrec. eindelijk onder mijn bureau weg :-)

In mijn situatie is het dus wel practiser als ik een GF koop...

Heeft iemand een idee hoe lang ik deze kaart zou kunnen gaan gebruiken? (totdat spellen echt niet lekker meer draaien?) Gebeurd dit eerder bij de GF of de Radeon ?

iemand hierover een idee??

ik hoor het erg graag :)
Dat je bij de GF2 Pro een apparte TV-kaart moet kopen is natuurlijk geen voordeel van de GF2 Pro want het kost je meer geld en die zou je eventueel ook naast je Radeon kunnen zetten.

Hij is idd sneller dan de Radeon in 1024*768 en niet alleen in 16-bit, ook in 32-bit (komop je gaat toch niet in 16-bit spelen met zo''n snelle kaart).

Over welke kaart het langst mee gaat is niet echt een antwoord te geven .. de Radeon zal het misschien iets beter kunnen doen bij DirectX8 games maar aangezien alle games op een nVidia kaart (GeForce familie) ontwikkeld worden zou ik me daar geen zorgen over maken. Die draaien echt wel op een GTS Pro voor een hele tijd nog. Op de Radeon ook btw.

Je kent ondertussen de voor- en nadelen van beide kaarten wel dus de beslissing is aan jou. Het zijn beide erg goede kaarten dus je maakt nooit de foute keus :) ..

PC Specs

Verwijderd

Op dinsdag 24 april 2001 18:49 schreef BBK het volgende:
Waarom meer dan 16 bit, ik zie het verschil niet, en dan heb ik dat wel over voor meer fps
Ehm speel eens Tribes in 16 bit.... and notice the difference ... Ik persoonlijk speel veel liever in 32 Bit.
Pagina: 1